Tech Corner:Νέο Renault Megane
Διεκδίκηση Θρόνου
Το νέο RenaultMegane ξεχωρίζει χάρη στο δυναμικό σχεδιασμό, που συνδυάζεται με ένα μοναδικό πακέτο τεχνολογικών χαρακτηριστικών, τα οποία κανείς συναντά σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας. Με κορυφαία οδική συμπεριφορά, το νέο Megane εφοδιάζεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων, που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες όλων των πελατών. Βασίζεται στη νέα CMF-CD πλατφόρμα, που χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα της Renault (Kadjar, Espace, Talisman, Koleos), με την παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Ισπανία. Το μήκος του φτάνει τα 4.359mm (μεγαλύτερο κατά 64mm από το προηγούμενο), το πλάτος του αγγίζει τα 1.814mm, ενώ το ύψος του φτάνει τα 1.447mm. Διαθέτει τα φαρδύτερα μετατρόχια στην κατηγορία με 1.591mm εμπρός και 1.586mm πίσω, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.669mm (μεγαλύτερο κατά 28mm σε σχέση με το προηγούμενο) και ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 434lt (1.247lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων). Το νέο Megane προσφέρει μία νέα εμπειρία οδήγησης χάρη στο σύστημα R-Link2, το οποίο λειτουργεί ως το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω μιας κάθετα τοποθετημένες οθόνης 8,7in. Παράλληλα, μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense, ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει, σύμφωνα με τις επιθυμίες του, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ μια σειρά εξελιγμένων και φιλικών -στη χρήση- οδηγικών βοηθημάτων, που περιλαμβάνουν και έγχρωμο Head Up Display, συμβάλλουν σε ασφαλέστερες διαδρομές. Στην έκδοση GT, το σύστημα 4Control αποτελεί πρωτιά για την κατηγορία, αφού το νέο Megane GT είναι το πρώτο μοντέλο στο c-segment, που χρησιμοποιεί σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης. Ρυθμισμένο από τους μηχανικούς της RenaultSport, το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρει σπορ χαρακτηριστικά, που διακρίνονται για την ακρίβεια αντίδρασης στις εντολές του οδηγού, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα οδηγικής απόλαυσης. Συνδυάζεται δε με την εξελιγμένη -από τη Renault Sport- ανάρτηση, ώστε να προσφέρει κορυφαία οδική συμπεριφορά με δυναμικό κράτημα και ακρίβεια στις αντιδράσεις.
Με έμφαση στην ασφάλεια
Στις δοκιμές σύγκρουσης, που έγιναν από τον οργανισμό EuroNCAP, το Δεκέμβριο του 2015, το νέο Megane απέσπασε την κορυφαία διάκριση με πέντε αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι 88% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στην προστασία παιδιών και 71% στην προστασία πεζών. Πέραν όμως της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, το νέο Megane επωφελείται και από τα τελευταίας τεχνολογίας οδηγικά βοηθήματα, τα οποία είναι προσβάσιμα μέσω του R-Link 2 και είναι τα εξής:
Ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας - AdaptiveCruiseControl (ACC)
Το σύστημα ρυθμίζει την ταχύτητα, ώστε το όχημα να διατηρεί την επιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το εμπρός τοποθετημένο ραντάρ υπολογίζει την απόσταση και την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος και στη συνέχεια επενεργεί στον κινητήρα και στο σύστημα πέδησης, ώστε να διατηρήσει τη σχετική απόσταση. Το σύστημα λειτουργεί από τα 50km/h έως τα 140km/h.
Ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης - Active Emergency Braking System (AEBS)
Το σύστημα λειτουργεί από τα 30km/h έως τα 140km/h και προειδοποιεί τον οδηγό, όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα αυτόματα ενεργοποιεί τα φρένα, ώστε να αποσοβήσει τη σύγκρουση ή, αν δεν είναι αυτό εφικτό, να ελαττώσει τις συνέπειές της.
Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας - LaneDepartureWarning (LDW)
Ενεργό για ταχύτητες άνω των 70km/h, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό, αν παρεκκλίνει της πορείας, που καθορίζεται από τις γραμμές του δρόμου.
Σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης - SafeDistanceWarning (DW)
Το συγκεκριμένο σύστημα βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας μέσω γραφικών, που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων και το head-up display. Το πλαίσιο λειτουργίας είναι μεταξύ των 30km/h και 200km/h.
Σύστημα πρόληψης υπέρβασης ορίου ταχύτητας (OSPwithTSR)
Σύστημα με αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, που προειδοποιεί τον οδηγό ότι κινείται πάνω από το όριο.
Σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας - BlindSpotWarning (BSW)
Για αυξημένη ασφάλεια, το σύστημα μέσω μιας οπτικής ένδειξης στον εξωτερικό καθρέπτη ενημερώνει στην περίπτωση που υπάρχει όχημα στην τυφλή γωνία. Το σύστημα λειτουργεί από τα 30km/h έως τα 140km/h.
