Toyota C-HR HSD 122Ps

Toyota C-HR HSD 122Ps

Electrification

Φυσικά όσοι παρακολουθείτε τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση γνωρίζετε ότι απώτερος σκοπός είναι η μετάβαση στην πλήρως ηλεκτρική κίνηση. Ένας σταθμός πριν τη μετάβαση αυτή είναι φυσικά η υβριδική τεχνολογία, δηλαδή η χρήση θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των οχημάτων. Τη στιγμή που άλλοι κατασκευαστές παρουσιάζουν σιγά-σιγά τα υβριδικά τους μοντέλα, οι μηχανικοί της Toyota γελάνε σε κάποια γωνία τρώγοντας κέικ ρυζιού, αφού αυτοί βρίσκονται αισίως στην τέταρτη γενιά του υβριδικού τους συστήματος. Σήμερα η Toyota διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών μοντέλων στην παγκόσμια αγορά. Και πού να δείτε τι θα γίνει από το 2020 κι έπειτα.

Coupe-High Rider

Φουτουριστικό, τολμηρό, ξεχωριστό. Ένα σχήμα που πραγματικά θα το μισήσεις ή θα το λατρέψεις, αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και ταυτόχρονα αναγνωρίσιμες φιγούρες στο δρόμο. Δεν πρόκειται να το μπερδέψεις με οτιδήποτε άλλο. Και αυτό είναι μια μεγάλη επιτυχία για το σχεδιαστικό team, αφού τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι κατασκευαστές φοβούνται να πάρουν ρίσκα. Όχι όμως και η Toyota. Το C-HR σχεδιάστηκε με γνώμονα το συναίσθημα και όχι την απόλυτη χρηστικότητα. Τα 148mm απόστασης από το έδαφος είναι λιγότερα από την πλειοψηφία των SUV του ανταγωνισμού. Η κουπέ αισθητική σκιαγραφείται από την έντονη κλίση της οροφής, τα μικροσκοπικά πίσω παράθυρα και τις κρυμμένες πίσω χειρολαβές. Το C-HR κρύβει περίτεχνα τις διαστάσεις του (4.360mm μήκος και 1.795mm), δείχνοντας πιο μικρό απ’ ό,τι είναι πραγματικά. Τα έντονα φουσκώματα των τροχών και τα νεύρα «μαχαιριές» στο αμάξωμα προσδίδουν δυναμική και παρότι το «coupe τελείωμα» της οροφής δείχνει να αφαιρεί αρκετούς πόντους από το εσωτερικό, η πλατφόρμα GA-C, πάνω στην οποία είναι βασισμένο το C-HR, επιτρέπει να κάθονται πιο χαμηλά οι επιβάτες, ώστε να μην έχουν πρόβλημα εσωτερικού ύψους. Πρόβλημα ύψους δεν θα έχουν, αλλά πιθανότατα θα νοιώσουν κάπως κλειστοφοβικά λόγω των πολύ μικρών παραθύρων.

Οικονομία πάνω απ’ όλα

Το υβριδικό σύνολο Hybrid Synergy Drive τέταρτης γενιάς αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με απόδοση 98Ps και 14,4kgm ροπής και από ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 72Ps και 16,6kgm. Ο τετρακύλινδρος 2ZR-FXE έχει δεχθεί μία σειρά από μεθόδους μείωσης των τριβών-απωλειών, όπως την αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, το διπλό κύκλωμα ψύξης με ηλεκτρική αντλία νερού, τα «resin-coated» μέταλλα μπιελών και ειδικά σχεδιασμένα έμβολα και καδένα κίνησης εκκεντροφόρων. Η θερμοδυναμική του απόδοση μάλιστα αγγίζει το 40% και αποτελεί μέχρι σήμερα την υψηλότερη τιμή για κινητήρα βενζίνης μαζικής παραγωγής. Η μπαταρία είναι τεχνολογίας νικελίου μετάλλου, χωρητικότητας 1,31 kWh και είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα για να μην επηρεάζει την καμπίνα. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων χεράκι-χεράκι φτάνει τα 122Ps, που είναι αρκετά για απλά ικανοποιητικές επιδόσεις, ειδικά σε συνδυασμό με το κιβώτιο e-CVT που δεν έχει ως πρώτο μέλημα του τις επιδόσεις, αλλά την οικονομία.

