Toyota Corolla 1.5Turbo 370Ps
CleanandMean…
Το ξέρω ότι σας είναι δύσκολο να το φανταστείτε κοιτάζοντας τις φωτογραφίες, αυτό το Corolla, όμως, υπήρξε κάποτε ένα ταπεινό πλην τίμιο daily car, με μόνη απαίτηση μια μικρή ποσότητα βενζίνης, προκειμένου να διατελέσει τα καθημερινά του καθήκοντα. Με λίγα λόγια, ήταν η κλασική περίπτωση αυτοκινήτου κάποιου φίλου, γνωστού ή συγγενή, που σου τη σφυρίζει κάποιος που ξέρει ότι ψάχνεις ένα καθαρό project car για να του… αλλάξεις τα φώτα! Μεταξύ μας, δεν χρειάζεται να κρυβόμαστε, η μεταμόρφωση ενός daily σε killer weapon είναι το πιπεράτο όνειρο κάθε powerά, γιατί όχι, λοιπόν, και του Άκη?
Addinghorsepower…
Ο Άκης ασχολείται επαγγελματικά με συγκολλήσεις μετάλλων και παντός είδους κατασκευές inox-αλουμινίου, οπότε μπορούμε να θεωρήσουμε αυτονόητο ότι πιάνουν τα χέρια του. Η μελέτη, κατασκευή, εφαρμογή, αξιολόγηση μετά από δοκιμές και εξέλιξη custom εξαρτημάτων για αυτό το Corolla, φτάνει σε τέτοιο βαθμό που κάλλιστα μπορούμε να μιλάμε για ένα σχεδόν ολοκληρωτικά DIY project! Ένα αδελφό Toyota Paseo δώρισε τον 5E-FE κινητήρα του των 1.497cc, ο οποίος στήθηκε από το μηδέν, με στόχο να βγάλει πολλή αλλά και αξιόπιστη δύναμη. Στη 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή τοποθετήθηκαν Dbilas reprofiled εκκεντροφόροι 3ου σταδίου, με διάρκεια/βύθισμα εισαγωγής 278ο /9,3mm, Dbilas oversize βαλβίδες εισαγωγής +1,3mm και Dbilas custom ελατήρια βαλβίδων, ενώ ο Άκης επιμελήθηκε τη ροϊκή εξέλιξη της κυλινδροκεφαλής και την κατασκευή του ρυθμιζόμενου γραναζιού των εκκεντροφόρων. Η MLS (Multi Layer Steel) φλάντζα πάχους 0,6mm της TRD ανέβασε ελαφρά τη σχέση συμπίεσης στο 9,5:1 (stock 9,4:1), ενώ τα custom spec σφυρήλατα Ross πιστόνια, με αντιτριβική και κεραμική επίστρωση, και οι Pauter μπιέλες “θωράκισαν” τον κορμό του κινητήρα. Παντού έχουν χρησιμοποιηθεί μπουζόνια, και βίδες της ARP, ενώ ο Άκης έχει προβεί και σε ενίσχυση των καβαλέτων του στροφάλου. Στην πλευρά της εισαγωγής, έχει κατασκευαστεί μια νέα custom πολλαπλή, με χωνιά 50mm και βεντούρια 80mm, ενώ μεγαλωμένη στα 70mm είναι και η πεταλούδα γκαζιού. Τα καυσαέρια του 5E-FE οδηγούνται μέσω της πολλαπλής εξαγωγής (Akis Inox) στο GT2871R turbo της Garrett με το V-band μαντέμι της Tial, συνεχίζοντας στην decat εξάτμιση των 70mm με το μονό τελικό, επίσης κατασκευής Akis Inox. Η τελευταία, μάλιστα, θα αντικατασταθεί σύντομα από μια ίδια αλλά αλουμινένια, για περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους. Όσον αφορά τα περιφερειακά του κινητήρα, κατασκευής Akis Inox είναι επίσης το intercooler (60x30x8cm), οι σωληνώσεις του με διάμετρο 56mm, το μεγαλύτερο ψυγείο νερού και το ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 26lt, που πλέον έχει μεταφερθεί στο χώρο αποσκευών. Η τροφοδοσία του κινητήρα σε καύσιμο εξασφαλίζεται από δυο τρόμπες βενζίνης 044 της Bosch (μια κυρίως και μια εφεδρική), καθώς και από τα μπεκ της Precision με παροχή 680cc/min, τοποθετημένα στην custom μπεκιέρα. Η δουλειά του Άκη πάνω στο Corolla όχι απλά δεν τελειώνει εδώ, τουναντίον, τώρα ξεκινούν τα καλύτερα! Με όλα τα παραπάνω και τον προγραμματισμό της Autronic SM4 ECU από τον Γιάννη Ανδριανάκη, το Corolla απέδωσε στο δυναμόμετρο της Plex Tuning 330Ps@1,4bar και 370Ps με 37kgm ροπή στο 1,7bar! Πώς περνάει, όμως, στο δρόμο η δύναμη αυτή? Μα φυσικά με το πάντρεμα του καλοτουρμπισμένου 5E-FE, με σασμάν από δίλιτρο Toyota, κομπλέ μαζί με τα ανθεκτικά ημιαξόνιά του. Προκειμένου να τοποθετηθεί το νέο σασμάν, δεν χρησιμοποιήθηκε, ως είθισται, πλάκα προσαρμογής, αλλά κατασκευάστηκε από τον Άκη ολόκληρος ο κύκλος του σασμάν προκειμένου να ταιριάξει απευθείας. Επιπλέον, τροποποιήθηκε η μίζα, ενώ φτιάχτηκαν και τρεις νέες βάσεις σασμάν προκειμένου ο κινητήρας να «κάτσει» στην ίδια με πριν θέση. Ολόκληρη η μετάδοση είναι αναβαθμισμένη και περιλαμβάνει ατσάλινο custom βολάν, δίδισκο Quarter Master συμπλέκτη, ενώ έχει γίνει μετατροπή του ίδιου του σασμάν σε dogbox, με custom τις τέσσερις πρώτες σχέσεις, ίσια γρανάζια και ενισχυμένες φουρκέτες!