Προηγμένοι κινητήρες υψηλής απόδοσης
Ούσα πρωτοπόρος στην τεχνολογία των υπερσυμπιεστών και του downsizing, η Renault εφοδιάζει το νέο Megane με μία ευρεία γκάμα κινητήρων, που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες οδηγών, από αυτούς που αναζητούν την άνεση και την οικονομία μέχρι τους πιο απαιτητικούς σε επιδόσεις. Αρχικά, όμως, στην Ελλάδα το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο μόνο με το γνωστό 1.500άρη dCi 110 πετρελαιοκινητήρα, για να ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες και μέχρι το καλοκαίρι οι βενζινοκινητήρες. Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει σύνολα έως 205Ps. Στη βάση υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.2lt απόδοσης 100Ps με 17,5kgm ροπής από τις 1.500 rpm, όπου με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων καταναλώνει 5,4lt/100km και εκπέμπει 120gr/km. Ο ίδιος κινητήρας, αλλά με απόδοση 130Ps και 20,5kgm ροπής καταναλώνει 5,3 lt/100 km, με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 119gr/km. Στο τέλος της χρονιάς θα είναι διαθέσιμο και το Megane GT με τον 1,6ltturbo του Clio RS, απόδοσης 205Ps και 28kgm ροπής, που θα συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Στη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων, ο βασικός είναι ο 1.5lt σε δύο εκδόσεις απόδοσης 90Ps και 22kgm ροπής, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, εκπέμποντας 95gr/km και καταναλώνοντας μόλις 3,7lt/100km. Ο ίδιος κινητήρας διατίθεται και με 110Ps και 26kgm εκπέμποντας 95gr/km, χωρίς να αλλάζει η μέση κατανάλωση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας εφοδιάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 6 σχέσεων. O νέος 1.6ltdiesel απόδοσης 130Ps και 32kgm συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με την κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 4lt/100 km και με εκπομπές CO2 στα 103 gr/km, ενώ αργότερα θα είναι διαθέσιμος και στην έκδοση MeganeGT, με απόδοση 163Ps και 38kgm ροπής, όπου θα χρησιμοποιεί δύο turbo, ένα μικρό για τις χαμηλές στροφές και ένα μεγαλύτερο για τις μεσαίες και υψηλές στροφές και θα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο EDC 6 σχέσεων. Προς τα τέλη του χρόνου, το Megane θα προσφέρεται και με ένα “HybridAssist” υβριδικό diesel powertrain βασισμένο στον κινητήρα dCi 110 και στόχος θα είναι να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και υψηλή οδηγική απόλαυση χάρη στην εξαιρετική επιτάχυνση, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Ο στόχος είναι ο κινητήρας κάτω από το καπό του νέου Mégane να εκπέμπει μόλις 76g/kmCO2 με μέση κατανάλωση 2.9lt/100km. Κατά την επιβράδυνση θα γίνεται ανάκτηση ενέργειας και μέσω μιας μπαταρίας 48V θα τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας, που θα βοηθά στο έργο του τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τεχνολογία στα μέτρα του οδηγού
Στο εσωτερικό του νέου Megane κυριαρχεί η κάθετα τοποθετημένη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με την πληθωρική διαγώνιο των 8,7in, η οποία προσφέρει την επιλογή pinch&zoom, όπως συμβαίνει και στο κινητό ή στο tablet και ενσωματώνει το σύστημα R-Link 2, που ελέγχει τις διάφορες λειτουργίες, που αφορούν το αυτοκίνητο, όπως τα συστήματα πολυμέσων, το σύστημα πλοήγησης και τα οδηγικά βοηθήματα. Επιπλέον, μπορείς να επιλέξεις ένα από τα πέντε προγράμματα οδήγησης μέσω του συστήματος Multi-Sense. Αυτά είναι το Normal, Sport, Comfort, Perso και Eco, ενώ στην περίπτωση των εκδόσεων GT, το κουμπί Eco έχει αντικατασταθεί από το αντίστοιχο με την ένδειξη R.S., που επιτρέπει την άμεση επιλογή της κατάστασης Sport. Ανάλογα με την επιλογή του προγράμματος αλλάζει και ο εσωτερικός φωτισμός του πίνακα οργάνων, αλλά και ολόκληρης της καμπίνας σε πράσινο, κόκκινο, μπλε, μωβ και σέπια. Ακόμα και τον ήχο του κινητήρα μπορείς να προσαρμόσεις από τις τρεις διαθέσιμες επιλογές, Normal, Comfort και Sport.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RenaultMeganeTCe 100
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.198
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 72,2 x 73,1
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Multi Point Injection, Turbo
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 100/4.500
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 17,5/1.500
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 5,4
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 120gr/km
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RenaultMeganeTCe130
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.198
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 72,2 x 73,1
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Multi Point Injection, Turbo
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 130/5.500
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 20,5/2.000
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 5,3-5,5
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 119-123gr/km
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RenaultMeganedCi 90
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.461
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 76 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 15,6:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Direct Injection, Turbo
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 90/4.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 22/1.750
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 3,7
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 95gr/km
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RenaultMeganedCi 110
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.461
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 76 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 15,6:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Direct Injection, Turbo
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 110/4.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 26/1.750
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 3,7-3,9
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 95-100gr/km
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RenaultMeganedCi 130
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 80 x 79,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 15,4:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Direct Injection, Turbo
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 130/4.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 32/1.750
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,0
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 103-105gr/km
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RenaultMeganeGTdCi165
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 80 x 79,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 15,4:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Direct Injection, Turbo
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 165/4.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 38/1.750
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,6
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 120gr/km
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Συνήθως οι βασικές εκδόσεις είναι κάπως...ταπεινές και πάντοτε κοιτάς λίγο ψηλότερα στη λίστα για κάποιο αυτοκίνητο που θέλεις να αγοράσεις! Η Volvo ό...