Άκρως ενδιαφέρον

Παρά τον SUV προσανατολισμό, κάθεσαι σχετικά χαμηλά, ενώ το ύψος του αμαξώματος είναι ιδανικό για εύκολη είσοδο στην καμπίνα. Βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, τα καθίσματα είναι άνετα και στηρίζουν καλά το σώμα και τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα είναι στις σωστές αποστάσεις. Η σχεδίαση του ταμπλό με την ασύμμετρη, οδηγοκεντρική διάταξη, είναι πολύ μοντέρνα, με τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών να βρίσκεται αρκετά ψηλά σε σχέση με τα όργανα και την κεντρική κονσόλα. Η ποιότητα και η εργονομία είναι προσεγμένη, σχεδόν όλη η καμπίνα είναι ντυμένη με μαλακά πλαστικά, με τη δερμάτινη επένδυση στο πάνω μέρος του ταμπλό να δίνει έναν έξτρα premium τόνο. Η οδική συμπεριφορά του C-HR είναι πραγματικά έκπληξη. Η ρύθμιση της ανάρτησης διατηρεί τον απόλυτο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης. Επιτρέπει πολύ μικρές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές, ενώ ταυτόχρονα φιλτράρει την πλειοψηφία των ανωμαλιών. Το τιμόνι είναι σωστό σε βάρος και άμεσο, με το ιδανικά ζυγισμένο πλαίσιο να αντιδρά «ορεξάτα» και με ακρίβεια στην τοποθέτηση. «Ρε σεις είναι σίγουρα Toyota αυτό»; Άργησε να ξυπνήσει η φίρμα και το έκανε με ηλεκτροσόκ! Και όλα αυτά τα κάνει χωρίς να έχει υπερβολικά χαμηλά λάστιχα και να κοπανάει… Βασικά είναι τόσο ευχάριστο στην οδήγηση που πραγματικά αδικείται από τις επιδόσεις που μπορεί να παρέχει το υβριδικό σύνολο. Με 150 αλογάκια θα ήταν ιδανικό! Βέβαια, η έκδοση HSD έχει ως προτεραιότητα τη χαμηλή κατανάλωση, κάτι που επιτυγχάνει σε εξαιρετικό βαθμό. Ακόμα και με βαρύ πόδι, δεν θα ξεπεράσει ποτέ τα 6lt/100km, ενώ με σύνεση, ακόμα και εντός πόλεως, κυμαίνεται γύρω στο 5lt/100km. Κάτι λέγατε για diesel;;; Στην καθημερινότητα είναι εξαιρετικά εύκολο και ευχάριστο και το μόνο που θα πρέπει να συνηθίσεις λίγο είναι η αίσθηση του πεντάλ φρένου, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Η υψηλή ροπή παρέχει άνετη μετακίνηση και προσπεράσεις σε αστικό δίκτυο, αλλά αν το παρακάνεις με το γκάζι, θα ενοχληθείς από τον έντονο ήχο του κινητήρα. Στο πρόγραμμα Power, οι επιταχύνσεις είναι σαφώς καλύτερες από τα Eco και Normal, αρκεί να έχεις τη μπαταρία αρκετά φορτισμένη. 

Η έκδοση HSD κοστίζει €25.400, αλλά αν σκεφτείτε ότι με αυτά τα λεφτά παίρνεις ένα ξεχωριστό, ποιοτικό, ευχάριστο, πρακτικό και πολύ οικονομικό αυτοκίνητο τύπου SUV, είναι πολύ καλή. Και αυτό γιατί το C-HR είναι ένα μοντέλο που μπορεί άνετα να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μιας μικρής οικογένειας.

Μας Άρεσε (+)

Ιδιόμορφο design που ξεχωρίζει

Οδική συμπεριφορά

Χαμηλή κατανάλωση

Ευκολία στην καθημερινή χρήση

Χώροι και πρακτικότητα

Δεν μας άρεσε (-)

Ορατότητα πίσω επιβατών

Μέτριες επιδόσεις

Λειτουργία κιβωτίου

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης C-HR 1.2 Turbo 116Ps: €19.570

Τιμή έκδοσης δοκιμής C-HR 1.8 Hybrid 122Ps: €25.400

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, κύκλου Atkinson

Κυβισμός: 1798cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 80,5mm x 88,3mm

Σχέση Συμπίεσης: 13:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός

Βάρος (kg): 1.380

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διπλά ψαλίδια, αμορτισέρ αερίου αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 298mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 281mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7J x 17in

Ελαστικά: 215/60 R17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Συνδυαστική Ισχύς (Ps/rpm):122/5.200

Ροπή βενζινοκινητήρα (kgm/rpm) 14,4/3.600

Ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) 16,6

0-100km/h (sec): 11

Τελική Ταχύτητα (km/h): 170

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       86

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  3,8

Δοκιμής (lt/100km):    5,8

 

Αρθρογράφος

 

Νέος πρόεδρος για την FIA

Νέος πρόεδρος για την FIA

Ο Mohammed ben Sulayem είναι ο νέος εκλεγμένος πρόεδρος της FIA, που θα αντικαταστήσει τον Jean Todt.