Volvo S60 T8 Recharge Polestar Engineering 405Ps
Διακριτικό και επιβλητικό
Όπως όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Volvo, έτσι και το S60 ξεχωρίζει από το δυναμικό όσο και κομψό του σχήμα. Τα χαρακτηριστικά μπροστινά φώτα σε σχήμα που θυμίζει το σφυρί του Thor, τα πίσω φώτα σε σχήμα C, αλλά και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του μοντέλου, ενώ τον χαρακτήρα του τον προσδιορίζουν τα αρχικά Τ8 στο πίσω μέρος και τον εξοπλισμό του το σήμα R-Design. Είναι αναμφισβήτητα ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, χωρίς να υποπίπτει στην παραμικρή ακρότητα, παρά το μεγάλο του μέγεθος. Το συνολικό μήκος του φτάνει τα 4.761mm, το πλάτος του τα 1.850mm, ενώ το ύψος τα 1.431mm. Το δε μεταξόνιο των 2.872mm υπόσχεται κάτι παραπάνω από άνετους χώρους για τους επιβάτες του. Πράγμα που ισχύει πλήρως. Ειδικά ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι εξαιρετικά άνετος, ακόμα και για αρκετά ψηλούς, με τον περιορισμό όμως του μεσαίου επιβάτη που πρέπει να βολευτεί με το σχετικά φαρδύ μεσαίο τούνελ, κάτω από το οποίο είναι τοποθετημένη η μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα. Το µόνο που σίγουρα δεν εντυπωσιάζει είναι τα 391lt του χώρου αποσκευών που είναι οριακά επαρκή για την κατηγορία και το μέγεθος του S60. Από εκεί και πέρα όμως μόνο θετικά σχόλια μπορεί να αποσπάσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η εξαιρετική ηχομόνωση, η ποιότητα κατασκευής και η άνεση των καθισμάτων είναι στα επίπεδα των κορυφαίων προτάσεων του D-Segment.
Recharge it!
Η έκδοση Τ8 Twin Engine Recharge είναι εξοπλισμένη με τον 2.0lt τετρακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, ο οποίος χρησιμοποιεί μηχανικό συμπιεστή, αλλά και υπερτροφοδότη καυσαερίων και αποδίδει 303Ps στις 6.000rpm και 40,8kgm ροπής μεταξύ 2.200rpm και 4.800rpm στην απλή έκδοση, ενώ με το πρόγραμμα της Polestar Engineering η ιπποδύναμη ανεβαίνει στα 318Ps και η ροπή στα 43,8kgm, με το εντυπωσιακό στοιχείο ότι τόσο οι εκπομπές ρύπων όσο και η κατανάλωση παραμένουν ακριβώς οι ίδιες με την απλή έκδοση. Ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση των μπροστά τροχών μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος ανάμεσα στους πίσω τροχούς και έχει αναλάβει αποκλειστικά την κίνησή τους, ο οποίος έχει ισχύ 88Ps και 24,5kgm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών των 11,6kWh και με μία πλήρη φόρτιση μπορεί να κινήσει αποκλειστικά το όχημα για απόσταση που φτάνει περίπου τα 50km. Από εκεί και πέρα το S60 λειτουργεί ως ένα κοινό υβριδικό αυτοκίνητο, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 8,5lt/100km, μία αρκετά λογική τιμή, με δεδομένο τόσο την ισχύ του κινητήρα, αλλά και το βάρους του που φτάνει τα 2.052kg.
Η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει ενέργεια κατά την οδήγηση είτε με το άφημα του γκαζιού είτε με το φρενάρισμα, αλλά και να φορτίσει χρησιμοποιώντας τον θερμικό κινητήρα ως γεννήτρια. Όπως ισχύει και σε όλα τα Plug-in Hybrid οχήματα, έτσι και το S60 για να είναι πραγματικά τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να έχεις την μπαταρία πλήρως φορτισμένη. Αυτή είναι διαδικασία που ολοκληρώνεται σε λίγο παραπάνω από τέσσερις ώρες σε κοινή οικιακή παροχή, με τον χρόνο φόρτισης να μπορεί να μειωθεί στις τρεις ώρες αν γίνει χρήση wallbox των 3,7kW. Ο ηλεκτροκινητήρας όμως είναι πάντα διαθέσιμος, αφού διατηρείται σταθερά ένα απόθεμα ενέργειας στη μπαταρία, προκειμένου να μεταδίδεται η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Οι επιδόσεις του S60 είναι παραπάνω από εντυπωσιακές, με το 0-100km/h να γίνεται μόλις σε 4,4sec, στην έκδοση με το πρόγραμμα της Polestar, έναντι των 4,6sec που απαιτεί η απλή έκδοση Recharge. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά, όπως σε όλα τα Volvo πλέον, στα 180km/h.
Πολυτέλεια!
