Suzuki Swift Sport 134PS
Το Swift Sport πάντα παρακολουθούσε διακριτικά την μάχη των GTi, προσφέροντας την ιδανική εναλλακτική επιλογή σε αυτόν που δεν μπορούσε να διαθέσει τα χρήματα για ένα «πραγματικό» GTI των 200PS. Για την ακρίβεια, σήμερα το Suzuki Swift Sport απαιτεί πρακτικά τα μισά από αυτά, χωρίς σε καμία περίπτωση να χαρακτηρίζεται φτωχός συγγενής. Και την σπορτίφ εμφάνισή του έχει, και τον σωστό εξοπλισμό, και την απαραίτητη σπιρτάδα στον δρόμο για να χαμογελάσει ο λάτρης της οδήγησης.
Η τρίτη γενιά του Swift παρουσιάστηκε το 2010 και δέχθηκε ένα διακριτικό facelift την χρονιά που μας πέρασε. Η έκδοση Sport ξεχωρίζει από τους επιθετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα πλαϊνά skirts, την πίσω αεροτομή, τις ζάντες 17 ιντσών, τους προβολείς ομίχλης και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, ένα σύνολο που διαχωρίζει δραστικά την γρήγορη έκδοση από τα απλά Swift και σίγουρα τραβάει τα βλέμματα στον δρόμο, πολύ περισσότερο από ότι μπορεί να υποδεικνύει η τιμή του.
Τεχνολογικά highlights
Αυτό που ενδιαφέρει πρώτα από όλα όμως τον αναγνώστη του POWER είναι φυσικά ο κινητήρας. Ο Μ16Α είναι ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας με σύστημα μεταβλητού χρονισμού (VVT) και εισαγωγή μεταβλητού μήκους. Στο μεσαίο φάσμα στροφών, η μία βαλβίδα εισαγωγής είναι κλειστή και οι αυλοί εισαγωγής έχουν μεγάλο μήκος, ενώ στο χαμηλό και στο υψηλό φάσμα στροφών λειτουργούν και οι δύο βαλβίδες εισαγωγής, ενώ οι αυλοί έχουν κοντύτερο μήκος. Με αυτό τον τρόπο ρυθμίζεται η κατανομή της ροπής σε όλο το φάσμα στροφών, με μέγιστη τιμή στα 16,3kgm στις 4.400rpm. Η αρχιτεκτονική των κυλίνδρων είναι σαφώς υποτετράγωνη, πράγμα περίεργο για μια εταιρεία που κατασκευάζει κυρίως μοτοσυκλέτες, έτσι η διάμετρος x διαδρομή είναι στα 78,0 x 83,0mm, δίνοντας συνολικό κυβισμό 1.586cc. H μέγιστη ισχύς είναι 100KW ακριβώς, δηλαδή 134PS στις 6.900rpm, τιμή ικανοποιητική για τον κυβισμό και υπεραρκετή για τα μόλις 1.045kg του Swift. Το κιβώτιο είναι εξάρι και σφιχτά κλιμακωμένο, με τις δύο τελευταίες σχέσεις να είναι overdrive. Σύμφωνα με την Suzuki οι σχέσεις του κιβωτίου είναι έτσι επιλεγμένες ώστε να μειώνεται η κατανάλωση, η οποία ανακοινώνεται στα 6,4lt/100km, νούμερο που δεν απέχει από την πραγματικότητα όπως διαπιστώσαμε μετά από μία εβδομάδα δοκιμής. Με όχι πολύ συγκρατημένη οδήγηση είδαμε 6,9lt/100km και το μέγιστο νούμερο κατανάλωσης έφτασε στα 7,4lt/100km συμπεριλαμβανομένης της φάσης των μετρήσεων, οπότε η ανακοινώσιμη κατανάλωση είναι απόλυτα εφικτή από κάποιον πεισματάρη, χωρίς Start-Stop και άλλα βοηθήματα.
Από μέσα άνεση
Ο εξοπλισμός του Swift Sport είναι τυπικός, χωρίς εξάρσεις, αλλά και χωρίς ελλείψεις. Έτσι, όσον αφορά την άνεση, συναντάμε αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό κλείδωμα, cruise control, κουμπί Start για την εκκίνηση και ηχοσύστημα με 4 ηχεία και Bluetooth. Στον τομέα της ασφάλειας, το ESP είναι στάνταρ, το ABS συνδυάζεται με EBD και Brake Assist, ενώ υπάρχουν αερόσακοι μπροστινοί, πλευρικοί και κεφαλής και ο οδηγός έχει και αερόσακο και στα γόνατα.
