VW Karmann Ghia T14 Coupe

VW Karmann Ghia T14 Coupe

Ένα όνειρο πραγματοποιήθηκε

Ο Γιάννης Καράμπελας είναι γνώστης και γνωστός, ταυτόχρονα, στο χώρο των κλασσικών αυτοκινήτων και είναι ο άνθρωπος που διοργανώνει το γύρο της Πελοποννήσου με κλασσικά αυτοκίνητα. Ένα από τα κοσμήματα που έχει στην συλλογή του είναι αυτό το VW Karmann Ghia Coupe Type 14, του 1961. Είναι ένα αυτοκίνητο του οποίου οι καμπύλες και το ιδιαίτερο σχήμα του πάντα ασκούσαν μια γοητεία στα μάτια του και πάντα είχε σκοπό να εμπλουτίσει τη συλλογή του με ένα τέτοιο μοντέλο. Μέσω ενός καλού του φίλου, του Άλεξ, ενημερώθηκε ότι ο Πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ, ο κ. Βερναρδάκης, διέθετε προς πώληση το προσωπικό του Karmann Ghia, έτσι ο Γιάννης ήρθε σε επικοινωνία μαζί του και μετά από μία εβδομάδα το πολυπόθητο κουπέ ήρθε στην κατοχή του. Ο Γιάννης ήταν τυχερός, γιατί το αυτοκίνητο ήταν σε άριστη κατάσταση και δεν χρειαζόταν restoration. Το μόνο που έκανε και συνεχίζει να κάνει σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι ένα προσεκτικό detailing και φυσικά μια σχολαστική συντήρηση σε όλα τα μηχανικά του μέρη. Το Volkswagen Karmann Ghia ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε τόσο σαν κουπέ των 2+2 θέσεων όσο και σαν convertible και παράχθηκε μεταξύ 1955 και 1974. Χρησιμοποιούσε το σασί του VW Beetle, ενώ το αμάξωμα σχεδιάστηκε από την Carrozzeria Ghia και κατασκευάστηκε στο χέρι από τη γερμανική εταιρεία Karmann. Συνολικά κατασκευάστηκαν 445.000 Karmann Ghia στη Γερμανία και άλλα 42.000 στη Βραζιλία, η οποία συνέχισε την παραγωγή του μέχρι και το 1975. Πάμε, όμως, μερικά χρόνια πίσω για να δούμε πώς γεννήθηκε.

Μετά την ήττα…

Το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βρίσκει μία ηττημένη και διχοτομημένη  Γερμανία, με τους συμμάχους να έχουν τον πλήρη έλεγχό της σε πολλά επίπεδα. Ένα από αυτά ήταν φυσικά και η βιομηχανία τους, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το εργοστάσιο της Volkswagen. Το εργοστάσιο αυτό βρισκόταν υπό τον έλεγχο του Βρετανικού στρατού μέχρι και το 1949, όπου και παρουσιάστηκε το Beetle Convertible, του οποίου το αμάξωμα κατασκεύασε η Karmann. Δύο χρόνια αργότερα, ο Wilhelm Karmann Jr. πλησίασε την VW και τους έκανε την πρόταση να βγάλουν στην παραγωγή ένα σπορ κουπέ, το οποίο θα χρησιμοποιεί το πάτωμα του Beetle. Η ιδέα αρχικά δεν έγινε δεκτή από την VW, αλλά, παρά το γεγονός αυτό, ο Karman δεν πτοήθηκε και σε επικοινωνία που είχε με την Carrozzeria Ghia κατασκεύασε ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 1953. Η φήμη που κυκλοφόρησε τότε ότι το πρωτότυπο αυτό σχεδιάστηκε για λογαριασμό της Chrysler ώθησε τον επικεφαλής της VW, Heinz Nordhoff, να δώσει την έγκριση για να προχωρήσει η παραγωγή του Karmann Ghia. Το νέο αυτό μοντέλο θα κατασκευαζόταν εν μέρει στο εργοστάσιο της Karmann, μετά θα συνεχιζόταν στο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg για να μπουν τα μηχανικά μέρη και στο τέλος, θα ολοκληρωνόταν η συναρμολόγηση στο εργοστάσιο της Karmann.

Παγκόσμια επιτυχία!

