VW Golf VII GTI 220PS

VW Golf VII GTI 220PS

Past memories

Δεν θα σας πω ψέματα, το όνομα «Golf GTI» με έχει στιγματίσει. Ηταν το αυτοκίνητο που πέρασα τα περισσότερα από τα εφηβικά και φοιτητικά μου χρόνια. Μαύρο IV GTI, φυσικά δίπορτο, individual παραγγελία με δερμάτινο Recaro στο χρώμα του πάγου, μοντέλο late 2000, από τα τελευταία με το «καλό» μηχανόγκαζο 20VT μοτέρ «AGU» με την μεγαλύτερη πολλαπλή εισαγωγής και τα σφυρήλατα πιστόνια. Ασχολήθηκα πολύ με αυτό το αυτοκίνητο: K04 setup σκασμένο από πίεση, με το -παλιό- Dynomet να δείχνει στο 1,5bar 272Ps με 39,6kgm ροπής. Μεγάλα φρένα, ρυθμιζόμενη ανάρτηση, 18άρια ζαντολάστιχα, όλα τα είχε. Ας μην σκέφτομαι καλύτερα πόσα λεφτά είχα ρίξει, γιατί σήμερα με αυτά αγοράζεις καινούριο μικρομεσαίο. Τι σχέση έχει όμως αυτή η κρίση νοσταλγίας με την δοκιμή του νέου GTI? Έχει και με το παραπάνω. Βλέπετε, με αυτό το αυτοκίνητο έκανα τα πάντα. Βόλτες, κόντρες, ταξίδια, στριφτερές διαδρομές, u name it. Και εδώ κρύβεται η ουσία των GTI. Πάντα ήταν αυτοκίνητα που μπορούσες εύκολα να ζήσεις μαζί τους. Μπορούσαν να κάνουν τα πάντα, εξίσου καλά. Αυτό ήταν ανέκαθεν το μυστικό τους. Δεν ήταν ποτέ τα πιο δυνατά ή ακραία GTI της κατηγορίας, αλλά ήταν πάντα τα πιο ομοιογενή.

Επανάσταση?

Σίγουρα όχι. Το «εφτάρι» GTI πατάει στην νέα πλατφόρμα MQB (την οποία θα φορέσουν περισσότερα από 40 μελλοντικά μοντέλα με εγκάρσια διάταξη κινητήρα) τα οφέλη της οποίας έχουμε διαπιστώσει τόσο στις δοκιμές του «απλού» Golf VII, όσο και των νέων Audi A3 και Skoda Octavia. Σχεδιαστικά μην περιμένετε επαναστατικές αλλαγές, αφού ποτέ στην ιστορία του το Golf δεν άλλαζε σημαντικά από γενιά σε γενιά. Στο μπροστινό μέρος η trademark κυψελοειδής μάσκα φυσικά παραμένει, όμως ο προφυλακτήρας είναι πολύ πιο δυναμικός από τις προηγούμενες γενιές και διαθέτει ενσωματωμένο spoiler, αλλά και “βράγχια” στις άκρες, που ενσωματώνουν τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς ομίχλης. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια -για να καταλαβαίνουν όλοι ότι οδηγείτε ένα GTI- αποτελεί η λεπτή κόκκινη γραμμή, η οποία πλέον δεν τρέχει μόνο σε όλη την μάσκα -όπως στα προηγούμενα μοντέλα- αλλά εκτείνεται και στα μπροστινά φανάρια, τα οποία είναι τεχνολογίας bi-xenon και διαθέτουν φώτα ημέρας LED. Στο πίσω μέρος τα σκουρόχρωμα φανάρια LED, ο “macho” προφυλακτήρας με τις διπλές εξατμίσεις, καθώς και η πανέμορφη αεροτομή, φωτογραφίζουν το GTI σε σχέση με τα “κοινά” Golf.

Παρόλο που μοιάζει αρκετά με το προηγούμενο GTI, το Μk7 δείχνει πλέον πολύ πιο επιθετικό. Θα μου πείτε, πως γίνεται αυτό? Γίνεται, αφού οι σχεδιαστές της VW άλλαξαν κάτι πιο σημαντικό από τα φανάρια και τους προφυλακτήρες. Βλέπετε το Golf έχασε τις καμπύλες του, διαθέτοντας πλέον πιο αυστηρές σχεδιαστικές γραμμές. Οι ευθείες που τρέχουν κατά μήκος της οροφής, αλλά και κατά μήκος των χειρολαβών καταλήγοντας στα σηματάκια GTI των μπροστινών φτερών, οι δυναμικές γωνίες των πίσω παράθυρων, αλλά και η “ παραλληλόγραμμη” τάπα βενζίνης είναι τεχνάσματα που απαιτούν επιμονή για να τα προσέξεις, όμως δίνουν μπόλικα points “κακίας” στο εφτάρι GTI.

