SUZUKI SWIFT SPORT 133PS
Και είναι!
Όταν το Suzuki Swift Sport εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2005, δεν έκανε μεγάλη εντύπωση στους γκαζόφιλους. Τότε ο κόσμος ψώνιζε άφοβα δίλιτρα και δυνατά GTi και σιγά μην έριχνε το βλέμμα του στα μικρά (και όχι αργά), αυτοκίνητα. «No τεκμήριο καρδιά μου», έλεγαν τότε όλοι... Το 2012, οι περισσότεροι από αυτούς -δυστυχώς- έχουν στο γκαράζ κλειδωμένο το δίλιτρό τους, παροπλισμένο, με πινακίδες παραδομένες και που και που, το χαζεύουν και θυμούνται τις εποχές που γέμιζαν το ρεζερβουάρ με κατοστάρα στο 1,2β¬/lt και έβγαιναν την τσάρκα τους. Ο Κυριάκος όμως με το 1.6άρι του, σαν ένας άλλος νέος με «Rallye», βολτάρει άφοβα γιατί: έχει ατμοσφαιρικό 1.6lt, έχει 135 άλογα και έχει πλάϊ του την Ιαπωνική αξιοπιστία! ΟΚ, μπορεί να μην σπινάρει 2α στην Αττική Οδό, αλλά «γράφει» στα Μέγαρα 1:14 ξερό, επίδοση που αφήνει πίσω του πολλά «γρήγορα» της εποχής του, αλλά και σύγχρονα, σημερινά μοντέλα. Βέβαια για να φτάσει να γράφει 1:14.00, έχει πέσει δουλειά και μάλιστα μπόλικη. Κυρίως στο κομμάτι της ανάρτησης και του δεσίματος του πλαισίου. Και στο μοτέρ έχουμε! Παραπονεμένος δεν έμεινε σε καμία περίπτωση ο Μ16Α της Suzuki. Μία βελτίωση πρώτου σταδίου ήταν αρκετή για να ξυπνήσει το Swiftάκι και να αρχίσει να γίνεται ανταγωνιστικό. Ανοίγοντας το καπό, την παράσταση κλέβει το carbon kit εισαγωγής της MonsterSport. Εκεί μέσα κρύβεται μία φιλτροχοάνη PFX400, η οποία προστατεύεται αρκετά από την μεγάλη θερμοκρασία που αναπτύσσεται στο μηχανοστάσιο. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι η MonsterSport προμηθεύει με aftermarket κλπ την Suzuki Sport για τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα, όπως το Suzuki Swift Sport Super 1600, του οποίου ο M16A κινητήρας αποδίδει 218 άλογα.
Άλλη μία άγνωστη στην Ελλάδα εταιρεία είναι η Sunline Racing. Από αυτή προέρχεται το 4-2-1 χταπόδι το οποίο διαθέτει πρωτεύοντες αυλούς διαμέτρου 42,5mm, οι οποίοι καταλήγουν σε collector διαμέτρου 50,8mm. Το εργοστασιακό χταπόδι δεν είναι κακό σχεδιαστικά, αλλά είναι διάταξης 4-1 και έχει πάνω του επίσης τον προκαταλύτη. Από εκεί και μετά, ανέλαβε η NS Racing, τοποθετώντας έναν HJS μεταλλικό καταλύτη των 200cpsi και εξάτμιση διαμέτρου 50mm. Σημαντική ήταν η αλλαγή στα ελατήρια των βαλβίδων, με τα σκληρότερα της MonsterSport. Δεν έχουν κάποιο πρόβλημα τα εργοστασιακά, αλλά όταν ανεβαίνει ο κόφτης στροφών και τα κατεβάσματα, λόγω χρήσης του αυτοκινήτου σε πίστα, γίνονται πιο συχνά, καλό είναι να ξέρουμε ότι οι βαλβίδες μας ανοιγοκλείνουν on time και σωστά. Σχετικό με την χρήση σε πίστα είναι και το επόμενο εξάρτημα. Της RRP είναι τα διαφράγματα για το κάρτερ, σχεδιασμένα έτσι ώστε, όταν το αυτοκίνητο γέρνει απότομα δεξιά ή αριστερά, να έχει πάντοτε η αντλία λαδιού λιπαντικό για να τραβήξει. Τέλος, μία παράλληλη ECU της GReddy, η E-Manage Ultimate, ανέλαβε να «ξεγελάσει» την εργοστασιακή ECU, ούτως ώστε να παίζει μπάλα με πιο επιθετικούς χάρτες ψεκασμού και advance. Η αλήθεια είναι ότι μας προβλημάτισε στις μετρήσεις, αλλά θα το αναλύσουμε παρακάτω. CMS 10 άλογα πάνω, 10 κάτω, ίσως δεν αλλάξουν κατά πολύ τον χρόνο σε μία πίστα. Άλλα πράγματα βοηθούν στο κυνήγι του χρόνου και φυσικά μιλάμε για την ανάρτηση, τις ενισχύσεις στο πλαίσιο, τα ελαστικά, τα φρένα... Η CMS έχει εξοπλίσει το Mighty Mouse Swift με μπάρες θόλων και ενισχύσεις. Εμπρός και πίσω θολόμπαρες λοιπόν, εμπρός και πίσω υποπλαίσια ψαλιδιών και της CMS είναι επίσης η πίσω αντιστρεπτική ράβδος. Το Swift είναι ελαφρύ αυτοκίνητο και βολεύεται εύκολα σε αλλαγές ανάρτησης. Μία τίμια σε τιμή D2 Racing coilover ανέλαβε το έργο. Μέχρι στιγμής ο ιδιοκτήτης δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα και το αυτοκίνητο, πέραν τα track days, χρησιμοποιείται καθημερινά στους τέλειους Ελληνικούς δρόμους. Παλικάρι η D2 λοιπόν! Το βάρος παίζει τον ρόλο του και στο φρενάρισμα. Δεν είναι τυχαίο ότι λέγεται πως «όσο ελαφρύτερο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο καλύτερα φρένα έχει». Μα φυσικά! Ζορίζονται λιγότερο, άρα κουράζονται δυσκολότερα. Τα εμπρός τακάκια είναι τα Yellow Stuff της EBC και αλλαγμένα είναι τα σωληνάκια φρένων με αεροπορικού τύπου, ώστε να βελτιώνεται η αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ.