Στις 14 Ιουλίου του 1955 παρουσιάστηκε επίσημα και ήταν τέτοια η ανταπόκριση του κόσμου, που δύσκολα κάποιος θα πίστευε ότι κάτω από το αμάξωμά του κρυβόταν το σασί του ταπεινού Beetle. Η επιτυχία του ήταν τέτοια, που μπορούσε να ανταγωνιστεί την Alfa Romeo Giulietta Spider Veloce στις πωλήσεις. Το Karman Ghia απευθυνόταν στους αγοραστές τόσο της ευρωπαϊκής όσο και της αμερικάνικης αγοράς. Οι Αμερικάνοι το προτιμούσαν έναντι των Lancia, γιατί ήταν πιο αξιόπιστο, αλλά και γιατί συνδύαζε τα χαρακτηριστικά μιας Porsche σε τιμήVW. Τα χαρακτηριστικά αυτά το έκαναν ανταγωνιστικό και αρεστό σε πολλές χώρες του δυτικού κόσμου. Μάλιστα, το 1957 κυκλοφόρησε και ως δεξιοτίμονο, έχοντας φυσικά στόχο τη βρετανική αγορά, αλλά το γεγονός ότι έπρεπε να εκτελωνιστεί για να πουληθεί στο νησί, το έκανε ένα αρκετά σπάνιο θέαμα στους αγγλικούς δρόμους. Όταν αντικαταστάθηκε από το VW Sirocco στις 31 Ιουλίου του 1974, οι εργάτες της Karman στόλισαν την τελευταία μονάδα με μια επιγραφή που έλεγε «Du liefst so gut, Doch leider musst du von uns gehn», το οποίο μεταφράζεται ως: «Έτρεξες τόσο καλά, ήσουν τόσο όμορφο, αλλά δυστυχώς θα πρέπει να μας αφήσεις τώρα».

Ένα μικρό coupe!

Το Karman Ghia εξοπλίστηκε με τρεις κινητήρες στην καριέρα του. Τα πρώτα μοντέλα είχαν τον 1,2lt που απέδιδε 34Ps στις 3.600rpm, ακολούθησε στη συνέχεια ο 1,3lt, με απόδοση 50Ps στις 4.200rpm και τέλος, ο 1,6lt που πλέον απέδιδε 65Ps στις 4.600rpm. Ο 1,6lt έδινε στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα να πιάσει τη μέγιστη ταχύτητα των 138km/h, ενώ στο μοντέλο με τον 1,3lt η τελική ταχύτητα έφτανε τα 116km/h. Το αυτοκίνητο του Γιάννη είναι το Type 14 με τον κινητήρα των 1.295cc, ο οποίος χρησιμοποιούσε εκκεντροφόρους, έναν για κάθε κεφαλή και δύο διπλά καρμπυρατέρ Solex 32PBIC, αποδίδοντας 9,6kgm ροπής στις 2.800rpm. Ο Γιάννης δεν έχει κάνει καμία αλλαγή στο δικό του Ghia και δεν έχει σκοπό να αλλάξει απολύτως τίποτα. Εκτός βέβαια από τα ανταλλακτικά που χρειάζεται για να συντηρηθεί σωστά. Το καλό με αυτό το μοντέλο είναι ότι όλα τα ανταλλακτικά του μπορούν να βρεθούν σχετικά εύκολα και αν κάτι λόγω παλαιότητας είναι δύσκολο στην εύρεση, υπάρχει το e-bay, όπου αν κάποιος σπαταλήσει μερικές ώρες, μπορεί να βρει σχεδόν τα πάντα. Η δε κατάσταση του πανέμορφου αυτοκινήτου είναι πραγματικά εξαιρετική και δύσκολα μπορεί να πιστέψει κανείς ότι βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 1961. Είναι τόσο προσεγμένο και καθαρό, με προσοχή ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Μέχρι και το ραδιόφωνο είναι της αντίστοιχης εποχής και όχι κάποιο σύγχρονο με υποδοχή για AUX και USB.

Το κατάλληλο αντίδοτο!

Έχοντας στην κατοχή του διάφορα σπάνια και ενδιαφέροντα αυτοκίνητα, ο Γιάννης θα ήθελε να αποκτήσει ένα συγγενές μοντέλο του Karmann Ghia, μία Porsche 356. Επειδή όμως οι τιμές που πιάνουν τα συγκεκριμένα μοντέλα ξεκινούν από τις €50.000 και φτάνουν μέχρι και το αστρονομικό νούμερο των €500.000, θα χρειαστεί να περιμένει λίγο καιρό. Όπως και να έχει, όμως, το Karmann Ghia που έχει στην κατοχή του είναι το κατάλληλο αντίδοτο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.295cc

Κύλινδροι: 4

Διάμετρος x Διαδρομή:  77mm x 69,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 8:1

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Αμορτισέρ αερίου, ημιάκαμπτος άξονας πίσω

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση πίσω, μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Σασί τύπου σκάλας

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω ταμπούρα

ΤΡΟΧΟΙ

165/55R15

 

Αρθρογράφος

 

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 90Ps

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 90Ps

Το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης, ειδικά ελληνικής πόλης, χρειάζεται τρία βασικά χαρακτηριστικά. Να είναι μικρό, ελαφρύ και ψηλό.