VW Scirocco 1.4TSi 125Ps
Το VW Scirocco θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει ως τον αλήτη αδερφό του Golf. Εμφανώς πιο δυναμικό σχήμα, με φαρδύ αμάξωμα, φουσκωτά φτερά, πλατιά οροφή, μεγάλα μετατρόχια και γενικότερα ένα πιο άγριο σχήμα, που σε προδιαθέτει να το οδηγήσεις επιθετικά και γρήγορα. Έχοντας, όμως, άλλα τρία χρόνια ζωής, μέχρι την έλευση του αντικαταστάτη του που θα χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα με κωδικό MQB, κοινή με την έβδομη γενιά του Golf, η VW έκρινε ορθώς πως χρειαζόταν ένα facelift.
Botox!
Οι διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τελείως αλλαγμένα σε εμφάνιση πίσω φώτα, τοποθέτηση LED ημέρας στα μπροστινά φώτα, παράλληλα με την τοποθέτηση προβολέων bi-xenon. Οι γρίλιες του εμπρός προφυλακτήρα χαρίζουν μια πολύ δυναμική εμφάνιση. Πρακτική διαφορά επίσης είναι το γεγονός πως πλέον η θύρα του χώρου αποσκευών ανοίγει και από την έξω πλευρά, μέσω της ανάκλησης του σήματος. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 312lt, εντυπωσιακό νούμερο για την κατηγορία του.
Οι αλλαγές αυτές κάνουν το Scirocco ακόμα πιο φρέσκο στην εμφάνιση και τονίζουν διακριτικά τον δυναμικό του χαρακτήρα.
Στο εσωτερικό τώρα, ξεχωρίζουν τρία αναλογικά όργανα τοποθετημένα στο κέντρο της κονσόλας, μέσω των οποίων ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να παρατηρεί τη θερμοκρασία του λαδιού και την πίεση του turbo, ενώ έχει τοποθετηθεί και ένα χρονόμετρο.
Το τιμόνι είναι φυσικά flat στο κάτω μέρος της στεφάνης του, πράγμα που δεν συμπαθούμε ιδιαίτερα, οι αεραγωγοί έχουν ανασχεδιαστεί, έχουν χρησιμοποιηθεί καλύτερης ποιότητας επενδύσεις ενώ επίσης τοποθετήθηκε νέας σχεδίασης πίνακας οργάνων. Το εσωτερικό παραμένει ιδιαίτερα πρακτικό, στα γνωστά standards ποιότητας και εργονομίας της γερμανικής εταιρείας.
Περισσότερη δύναμη!
Το κρυφό χαρτί του VW Scirocco είναι ο νέος 1. 4TSI κινητήρας, ο οποίος πλέον είναι εξ ολοκλήρου αλουμινένιος και αποδίδει 125Ps και ο οποίος αναμένεται να έχει και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Έχει χαμηλότερη κατανάλωση, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων CO2 και καλύτερο φάσμα απόδοσης της ροπής, η οποία αγγίζει τα 20,4kgm, από τις 1.400rpm μέχρι και τις 4.000rpm. Ο κινητήρας έχει αρκετά γραμμική απόδοση χωρίς ξεσπάσματα και σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα. Βέβαια, αν πατήσεις το γκάζι, όπως είναι αναμενόμενο, θα ανέβει η κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση τιμή της κατανάλωσης διακυμάνθηκε στα 7,4lt/100km, η οποία μπορεί να απέχει από τα 5,4lt/100km που ανακοινώνει η VW, όμως το A/C ήταν συνεχώς ανοιχτό και η κίνηση στην πόλη έπαιξε ουσιαστικό ρόλο.
Παίζοντας στο δρόμο!
Στο δρόμο το VW Scirocco είναι πολύ στιβαρό και αρκετά σβέλτο. Πίσω από το τιμόνι νιώθεις βολικά, με τα καθίσματα να στηρίζουν το σώμα σου στη θέση που πρέπει. Όλα τα επιμέρους χειριστήρια βρίσκονται σε εργονομικές θέσεις και γενικά νιώθεις πολύ άνετα. Μοναδικό μειονέκτημα είναι η περιορισμένη ορατότητα, λόγω του μεγέθους του πίσω τζαμιού, αλλά οι πλαϊνοί καθρέπτες βοηθάνε αρκετά την κατάσταση. Η λειτουργία του κινητήρα είναι αρκετά ομαλή και απουσιάζουν τα ξεσπάσματα δύναμης. Πιο γρήγορα θα εξαντλήσεις τα όρια του κινητήρα, παρά του αμαξώματος. Σίγουρα μια τυπική βελτίωση πρώτου σταδίου θα δώσει το κάτι παραπάνω που πιθανώς να αναζητήσει ο μέσος αναγνώστης του POWER, χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι οι επιδόσεις του Scirocco είναι κακές.
Όταν εμφανιστούν στροφές στη διαδρομή μας, το πλαίσιο και η ανάρτηση συνεργάζονται άψογα, ειδικά αν έχουμε επιλέξει τη ρύθμιση sport, που περιορίζει τις κλίσεις και κάνει το αυτοκίνητο πιο «σκληρό». Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση, είναι άμεσο και σου επιτρέπει να τοποθετήσεις το Scirocco εκεί που το θέλεις. Ο χαρακτήρας του Scirocco δεν χάθηκε. Απλά απέκτησε ακόμα πιο στιβαρή αίσθηση.
Στην οθόνη του V-BOX…
Ξεκινώντας με ρεπρίζ 3ης, χρειαστήκαμε 4,47sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h και 4,1sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h. Με 4η σχέση, οι τιμές από τα 80km/h στα 110km/h ήταν στα 6,64sec και στα 7,49sec αντίστοιχα. Από στάση διανύσαμε τα πρώτα 18 μέτρα σε 2,84sec και τα πρώτα 100km/h ήρθαν σε 9,25sec, τιμή που είναι πολύ κοντά στα 9,3sec που ανακοινώνει η VW. Τα 400 μέτρα τα διανύσαμε σε 16,81sec έχοντας 134,16km/h ταχύτητα εξόδου. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, αναλογιζόμενοι και το βάρος του αμαξώματος, που φτάνει τα 1.360kg, παρέα με άλλα 170kg οδηγού και συνοδηγού στις μετρήσεις.
Και τελικά?
Το ανανεωμένο Scirocco απέκτησε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα εμφάνιση, με μικρές, αλλά δυναμικές αλλαγές στο παρουσιαστικό του, με κύριο όπλο όμως τον νέο του κινητήρα, τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και τη χαμηλότερη κατανάλωση. Για όλα αυτά, αναμένεται να παίξει δυνατά στην αγορά για τα επόμενα τρία χρόνια. Τα πλεονεκτήματά του, η οδική συμπεριφορά, η ποιότητα κατασκευής και η εξωτερική εμφάνιση, που μαζί με τον νέο κινητήρα, το καθιστούν μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €22.970 (Με όφελος απόσυρσης)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,38 0-80 6,3 0-100 9,25 0-120 13,39 0-140 18,28 0-160 26,04 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,47 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,84 @ 45,15 60 5,44 @ 72,12 100 7,25 @ 85,47 200 10,91 @ 110,43 |
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 6,64
5η KM/H SEC 100-140 9,67
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι ΗΠΑ πρέπει να τετραπλασιάσουν τον αριθμό των φορτιστών EV στη χώρα έως το 2025 για να εξασφαλίσουν ότι η υποδομή συμβαδίζει με την ανάπτυξη της αγο...