Triumph Herald 1200
Ο Δημήτρης, μεταξύ άλλων αυτοκινήτων και οχημάτων, έχει στην κατοχή του και αυτό το μικρό και όμορφο Triumph Herald 1200. Αγορασμένο σε κακή κατάσταση, ανακατασκευασμένο και συντηρημένο από τον ίδιο, αποτελεί ένα όμορφο σύνολο για την προσωπική του συλλογή. Το πώς έφτασε στα χέρια του θα το δούμε λίγο παρακάτω, πρώτα όμως θα κάνουμε μία μικρή εισαγωγή…
The way of the British
Βρετανοί. Ένας σκληρός και ιδιόμορφος λαός, που έχει πρωτοπορήσει σε πολλούς τομείς, από τη μουσική και το ποδόσφαιρο, μέχρι την αυτοκίνηση, την αεροπορία, τις μαζικές μεταφορές, τη βιομηχανία και φυσικά την τέχνη του πολέμου. Το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου τους βρήκε μεν νικητές, με μία ακμάζουσα βιομηχανία, αλλά παράλληλα σε δυσχερή οικονομική κατάσταση. Μία από τις βιομηχανίες που ιδρύθηκαν τον 19ο αιώνα ήταν η Triumph Motor Company, με έδρα το Coventry.
Η Triumph κατασκεύαζε αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, ενώ ξεκίνησε ως εισαγωγική εταιρεία ποδηλάτων από τη Νυρεμβέργη, τα οποία πουλούσε με το δικό της λογότυπο στο Λονδίνο. Ιδρυτής ήταν ο Siegfried Bettmann και ένα χρόνο αργότερα, το 1887, ονόμασε την εταιρεία του Triumph. Συνεργάστηκε με τον επίσης Γερμανό Moritz Sschulte και το 1889 κατασκεύασαν το πρώτο δικό τους ποδήλατο, το οποίο κατασκευάστηκε στο Coventry. Κατά τη διάρκεια του Β’ΠΠ, η Triumph κατασκεύαζε τμήματα των αεροσκαφών Spitfire, το εργοστάσιό της όμως στο Holbrook βομβαρδίστηκε από τους Γερμανούς, με αποτέλεσμα η παραγωγή αυτοκινήτων, μετά το τέλος του πολέμου, να μην μπορεί να συνεχιστεί. Το Νοέμβριο του 1944 η εταιρεία εξαγοράστηκε από την Standard Company και η γραμμή παραγωγής μεταφέρθηκε στο Canley και ένα από τα αυτοκίνητα που παράχθηκαν εκεί ήταν το Triumph Herald.
Απλή παραγωγή
Το Herald ήταν ένα μικρό δίθυρο αυτοκίνητο που έκανε την εμφάνισή του το 1959 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το 1971. Το αμάξωμά του το είχε σχεδιάσει ο Ιταλός Giovanni Michelotti και μπορούσε κανείς να το αγοράσει είτε ως coupe είτε ως convertible είτε ως saloon, ενώ υπήρξε και μία έκδοση van με την ονομασία Courier. Το μοντέλο ήταν ιδιαίτερα πετυχημένο και παράχθηκε σε σχεδόν 500.000 αντίτυπα. Το Herald δεν είχε αυτοφερόμενο αμάξωμα, αλλά σασί τύπου σκάλας και αυτό έγινε λόγω των οικονομικών περιορισμών που έβαλε η British Motor Company στους κατασκευαστές των αμαξωμάτων Fisher & Ludlow, με σκοπό το σασί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μεταγενέστερα μοντέλα της εταιρείας, όπως το Spitfire, το Vitesse και το GT6. Το Herald αντικατέστησε τα δύο προηγούμενα σπορ μοντέλα της Triumph, το Standard 8 και το Standard 10, τα οποία κινούσαν δύο μικροί τετρακύλινδροι κινητήρες των 803cc και των 1.147cc.
Το κύριο κομμάτι του αμαξώματος βιδωνόταν επάνω στο σασί και πάνω του στη συνέχεια κουμπώνανε τα υπόλοιπα εξαρτήματα. Το καπό ήταν μονοκόμματο και περιλάμβανε τα φτερά και τη μάσκα και άνοιγε όλο μαζί προς τα εμπρός, αποκαλύπτοντας τον κινητήρα, τους τροχούς και τις αναρτήσεις. Ο λόγος, που τα πάντα κούμπωναν με βίδες στη θέση τους, ήταν για να αλλάζει εύκολα το αμάξωμα στις διάφορες εκδόσεις που κυκλοφόρησε.
Ο κινητήρας που το εφοδίασε ήταν ο τετρακύλινδρος των 1.147cc, με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και συνδυαζόταν με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων, με την κίνηση να μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Οι αναρτήσεις του Herald χρησιμοποιούσαν δίπλα ψαλίδια εμπρός και ανεξάρτητη πίσω διάταξη με φύλλα σούστας. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβανόταν ταχύμετρο και δείκτης καυσίμου, ενώ στα έξτρα ήταν το όργανο για τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού του κινητήρα.
