Το (προ-?) τελευταίο οχυρό...
Μοϊκανοί καταντήσαμε...
Αφού μέχρι και η BMW το 'ριξε στα μπροστοκίνητα! Aντιστάθηκε σχεδόν μιάμιση δεκαετία στην πίεση που ακούει στο όνομα Mercedes – Benz, κυρίως χρησιμοποιώντας το MINI για να προσεγγίσει την αγορά των Premium Compact. Όμως εν τέλει το MINI πήρε έναν καθαρά δικό του δρόμο (ασχέτως του αν έγινε μέχρι και υπερμοδάτη έκδοση της τετρακίνητης Χ1!), η B-Class κυριαρχεί στην κατηγορία της και το A3 Sportsback πουλάει σαν τρελό. Θα μείνει η BMW έξω από το χορό? Υποδεχθείτε, λοιπόν, την πρώτη μπροστοκίνητη BMW... Wow!
Είσαι δογματικός!
- Δηλαδή μια πισωκίνητη 114i τι έχει να προσφέρει, ρε Doc? Και που κρέμεται ένα διαφορικό από τα λαγόνια της, είναι αυτοκίνητο για τον... “Πραγματικό Οδηγό” που λέει μια ψυχή?
- Ε, ΟΚ, όχι ακριβώς...
Αρκεί όμως να οδηγήσεις κάποια στιγμή ένα αυτοκίνητο που έχει διαχωρισμένους τους ρόλους, ας είναι και 114i, ώστε να καταλάβεις γιατί ο “ορθός δρόμος” θέλει το τιμόνι να στρίβει και (μοιραία) να φρενάρει, ενώ την ουρά να σπρώχνει. Ναι, μπορείς να κάνεις ένα FWD πάρα πολύ καλό κι ευχάριστο, μη λέμε κι ότι θέλουμε, τόσο η Ford όσο και η Renault τα κατάφεραν. Ακόμα όμως και τα RS, αμφότερα, αναγκάζονται να τα κάνουν “όλα” με δύο “μόνο” λάστιχα -- πράγμα που έχει αποδειχθεί ότι δεν παίζει στην ελληνική άσφαλτο. Το αν ο οποιοσδήποτε θα πάει ν' αγοράσει ένα RS είναι μια άλλη, επίσης, υπόθεση...
Δεν είναι μόνο θέμα παντιλικιού
Και το ξαναπάω απ' τη αρχή: αφήνεις στο σπίτι την Κυρά και τα ψώνια, γιατί ξέχασες να πάρεις τσίχλες από το περίπτερο. Βέβαια μένεις Πειραιά και το περίπτερο είναι Μελίσσια μέσω Πεντέλης, αλλά αυτό απλώς και μόνο... τεχνική λεπτομέρεια! Πες μου όμως... Όση ώρα η γυναίκα σου νομίζει ότι την έχεις κάνει ελάφι, για ποια δυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου, ποιο ιδανικό ζύγισμα και ποιον διακριτό ρόλο ανάμεσα σε γκάζι, φρένο και τιμόνι θα συζητάμε? Είναι θέμα... διάκρισης εξουσιών! Τόσο απλά!
Κι εντάξει, εμένα δεν με νοιάζει, μια ζωή θα κυκλοφορώ με oldtimers και youngtimers. Δεν έχω πρόβλημα, μάτσο τα παραδοσιακά πισωκίνητα για να 'χουμε να κάνουμε τη δουλειά μας σαν άνθρωποι. Αλλά εσείς οι νέοι, τέλοσπάντων, σε τι κόσμο φέρνετε τα παιδιά σας? Δεν πιστεύω να μπορείτε όλοι σας να βάλετε στο ψυγείο από μια M135i για να μάθουν τα παιδιά σας τι σήμαινε κάποτε “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ” και πως ΟΔΗΓΟΥΣΕ ο κόσμος...
Για να μη λέτε ότι μιλάω χωρίς να ξέρω...
...από πρώτο χέρι, φρόντισα στις αρχές Οκτωβρίου να οδηγήσω μια 218i Active Tourer στο Μιλάνο. Ο Michaelangelo είχε κλείσει ένα Test Drive κατά παραγγελία μου σε έναν τοπικό διανομέα BMW, επειδή τρωγόμουν καιρό να οδηγήσω την... πέτρα του σκανδάλου σε ανθρώπινους δρόμους και Autostrada – ώστε ν' ανοίξω το βρωμόστομά μου εκ του ασφαλούς! Όχι, δεν πήγα μόνο για την 218i στο Μιλάνο, αλλά γι' αυτό θα μιλήσουμε μια άλλη φορά!
