TOYOTA IQ 1.0

TOYOTA IQ 1.0

Η Toyota δεν έφτασε να αποτελεί την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο παίρνοντας ρίσκα. Με την εξαίρεση του πρώτου υβριδικού μοντέλου ευρείας παραγωγής (το Prius πρώτης γενιάς) και πρότινος του GT86 -που αποτελεί σίγουρη επιτυχία και κατά εμάς το επόμενο δυνατό tuning trend- η Toyota αντιπροσώπευε για περίπου μια δεκαετία την πιο συντηρητική Ιαπωνική εταιρεία. Τα αυτοκίνητα της φυσικά είναι πάντα καλοφτιαγμένα, αξιόπιστα και ασφαλή, όμως ο κουβάς με τις καινοτομίες είχε στερέψει προς χάριν του marketing και την εμμονή της εταιρείας να γίνει no.1 στον κόσμο σε πωλήσεις. Και όταν θες να πετύχεις, η μόνη σίγουρη συνταγή είναι μία: play it safe!

Small isn't cheap

Το trend του downsizing που επικρατεί την τελευταία πενταετία στην αυτοκινητοβιομηχανία ωφέλησε σημαντικά την Toyota. Πλέον τα μικρά αυτοκίνητα δεν είναι απαραίτητα και φτηνά. Τα μικρά toy-cars αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα lifestyle, ένα αστικό trend όπου οι χώροι για στάθμευση είναι ελάχιστοι και είσαι απόλυτα cool αν παρκάρεις σε μέρος που χωράει μηχανάκι. Κυριότερα παραδείγματα μικρών -και ακριβών- fashion icons είναι αναμφίβολα τα MINI Cooper, Fiat 500 και φυσικά το Smart Fortwo της Mercedes-Benz. Πως μπορούσε να εισχωρήσει η Toyota όμως σε αυτό το lobby των λιλιπούτειων -niche- αυτοκινήτων με τις γιγάντιες πωλήσεις? Έπρεπε να κάνει κάτι καινοτόμο, κάτι εξωπραγματικό.

City-car

Χρειάστηκαν σχεδόν 5 χρόνια εξέλιξης προκειμένου να λανσάρει η Toyota, το iQ στην αγορά. Τα πέντε χρόνια είναι εξωπραγματικός χρόνος για ένα αυτοκίνητο, πόσο μάλλον μικρού μεγέθους. Όμως αυτό είναι αναπόφευκτο όταν δημιουργείς κάτι νέο και καινοτόμο, δίχως να ανακυκλώνεις παλιές ιδέες.

Σχεδιαστικά, παρά τα τέσσερα χρόνια που φέρει στην πλάτη του στην Ελληνική αγορά, το μικρό iQ δείχνει ακόμα φρέσκο, αφού ξεφεύγει πολύ εμφανισιακά από τα συνηθισμένα πρότυπα. Απαλές καμπύλες συνδυάζονται με έντονες ακμές, μεγάλα φωτιστικά σώματα με γωνίες, μικροί -σχεδόν ανύπαρκτοι- πρόβολοι αλλά και εσωτερικοί χρωματισμοί με "funky" αποχρώσεις του καφέ και του μωβ. Παρότι, προσωπικά, δεν μπορώ να πω ότι είναι όμορφο, αν μη τι άλλο είναι ξεχωριστό και καταφέρνει να κάνει αισθητή την παρουσία του δίχως να φοβάται την σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο.

Με μήκος μόλις 2.980mm αποτελεί το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία

Αρθρογράφος

 

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Αποτελούν δύο από τις κορυφαίες plug-in προτάσεις της αγοράς, καθώς συνδυάζουν αμφότερα την premium λογική με αποδοτικά εξηλεκτρισμένα σύνολα κίνησης.