Clark as always

Όχι, φυσικά και δεν αναφέρομαι στο ανθρώπινο όνομα του Superman, αλλά στις ταπετσαρίες με το χαρακτηριστικό καρό των GTI. Η VW τις ονομάζει “Clark” και είναι φυσικά παρούσες στο VII GTI. Προσωπικά ποτέ δεν μου άρεσαν και προτιμούσα τις μονόχρωμες δερμάτινες επενδύσεις, αλλά εφόσον αποτελούν φόρο τιμής στο πρώτο Golf GTI, πάω πάσο. Οι κόκκινες ραφές στο flat-bottom τιμόνι καθώς και στον επιλογέα του DSG (το χειροκίνητο φοράει τον κλασσικό επιλογέα golf ball), οι “απαλά” φωτιζόμενες λωρίδες στις πόρτες και τα μαρσπιέ και τα αλουμινένια πεντάλ, συμπληρώνουν την διαφορετικότητα του GTI σε σχέση με τα κοινά Golf. Η συνολική εικόνα στο εσωτερικό του νέου GTI είναι γνώριμη από το Μk6, με ποιοτικά υλικά, άψογη συναρμογή και μπόλικο εξοπλισμό. Όχι και δεν αναφέρομαι στους 26 αερόσακους, το διζωνικό clima, και την οθόνη πολλαπλού ελέγχου που φορούν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα. Driver Alert system, Automatic Post-Collision Braking System, PreCrash, Adaptive Cruise Control, Front Assist Surroundings Monitoring System, City Emergency Braking, Lane Assist είναι τα highlights στην τεχνολογική μπροσούρα του νέου GTI. Εκτός από το να φρεσκάρω τα αγγλικά σας, δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για αυτά τα συστήματα τα οποία προσπαθούν πάση θυσία να μην τρακάρεις έχοντας κλειδώσει το cruise στα 220km/h, να μην μπουκάρεις σε άλλη λωρίδα, να μην πατήσεις στρουθοκάμηλο που δραπέτευσε από ζωολογικό κήπο, να μην κοιμηθείς στο τιμόνι ή να μην τρακάρεις στην Mercedεδάρα που πήγαινε αριστερή λωρίδα με 120km/h. Καλά τα idiot-crash-proof συστήματα, αλλά εδώ διαβάζετε POWER και θέλετε να διαβάσετε πως νιώθεις όταν οδηγάς το νέο GTI με όλες σου τις αισθήσεις.

More GTI

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα αυτό το GTI είναι πολύ διαφορετικό. Για πρώτη φορά δεν νιώθεις ότι οδηγάς βράχο με ρόδες (όπως στα τρία προηγούμενα μοντέλα), αφού η δίαιτα των 43kg σε σχέση με το ΜkVI GTI είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Η νέα κρεμαργιέρα μεταβλητού βήματος -Progresive Steering- χρειάζεται μόλις 2,1 στροφές από άκρο σε άκρο (απλά Golf VII:2,75, Golf VI GTI 3,0…) αλλά για να την απολαύσεις στο έπακρο, πρέπει να ενεργοποιήσεις το «Sport» από το Driving Profile Selector. Αυτό, εκτός από την υποβοήθηση, αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, τον προγραμματισμό του DSG κιβωτίου, των κατευθυνόμενων προβολέων, καθώς και την απόδοση του κλιματισμού. Αν είχαμε και αμορτισέρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενης απόσβεσης DCC, θα τα άλλαζε και αυτά, όμως το μοντέλο της δοκιμής φορούσε συμβατικά… Το «Normal» φέρνει την ιδανική ισορροπία του συνόλου, την στιγμή που το «Eco» ενδείκνυται μόνον αν κυνηγάτε την οικονομία καυσίμου, με την VW να ανακοινώνει μόλις 6,4lt/100km, αφού ο νέος TSI καταναλώνει 18% λιγότερο από το VI GTI με χειροκίνητο κιβώτιο και κατά 14% λιγότερο με DSG. Η πραγματικότητα απέχει πολύ από την “ιδανικά πλασμένη” ευθεία που μάλλον πραγματοποιεί τις μετρήσεις της η VW, αφού με πολύ συγκρατημένη οδήγηση και αυστηρά στην ρύθμιση Eco είδαμε την μέση κατανάλωση στα 9,4-9,5lt/100km.