Στο εσωτερικό ο διάκοσμος είναι φροντισμένος, το σαλόνι είναι πολύ ποιοτικό, ενώ τα μπάκετ καθίσματα με το λογότυπο “Sport” σε συνδυασμό με τα πεντάλ αλουμινίου υπενθυμίζουν σε ποια έκδοση βρίσκεσαι. Θα γκρινιάξουμε λίγο με την εργονομία, καθώς σε καθημερινή χρήση θα αντιμετωπίσεις κάποιες αντιξοότητες. Για παράδειγμα, δεν βλέπουμε τον λόγο να υπάρχει κουμπί κλειδώματος των παραθύρων σε δίπορτο αυτοκίνητο, αφού δεν κάνει κάτι άλλο από το να κλειδώνει το παράθυρο του συνοδηγού, αλλά ακόμα και αν δεχτούμε ότι έχει κάποια χρησιμότητα, ακόμη αναρωτιόμαστε τον λόγο που το κουμπί του βρίσκεται πρώτη μούρη, μπροστά από τα κουμπιά των παραθύρων. Όπως καταλαβαίνετε, την πρώτη φορά που θα πάτε να κατεβάσετε το παράθυρο, απλά θα το κλειδώσετε και μετά δεν θα κατεβαίνει ακόμη και όταν πατήσεις το σωστό κουμπί… Άλλο φάουλ, το ότι το volume του ηχοσυστήματος είναι ακριβώς το ίδιο και στην ίδια απόσταση με αυτό που ρυθμίζει την θερμοκρασία του κλιματισμού, οπότε μέχρι να το συνηθίσετε θα θέλετε να μειώσετε την ένταση της μουσικής και θα αναρωτιέστε γιατί κρυώνετε…
Αποκάλυψη
Στο δρόμο το Swift Sport είναι αποκάλυψη και ο πρώτος που αξίζει τα εύσημα είναι ο κινητήρας. Αν και σε κάποιους θα φανεί υπερβολικά ομαλός και φιλικός για ένα αυτοκίνητο που γράφει «Sport» στο πίσω μέρος, είναι από τους πιο ελαστικούς και γραμμικούς κινητήρες που έχουμε συναντήσει ποτέ. Τραβάει πρόθυμα από το ρελαντί μέχρι και τις 6.000rpm, ενώ πάνω από αυτό το νούμερο και μέχρι το κόκκινο των 7.100rpm ο ρυθμός επιτάχυνσης πέφτει μεν, λίγο δε. Είναι πολύ εύκολο να κινηθείς γρήγορα κρατώντας τις στροφές πάνω από τις 5.000rpm όπου ο κινητήρας βρίσκεται στο στοιχείο του και εδώ έχεις βοηθό σου το κιβώτιο με τις σφιχτές σχέσεις, τις κοντές διαδρομές και την ελάχιστη απαιτούμενη δύναμη.
Στις στροφές το ηλεκτρικό τιμόνι έχει καλή αίσθηση, είναι γρήγορο σε απόκριση και όσο βαρύ χρειάζεται ώστε να εκμεταλλευτείς το ακριβές μπροστινό σύστημα του Swift και να διασκεδάσεις με ασφάλεια. Το ESP δεν σε ξενερώνει, το στήσιμο είναι καθαρά υποστροφικό, με την ουρά ακλόνητη ακόμη και μετά από προσπάθεια. Βέβαια θα διώξει εύκολα την μούρη στο εξωτερικό της στροφής, αλλά μαζεύεται εύκολα αν αφήσεις ελαφρά το γκάζι. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αξιοσημείωτα μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αρκετά υψηλά ακόμη και στην ελληνική άσφαλτο. Βέβαια είναι στιγμές που θα αναζητήσεις μερικούς ίππους παραπάνω, αλλά η άλλη άποψη λέει ότι το πλαίσιο δεν θα φτάσει ποτέ στα όριά του ενώ ο καλός οδηγός έχει την ευκαιρία να δείξει τι αξίζει αξιοποιώντας σωστά την ευστροφία του κινητήρα και το γρήγορο κιβώτιο.
Στην ευθεία, ο μόλις ένας τόνος αυτοκινήτου δεν μπορεί να φιμώσει τους 134 ίππους και οι μετρήσεις είναι ικανοποιητικότατες: 0-100km/h σε 8,45sec είναι αξιοπρεπέστατη επίδοση και σαφώς καλύτερη από αυτήν που ανακοινώνει η Suzuki, ενώ εξίσου αξιοπρεπείς είναι και οι ρεπρίζ, παίρνοντας σαν παράδειγμα τα 50-80km/h που έρχονται με 3η σε 3,99sec και τα 80-100 που χρειάζονται 5,82 και 8,13sec με 4η και 5η αντίστοιχα.
Τελικά
Από όποια μεριά και αν το δεις, το Swift Sport είναι ιδανική αγορά, αφού έχεις πολύ αυτοκίνητο για λίγα χρήματα, χωρίς να το πληρώνεις στο βενζινάδικο. Πρακτικά δεν του λείπει τίποτα, ο εξοπλισμός είναι πλήρης, η κατασκευή υπόσχεται μακροζωία και η εμφάνιση θα αποζημιώσει ακόμη και τον πιο δύσκολο. Για τους πιο ματαιόδοξους, τόσα βλέμματα δύσκολα θα τραβήξεις με δεκαπέντε χιλιάρικα, κάτι καθόλου ασήμαντο στην μικρή ζωή μας.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η γκάμα Cupra που περιλαμβάνει τα Formento, Leon Sportstourer και Ateca, θα μεγαλώσει τον επόμενο χρόνο με το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της μάρκας, το CUP...