Ready 2 Race…
To Corolla του Άκη άρχισε με τον καιρό να επισκέπτεται όλο και πιο συχνά πίστες, είτε για trackdays είτε για drag events. Έτσι, η έμφαση πέρασε στην ασφάλεια και την ενίσχυση του αμαξώματος, στο στήσιμο αλλά και τα φρένα. Η Auto Enisxisis κατασκεύασε, κατά παραγγελία του Άκη, ένα κολλητό roll cage, ο περιττός πολιτικός εξοπλισμός πήρε πόδι και τη θέση του πήραν ομολογκαρισμένα αγωνιστικά αξεσουάρ της Sparco (τιμόνι με επένδυση alcantara, buckets και ζώνες τεσσάρων σημείων). Το στήσιμο του Corolla έχει επιμεληθεί ο Rafaelo Amendola, κατασκευάζοντας μια χειροποίητη ανάρτηση, βάσει του βάρους και της χρήσης του αυτοκινήτου. Στον εμπρός άξονα, η τύπου coilover ανάρτηση είναι αζώτου-λαδιού και αποτελείται από μεταποιημένες μπότες και top mounts της Ksport, καθώς και από χειροποίητες μπουκάλες. Τις πανέμορφες και ιδιαίτερα ελαφριές 17άρες Κ1 Kosei, γεμίζουν εσωτερικά οι τετραπίστονες AP Racing δαγκάνες, που με Ferodo DS2500 τακάκια και τρυπητές δισκόπλακες 305mm της Brembo, γονατίζουν το Corolla επανειλημμένα και ακούραστα. Χρειάζονται, αφού ακόμα και χωρίς μπαλόνια στους εμπρός τροχούς (με Toyo Proxes R888 215/45), το Corolla γράφει σε συνθήκες αγώνα 400άρι σε 12,953sec με ταχύτητα εξόδου 188,77km/h!
MidnightRun…
Οι μετρήσεις του Corolla θα έπρεπε να γίνουν όπως αρμόζει σε τέτοιες κατασκευές. Αργά το βράδυ, με δροσιά, στη μέση του πουθενά... Είχα καιρό να ζήσω την αλητεία του να περιμένεις καρτερικά πάνω σε μια γέφυρα, κάτω από το ισχνό κίτρινο φως μιας κολόνας, αναμένοντας να ακούσεις και να δεις κάποιο τσαμπουκαλεμένο εργαλείο... Γούσταρα τρελά! Το Corolla ήταν Άγγλος στο μεταμεσονύκτιο ραντεβού μας και εγώ ήδη έτοιμος με το VBOX III stand by για plug-in. Δρασκελίζω το roll cage, πηδάω μέσα στο γνώριμο Sparco Sprint, μπριζώνω και ξεκινάμε. Με τη μούρη κάτω, το Corolla διαβάζει τα πάντα στο πέρασμά του, είναι νευρικό στις ανωμαλίες του δρόμου και αγχωτικό στα 200+km/h. Οι αλλαγές σχέσεων στο θορυβώδες dogbox κιβώτιο είναι ακαριαίες, συνοδεύονται από έντονο τράνταγμα και σε μεταφέρουν νοητά σε συνθήκες αγώνα. Το Corolla είναι σκέτη... καταλάβατε τι, καθώς το αισθάνεσαι ελαφρύ και ευέλικτο, είναι brutal, έχει ένα σχετικό lag αλλά και έντονο ξέσπασμα δύναμης, ψυχωμένο στροφάρισμα και πορωτικό ήχο! Ξετρυπάει την απόλυτη νυχτερινή ησυχία και «γράφει» στη μηχανική του πίεση μόλις (κάπου στο 1bar με σκάρτα 300Ps) 0-100km/h σε 5,83sec και 400άρι σε 13,97sec@172,15km/h. Η αίσθηση που σου δίνει ακόμα και σε αυτό το light set-up, είναι τέτοια που με κάνει να πιστεύω ότι με φρέσκα ελαστικά, είναι ικανό για χαμηλά 5άρια ακόμα και στο δρόμο. Το χαμόγελο στην ιδέα και μόνο του τι χουνέρια μπορεί το Corolla του Άκη να αξιώσει, άργησε πολύ να φύγει εκείνο το βράδυ…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Διάμετρος x Διαδρομή: 74mm x 87mm Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1 | Tunedby: Akis Inox, Τιτάνων 29, Ελληνικό, τηλ.: 6944555248