Στο Sport καις κάτι παραπάνω, αλλά χαλάλι. Εδώ το μοτέρ ακούγεται πολύ περισσότερο στην καμπίνα, ενώ το τιμόνι είναι βαρύ, ταχύτατο, με μπόλικες πληροφορίες να περνούν στα χέρια σου σχετικά με το ακλόνητο μπροστινό του νέου GTI. Η υποστροφή είναι σχεδόν ανύπαρκτη, αφού το βελτιωμένο σύστημα ηλεκτρονικού διαφορικού XDS+ είναι ταχύτερο και πιο αποτελεσματικό, και το μπροστινό μέρος του GTI βρίσκει “μαγικά” παντού πρόσφυση. Ποτέ το Golf GTI δεν είχε τόσο βιδωμένο μπροστινό. Η ουρά δεν παρεκκλίνει ποτέ από την πορεία που χαράζεις με το τιμόνι, ακόμα και σε περιπτώσεις έντονης μεταφοράς βάρους, αφού το ESC Sport μπορεί να διαθέτει δυο στάδια απενεργοποίησης, όμως στην πραγματικότητα δεν σε αφήνει ποτέ να παίξεις ελεύθερα. Είναι όμως διακριτικό και ταχύτατο και στην πραγματικότητα βρίσκεται εκεί για να σε βοηθήσει να πας ακόμα πιο γρήγορα με μεγαλύτερη ασφάλεια, παρά για να τιθασεύσει τις οδηγικές σου ορμές.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλύτερη από των προηγούμενων Golf αφού κάθεσαι πιο χαμηλά, ενώ οι ψηλοί Powerάδες θα χαρούν ιδιαίτερα αφού το κάθισμα είναι τοποθετημένο 20mm πιο πίσω σε σχέση με την κολώνα του τιμονιού, που σημαίνει ακόμα περισσότερο χώρο για τα πόδια. Όχι ότι το Golf δεν ήταν ευρύχωρο ακόμα και για δίμετρους… Η ανάρτηση, με το χαμηλωμένο ύψος κατά 15mm και τα σκληρότερα κατά 30% ελατήρια, είναι τόσο σφιχτή όσο πρέπει. Κοπανάει ελάχιστα (και κυρίως λόγω των ζαντών 18in), αλλά δεν κουράζει ποτέ. Ταυτόχρονα δεν αφήνει το αμάξωμα του Golf να παίρνει κλίσεις στις στροφές.

Ο 2.0TSI στην 3η του γενιά είναι πλέον καλύτερος από ποτέ. Είναι μάλιστα τόσο καλός που νόμιζα ότι οδηγούσα 2.0TFSI με πρώτο στάδιο και περίπου 260Ps. Ναι τόσο καλός. Μην με παρεξηγήσετε, δεν τα έχασα. Μόλις 220Ps αποδίδει το μοτέρ του νέου GTI. Δεν είναι όμως «πόσα» αποδίδει, αλλά «πως» τα αποδίδει. Η ροπή φτάνει τα 35,6kgm (!) ενώ το lag είναι ανύπαρκτο, αρκεί να είσαι πάνω από τις 1.600rpm. Το μοτέρ κολακεύεται ακόμα περισσότερο από το εξάρι DSG το οποίο αλλάζει σχέσεις αστραπιαία, συνοδεία πάντα από ένα πορωτικό βήξιμο από την εξάτμιση. Η VW ανακοινώνει 0-100km/h σε 6,5sec με το DSG, όμως στην δοκιμή μας το καλύτερο που γράψαμε ήταν 6,78sec. Το launch control του DSG πατινάρει αρκετά το αυτοκίνητο κατά την εκκίνηση, ενώ το σπινάρισμα λόγω ελαστικών χαμηλού προφίλ (18άρες ζάντες, μην ξεχνάμε…) καθυστερεί το 18άρι που ήταν μέτριο με 2,77sec και 48,39km/h. Βέβαια το GTI επιταχύνει ακάθεκτα μέχρι τα 160km/h σε 15,12sec, ενώ το 400άρι ολοκληρώθηκε σε 14,79sec, με έξοδο 157,96km/h. Σίγουρα δεν είναι το ταχύτερο στην κατηγορία από στάση, όμως σε ρεπρίζ τσακίζει. Η μέτρηση 60-120 (με τι σχέση???) σε μόλις 5,28sec λέει πολλά για την ροπή και την απόδοση του TSI. Τα φρένα, με μπροστινούς δίσκους 312mm και πίσω 300mm, διαχειρίζονται άνετα την ταχύτητα του GTI, η ανάρτηση διαβάζει επιμελώς τον δρόμο, ενώ το γρήγορο και άμεσο τιμόνι καθοδηγεί το σημάδι.