Το ξαναλέω, ευθαρσώς, το αυτοκίνητο είναι πάρα πολύ καλό (για μπροστοκίνητο), ακόμη κι όταν το ζορίσεις όπως ίσως δεν θα τολμήσει ποτέ κανένας από το target group στο οποίο απευθύνεται. Και δεν τα βάζω με το αυτοκίνητο, τα βάζω με τους ιθύνοντες της εταιρείας που προσπαθούν να μας περάσουν στα μουλωχτά μια νέα τάξη πραγμάτων. Κάποτε φώναζαν ότι “Η πραγματική δύναμη δεν συμπιέζεται”, επειδή έβγαζαν εξακύλινδρα δίλιτρα τη στιγμή που η Mercedes έπαιζε με τετρακύλινδρα και κομπρέσορες. Αφού έκαναν γαργάρα το χλιαρό αυτό σλόγκαν, έπεσαν με τα μούτρα στα turbo. Με δήθεν πρόσχημα ότι κάποτε είχαν βγάλει μια 2002 Turbo και μια 745i, μέχρι και τα πολυπετάλουδα πήραν πόδι για να μπούνε... πολυτούρμπινα! Τώρα? Αρχίζουν να φλερτάρουν με τα μπροστοκίνητα! Μήπως το 'χουμε ξαναδεί το έργο?
Προσκλητήριο νεκρών...
Το marketing της δεκαετίας του '80 μας στέρησε την προσιτή, καθημερινή, πίσω κίνηση από τη Fiat, τη Seat, τη Ford, την Opel, την Toyota, τη Mitsubishiκαι την Datsun (που επιπλέον έγινε Nissan και στανιάραμε). Ήρθε η δεκαετία του '90 για να κλάψουμε την Alfa Romeo, που είχε κρατήσει την φουκαριάρα την 75 όσο μπορούσε, και το τελευταίο 200SX. Και μείναμε με τι? Μ' ένα Lada (χεχεχε!), ένα MX-5, τις 3άρες και τις C-Class! Υπ' αυτό το πρίσμα, το άρθρο μάλλον άργησε να γραφτεί κατά δύο δεκαετίες. Αλλά τώρα φτάνει ο κόμπος στο χτένι!
Το Layout “μοτέρ εμπρός, κίνηση πίσω, target group ο μέσος οικογενειάρχης” έχει συρρικνωθεί τόσο που... φοβάμαι ότι τελικά μετράει χρόνια! Να μου το θυμηθείς, η επόμενη δικίνητη σειρά 1-2 θα είναι μπροστοκίνητη μόνο (100% πάνω στο πάτωμα κάποιου μεγάλου... MINI) και ως xDrive θα έχει το μοτέρ εγκάρσια, για να... γουστάρουμε! Λες κι η μεθεπόμενη σειρά 3-4 (των Μ μη εξαιρουμένων) να βγαίνει αποκλειστικά μόνο xDrive, αφού η πίσω κίνηση θα έχει μπει στο χρονοντούλαπο μαζί με τους Politically Incorrect Hoonigans που αρέσκονται να κοιτάνε μπροστά πότε μέσα από το παρμπρίζ και πότε μέσα από τα παράθυρα?
Επεα πτερόεντα
Θα μου πεις ακόμη, ότι δεν έχω μιλήσει για Opel Speedster και GT, Honda S2000, Mazda RX-8, Lotus Elise, Toyota MR-2 κ.λπ. driver's cars των Zeroes (εχμ, δεν πιστεύω να έχει κανείς σας... MG?). Και θα ρωτήσω, είναι αυτά αυτοκίνητα για να πηγαίνεις καθημερινά στη δουλειά σου, ή για να έχεις γενικώς σώας τας φρένας σου (βλέπε αλήστου μνήμης MG...)? Ισως (με πολλά ερωτηματικά) εξαιρείται το συμπαθέστατο RX-8. Αλλά ρωτήστε κι αυτούς που τα έχουν, τι τραβάνε για να τα έχουν, κι ας είναι “στα χαρτιά” 1300άρια μόνο... Α, ναι, η Alfa Romeo είπε να ξαναβγάλει πισωκίνητο. Ουφ! Γενικά, το να μιλάμε για μάρκες με μόνο ένα πισωκίνητο στη γκάμα τους είναι σαν να μιλάμε για... μονοβάπορες ναυτιλιακές εταιρείες! Άνευ ουσίας, άνευ σημασίας...
Για ποιόν χτυπάει η καμπάνα?
Έτσι όπως πάει το πράγμα θα δούμε και μπροστοκίνητο από την Porsche! Λιθοβολήστε με εδώ και τώρα, αλλά αφού πήραν το Audi Q5 και το μετέτρεψαν (με εντυπωσιακά, ομολογουμένως, αποτελέσματα) σε Macan, δεν θα αργήσει η ώρα που θα απλώσουν το χεράκι τους σε κάποιο... S3. Ο λόγος που δεν το κάνουν ακόμη είναι ότι, αν μπουν στον πειρασμό, θα πρέπει κάτι Cayman και Boxster να φάνε πολλή σκόνη από στάση. Όμως (προβλέπω ότι) δεν θα αργήσουμε να δούμε για πρώτη φορά Porsche με μοτέρ εμπρός ΚΑΙ εγκάρσια. Θα είναι μεν τετρακίνητο για λόγους... δεοντολογίας μα, όταν θα έχουμε φτάσει σ' αυτό το σημείο, ποιος εμποδίζει τη φίρμα να φτιάξει και την Porscheγια τους πάρα πολλούς (money talks), με τα μηχανικά ενός Golf GTi, λίγη σάλτσα και κάμποσο αλατοπίπερο?
Μακάρι να ζω έναν απλό εφιάλτη!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο Abarth 500 EV εμφανίστηκε χωρίς καμουφλάζ κατά τη διάρκεια φωτογράφησης και κινηματογράφησης