Η έκδοση R-Design έχει ένα παραπάνω από πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Adaptive Cruise Control, Visual Park Assist, Driver Alert Control, Lane Keeping Aid, keyless entry και εκκίνηση, ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in, κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής 9in με το γνωστό και αρκετά χρηστικό infotainment Sensus Connect, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, διζωνικό κλιματισμό και αρκετά πράγματα ακόμα. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό έχουν υψηλή ποιότητα, με καλαίσθητες δερμάτινες επενδύσεις, ενώ τα πλαστικά μέρη είναι στην πλειοψηφία τους μαλακά στην υφή. Η εργονομία της καμπίνας είναι πολύ καλή και ένα ακόμα στοιχείο που θα εντυπωσιάσει είναι η κυριολεκτική απομόνωση από τους περιβάλλοντες ήχους. Με κλειστά παράθυρα, ελάχιστοι θόρυβοι ακούγονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ακόμα και όταν κινούμαστε με υψηλές ταχύτητες. Τα δε καθίσματα έχουν σωστή πλευρική στήριξη για οδηγό και συνοδηγό, ενώ είναι και πάρα πολύ άνετα, ακόμα κι αν περάσετε πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι.
Επιβλητικό
Το S60 έχει επιβλητική παρουσία στο δρόμο και εμπνέει ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό και στους επιβάτες του. Ο κινητήρας της έκδοσης T8 έχει σίγουρα περισσότερη ισχύ απ’ όσο θα χρειαστεί ο μέσος οδηγός, όμως ο πιο απαιτητικός θα ευχαριστηθεί με την άνεση που κινεί το βαρύ αμάξωμα σε κάθε είδους συνθήκη. Το αρκετά μεγάλο του μέγεθος θα δυσκολέψει τους ελιγμούς σε στενούς δρόμους, αλλά όταν βρεθείτε σε ανοιχτό δρόμο το S60 βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του. Είναι ένα αυτοκίνητο που καταπίνει χιλιόμετρα χωρίς να καταλαβαίνει τίποτα. Ακόμα κι αν θελήσετε να το πιέσετε σε απαιτητική διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές, θα μπορέσετε να κινηθείτε αρκετά γρήγορα, αν και στις απότομες αλλαγές πορείας, η αδράνεια λόγω του μεγάλου του βάρους απαιτεί λίγη προσοχή. Αν το επιδιώξει κανείς, η υποστροφή εμφανίζεται ομαλά χωρίς να τρομάξει τον μέσο οδηγό και μπορεί να ελεγχθεί πολύ εύκολα. Η μονάδα ελέγχου διαχειρίζεται εξαιρετικά το υβριδικό σύστημα με την εναλλαγή ισχύος των κινητήρων να γίνεται πάντα χωρίς αισθητούς θορύβους ή κραδασμούς.
Τα modes οδήγησης του S60 Recharge είναι το Pure, κατά το οποίο γίνεται αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα (εφόσον η μπαταρία έχει ικανό απόθεμα ενέργειας), το Constant AWD, όπου η κίνηση μεταδίδεται μονίμως στους τέσσερις τροχούς, η Hybrid λειτουργία, όπου δουλεύει ως ένα τυπικό υβριδικό αυτοκίνητο, η Polestar Engineering, όπου ενεργοποιείται το πρόγραμμα και η συνολική απόδοση φτάνει τα 405Ps με 65,2kgm ροπής και τέλος η Individual, κατά την οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεμονωμένα τις παραμέτρους που θέλει. Θετική είναι η ύπαρξη paddles στο τιμόνι για τις αλλαγές σχέσεων στη manual λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Το τιμόνι είναι λίγο πιο ελαφρύ από αυτό που θα θέλαμε ιδανικά, αλλά αρκετά άμεσο σε κάθε περίπτωση, τα φρένα είναι δυνατά, αλλά σε απαιτητική διαδρομή θα εμφανίσουν ελαφρά σημεία κόπωσης, κάτι που οφείλεται φυσικά στο αυξημένο βάρος. Η ανάρτηση στην έκδοση R-Design έχει πάντως την ιδανική ρύθμιση που περιορίζει στο ελάχιστο τις κλίσεις του αμαξώματος, με πολύ μικρό συμβιβασμό της άνεσης, χαρίζοντας εκπληκτική ποιότητα κύλισης στο S60.
Ενδιαφέρουσα πρόταση
Η βασική έκδοση T8 Inscription ξεκινάει από τα €61.832 και περιλαμβάνει πενταετή εγγύηση, αλλά και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια Volvo Assistance, κάνοντας το μεγάλο σεντάν της Volvo μια αρκετά ενδιαφέρουσα όσο και ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία.
Μας Άρεσε (+)
Απόδοση κινητήρα
Επιδόσεις
Ποιότητα κατασκευής
Εξοπλισμός
Άνεση ανάρτησης
Σχεδίαση
Δεν μας άρεσε (-)
Χώρος αποσκευών
Τιμή βασικής έκδοσης S60 Recharge T8 390Ps AWD (Inscription): €61.832
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
@ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.969cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 93,2mm
Σχέση συμπίεσης: 10,3:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων και μηχανικός συμπιεστής
Βάρος (kg): 2.052
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Σε όλους τους τροχούς e-AWD
Κιβώτιο: Αυτόματο οκτώ σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερα
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 345x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Δίσκοι 320x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8J x 18in
Ελαστικά: 235/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 318/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 43,8/2.200-4.800
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps): 88
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm): 24,5
0-100km/h (sec): 4,4
Τελική ταχύτητα (km/h): 180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 39-56
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 1,7-2,5
Δοκιμής (lt/100km): 8,5
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Αλλαγή στο πρόγραμμα των αναγνωρίσεων των διαδρομών των ομάδων λόγω… βροχής.