The Golden Crown

Η VW έκανε το νέο GTI ελαφρύτερο, ταχύτερο, πιο δυνατό, οικονομικό και άνετο. Συνδυάστε όλα αυτά με τον υπερπλήρη εξοπλισμό, αλλά και το ακόμα πιο όμορφο παρουσιαστικό και έχετε ίσως το καλύτερο hot-hatch που μπορείτε να αγοράσετε.

Μπορεί ο ανταγωνισμός να το κυνηγάει για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, όμως κανένας κατασκευαστής δεν έφτασε τόσο κοντά ώστε να δημιουργήσει ένα GTI με τόσο ολοκληρωμένη ταυτότητα. Ο τρόπος που το VW Golf VII GTI μικραίνει τις ευθείες και καταπίνει τις  στροφές δίχως ποτέ να σε κουράζει, θα αποτελέσει πιθανότατα case study για τον ανταγωνισμό. Αγοράστε το με χειροκίνητο κιβώτιο στην έκδοση Performance Pack με τα 10extra αλογάκια, το μπλοκέ διαφορικό και τα μεγαλύτερα φρένα, για το απόλυτο μπροσθιοκίνητο driver’s car.

3d gen ΕΑ888 TSI

Όσοι νομίζετε πως ο νέος 2.0 TSI κινητήρας είναι ίδιος με τον αντίστοιχο του Μk6 GTI είστε βαθιά νυχτωμένοι. Διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική σχεδίασης, με διάμετρο 82,5mm και διαδρομή 92,8mm, αλλά οι μηχανικοί της VW έχουν προβεί σε ουκ ολίγες αλλαγές με σκοπό την μείωση των εσωτερικών τριβών και της κατανάλωσης καυσίμου. Η κυλινδροκεφαλή είναι ανασχεδιασμένη και ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής, ενώ διαθέτει υδρόψυκτο σύστημα ανακυκλοφορίας των καυσαερίων της τουρμπίνας. Οι εκκεντροφόροι διαθέτουν συνεχή μεταβλητό χρονισμό, με εκείνους της εξαγωγής να υιοθετούν valvelift δυο σταδίων. Η νέα αντλία υψηλής πίεσης τροφοδοτεί τους θαλάμους καύσης με πίεση που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 190bar. Πλέον η φάση του ψεκασμού μπορεί να γίνεται με δύο τρόπους: Άμεσα και έμμεσα ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα, κάτι το οποίο επιτρέπει την περεταίρω μείωση των εκπομπών CO2, αφού ο κινητήρας του Golf VII GTI πληροί τις προδιαγραφές Euro-6. Η κυκλοφορία του ψυκτικού είναι πλέον ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, με σκοπό την μείωση των τριβών τόσο στην φάση της ψυχρής εκκίνησης, όσο και στο πλήρες φορτίο. Το turbo, με κωδικό RHF5, προέρχεται από την IHI διαθέτοντας αυξημένη παροχή αέρος.

Ο νέος TSI ζυγίζει 4,5kg λιγότερα, χάρις στον ελαφρύτερο ανασχεδιασμένο στρόφαλο, τον αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο με τοιχώματα μόλις 3mm, το πλαστικό κάρτερ, τις αλουμινένιες βίδες κεφαλής και μπλοκ, αλλά και την ενσωμάτωση της πολλαπλής εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή. Συνολικά ο νέος κινητήρας αποδίδει 5-10% (ανάλογα με την έκδοση) περισσότερη ισχύ, καταναλώνει 14-18% λιγότερο καύσιμο, ενώ διαθέτει μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 15%.

More Track oriented

Με επιπλέον χρέωση €1.300 μπορείτε να έχετε το Golf GTI με το πακέτο Performance Pack. Αυτό περιλαμβάνει:

  • Αυξημένη απόδοση κατά 10Ps, με αναλλοίωτη την ροπή στα 35,6kgm
  • Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό που μπορεί να φτάσει το ποσοστό εμπλοκής σε κάθε τροχό ακόμα και στο 100%
  • Μεγαλύτερα φρένα με λογότυπο GTI που αποτελούνται από μπροστινούς δίσκους 340x30mm και πίσω 310x22mm

Το Golf VII GTI με το πακέτο Performance Pack γράφει 0-100km/h σε 6,4sec, ενώ δεν αυξάνεται ούτε η κατανάλωση, ούτε και οι εκπομπές CO2. Bargain!

 

 

Αρθρογράφος

 

70 χρόνια ιστορίας SEAT

70 χρόνια ιστορίας SEAT

Η SEAT συμπλήρωσε στις 9 Μαΐου την 70η επέτειο από την ίδρυση της το 1950, μία ιστορία επιτυχιών, προκλήσεων και διαρκούς μετασχηματισμού.