133
Το αυτοκίνητο οδηγήθηκε στο δυναμόμετρο μετά τις μετρήσεις στον δρόμο. Οπότε όταν μετρούσαμε με το VBOX, δεν γνωρίζαμε πόσα άλογα είναι το Swiftάκι. Υπολογίζαμε σκάρτα 140 άλογα, έχοντας στο μυαλό μας διαφορές που έχει δει ο ιδιοκτήτης με άλλα αυτοκίνητα. Το ντεπόζιτο είχε 100άρα βενζίνη και η GReddy E-Manage Ultimate είχε επιλεγμένη τους πιο επιθετικούς χάρτες advance. Υπάρχει και άλλη ρύθμιση διαθέσιμη, η οποία προορίζεται για 95άρα βενζίνη.
Από στάση κάνει τα αναμενόμενα. Είμαστε και δύο άτομα, οπότε το ελαφρύ Swift επηρεάζεται αρκετά. Το εργοστασιακό Swift παίζει στα 8,9sec για τα πρώτα 100km/h ενώ εμείς κάναμε σταθερά 8,2sec. Καλά ξεκινάμε! Το 400άρι καλύφθηκε σε 16,1sec, αλλά περισσότερο μας ένοιαζε να δούμε πως τα πάει στις ρεπρίζ καθώς ο προσανατολισμός του δεν είναι οι κόντρες, αλλά τα track days. Δεν τα πήγαινε άσχημα είναι η αλήθεια, αλλά έμοιαζε πιο αδύναμο από όσο θα έπρεπε για το καλό πρώτο στάδιο που διαθέτει. Έτσι, είπαμε να κάνουμε μία δοκιμή: αλλάξαμε τους χάρτες advance με αυτούς για την 95άρα βενζίνη, πράγμα που σημαίνει ότι θα έπρεπε να δούμε μια σχετική διαφορά. Διαλέξαμε να κάνουμε ρεπρίζ 3ης από τα 50 έως τον κόφτη. Όντως κάτι συμβαίνει, καθώς τελικά, είτε με χάρτες για 95άρα, είτε με χάρτες για 100άρα, το Swift δεν είχε καμία διαφορά. Έμοιαζε να μπαίνει σε κάποιου τύπου safe mode η εργοστασιακή ECU, με αποτέλεσμα να μειώνονται αρκετά οι εργοστασιακές μοίρες advance, οπότε η E-Manage Ultimate ECU να μην προσφέρει τα αναμενόμενα. Το παρατήρησε και ο ιδιοκτήτης καθώς δεν ένιωθε το Swift αρκετά σπιρτόζικο. Όχι αργό, αλλά κάτι του έλειπε. Κάποια δεκατάκια σε χαμένο χρόνο, σίγουρα βρίσκονται κρυμμένα σε μια εκ νέου ρύθμιση της παράλληλης ECU. Ευτυχώς ο χρόνος στην πίστα είναι ξεκάθαρος. Είναι ξεκάθαρος και για την ικανοποιητική βελτίωση του αυτοκινήτου, καθώς το 1:14.00 στην πίστα των Μεγάρων (Athens Circuit) είναι απίθανος χρόνος για σκάρτα 135 άλογα. Είναι επίσης ξεκάθαρος και για τις ικανότητες του οδηγού του, που δείχνει να έχει τα «μπαλάκια» να το οδηγήσει τόσο γρήγορα. Μην ξεχνάτε πως έχει φτάσει οδικώς στο Nurburgring και έχει γράψει κι εκεί μπόλικους γύρους. Την έχει την τρέλα ο φίλος μας. Respect!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μετά από ενάμιση χρόνο η Porsche ολοκλήρωσε το restoration της 962C με την οποία είχε κερδίσει το πρωτάθλημα Supercup ο Hans-Joachim Stuck.