|
TUNING SPECS: Dbilas εκκεντροφόροι 3ο στάδιο, διάρκεια/βύθισμα εισαγωγής 278ο /9,3mm Dbilas oversize βαλβίδες +1,3mm Dbilas custom ελατήρια βαλβίδων Akis Inox ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής Akis Inox ρυθμιζόμενο γρανάζι εκκεντροφόρου Akis Inox/TGS Parts CNC τροχαλίες αλουμινίου (στροφάλου, δυναμό, υδραυλικού τιμονιού) TRD φλάντζα κυλινδροκεφαλής 0,6mm Ross πιστόνια με αντιτριβική και κεραμική επίστρωση Pauter μπιέλες ARP βίδες στροφάλου/κυλινδροκεφαλής Akis Inox ενίσχυση καβαλέτων στροφάλου Akis Inox πολλαπλή εξαγωγής Garrett GT2871R turbo με Tial μαντέμι V-band Tial BOV 50mm Akis Inox πολλαπλή εισαγωγής με χωνιά 50mm και βεντούρια 80mm Πεταλούδα γκαζιού 70mm Akis Inox μπεκιέρα Precision 680cc/min μπεκ Bosch 044 x 2 αντλίες βενζίνης Autronic SM4 ECU Toyota πολλαπλασιαστές/κύλινδρο Akis Inox custom intercooler 60x30x8cm Akis Inox custom ψυγείο νερού Akis Inox custom ρεζερβουάρ 26lt Akis Inox custom κάρτερ λαδιού Apexi μπαρόμετρο Akis Inox custom βάσεις κινητήρα-σασμάν πολυουρεθάνης Apexi πυρόμετρο AEM πίεση λαδιού AEM AFR Kawasaki Z750 στροφόμετρο
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: Αζώτου-λαδιού με Ksport top mount, coilover με χειροποίητες μπουκάλες, Ksport τροποποιημένες μπότες για ρύθμιση camber-caster Πίσω: Αζώτου-λαδιού με Ksport top mount, coilover με χειροποίητες μπουκάλες, Ksport
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 5τάχυτο 2lt Toyota κιβώτιο με custom 1η, 2α, 3η, 4η, Κατζελάκης CNC dogbox, ίσια γρανάζια και φουρκέτες, ατσάλινο custom βολάν, Quarter Master 7in δίδισκος συμπλέκτης, Akis Inox custom βάσεις, 2lt Toyota ημιαξόνια
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Custom carbon καπό, αεροτομή, πίσω πόρτα Roll cage Auto Enisxisis TRD μπάρα θόλων
| |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: Τετραπίστονες δαγκάνες AP Racing, Ferodo DS2500 τακάκια, αεριζόμενοι, τρυπητοί δίσκοι Brembo 305mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, DOT 5 υγρά φρένων Πίσω: ΟΕΜ δαγκάνες Corolla G6, XYD fly-off χειρόφρενο, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, DOT 5 υγρά φρένων
| ΤΡΟΧΟΙ: Kosei 7Jx17in, ελαστικά Toyo Proxes R888 215/45
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,43 0-80 4,78 0-100 5,83 0-120 7,83 0-140 9,50 0-160 11,39 0-180 15,36
ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 3,02 100-140 3,42 4η ΚΜ/Η SEC 100-140 6,55 5η ΚΜ/Η SEC 100-140 19,65 ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,78 @ 47,15 60 5,07 @ 85,42 100 6,52 @ 112,02 200 9,44 @ 139,39 400 13,97 @ 172,15 Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 3,97 60-160 7,31
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Crossover SUV κέρδισε το βραβείο μετά από αξιολόγηση 50μελούς Διεθνούς Επιτροπής για την σχεδιαστική του αρτιότητα.