Το Triumph Herald δεν είναι υπερβολικά σπάνιο να βρεθεί, αλλά οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να εστιάσουν σε αρκετά μέρη για μία σωστή ανακατασκευή. Εκτός από τα βασικά, που είναι φυσικά ο κινητήρας και η μετάδοση, προσοχή θα πρέπει να δοθεί σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, όπως στο εσωτερικό των θόλων μπροστά και πίσω, ενώ οι εκδόσεις Convertible εμφανίζουν συχνά φθορές στους μεντεσέδες των πορτών.
Προσωπική υπόθεση
Το Triumph Herald ήταν ένα αυτοκίνητο που πάντα άρεσε στον Δημήτρη. Είχε καλή ποιότητα κατασκευής, του άρεσε το μικρό μέγεθος και το σχήμα, αλλά και ο κινητήρας. Ένας φίλος του, επίσης συλλέκτης, είχε παρατημένο ένα Herald μέσα σε μια παλιά αποθήκη. Το αυτοκίνητο μάζευε σκόνη και ο Δημήτρης το αγόρασε, μιας και ο φίλος του δεν είχε σκοπό να ασχοληθεί με αυτό. Ο Δημήτρης ξεκίνησε με το δυσκολότερο σημείο γι’ αυτόν, που ήταν ο κινητήρας του και ήταν το πιο δύσκολο, γιατί ήταν το πρώτο αγγλικό αυτοκίνητο που ήρθε στην κατοχή του και δεν είχε ιδιαίτερη εμπειρία με αυτά.
Το αυτοκίνητο δεν είχε καρμπυρατέρ και μιας και τότε δεν ήταν ακόμα μέλος στο Triumph Club και δεν ήξερε σε ποιον μηχανικό να πάει, έβαλε ένα τυχαίο μόνος του, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να μην αποδίδει σωστά. Το κράτησε για ένα διάστημα έτσι, ψάχνοντας να βρει τι φταίει, μέχρι που μια μέρα είδε σε μια αγγελία ένα άλλο Herald να πωλείται. Ήταν σε κακή κατάσταση το αμάξωμά του, αλλά ο κινητήρας λειτουργούσε τέλεια και τότε, αφού το αγόρασε, πήγε σε ένα μηχανικό που ήξερε τα αγγλικά αυτοκίνητα προκειμένου να αλλάξει τους κινητήρες. Να βάλει δηλαδή στο Herald του Δημήτρη τον κινητήρα από αυτό που μόλις είχε αγοράσει. Και κάπου εκεί κατάλαβε ότι το καρμπυρατέρ ήταν λάθος, αφού μόλις άνοιξε ο μηχανικός το καπό φώναξε: «Ποιος έβαλε αυτή τη μ@λακία καρμπυρατέρ»? Όλο το αμάξωμα ο Δημήτρης το επισκεύασε και το καθάρισε μόνος του. Αγόρασε ανταλλακτικά, χρησιμοποίησε και μέρος από το δεύτερο Herald και το έστειλε για βάψιμο. Μετά από δύο χρόνια εργασιών, το Herald ήταν πλέον έτοιμο και σε άψογη κατάσταση. Η πρόοδος των εργασιών είναι κάτι που προσέφερε μεγάλη ικανοποίηση στον Δημήτρη παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε όσο καιρό κράτησε η αναπαλαίωση. Η καλύτερη στιγμή του, όμως, ήταν όταν τελείωσε το βάψιμο και το αυτοκίνητο πήρε την τελική του μορφή.
Ένα μικρό αυτοκίνητο
Το επόμενο αγγλικό αυτοκίνητο που ήρθε στην κατοχή του ήταν ένα Spitfire με το οποίο ασχολήθηκαν μόνο επαγγελματίες για την αναπαλαίωσή του, με αποτέλεσμα ο Δημήτρης να μην ταλαιπωρηθεί καθόλου. Ναι, οκ, του στοίχισε μεν περισσότερο, αλλά το αποτέλεσμα τον δικαίωσε. Αν και μέσα του πιο πολύ συμπαθεί το Herald, γιατί μπορεί μεν να τον ταλαιπώρησε περισσότερο, είχε όμως δώσει προσωπική δουλειά, κόπο και ιδρώτα σε αυτό. Όταν ανοίγει την κουκούλα και βγαίνει βόλτα, ξεχνάει όλες τις δύσκολες στιγμές που πέρασε για να το κάνει και πάλι καινούργιο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.147cc
Κύλινδροι: 4
Διάμετρος x Διαδρομή: 69,3mm x 76mm
Σχέση Συμπίεσης: 8,1:1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ανεξάρτητη, ελικοειδή ελατήρια, διπλά ψαλίδια εμπρός, φύλλα σούστας πίσω
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση πίσω, μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων
ΑΜΑΞΩΜΑ
Τύπου σκάλας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός συμπαγείς δίσκοι, πίσω ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές ζάντες 6Jx15in
Restored by
Δημήτρης Λαρόζας
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Για 3 συνεχείς μέρες, από 10 έως και 12 Μαρτίου οι άνθρωποι της Subaru περιμένουν όσους επιθυμούν να δουν από κοντά όλη τη γκάμα των SUV της (και όχι ...