VW Scirocco GT24 2.0TSI 377Ps

VW Scirocco GT24 2.0TSI 377Ps

Η εταιρεία APR Greece έχει ξεφύγει πολύ από τα ελληνικά δεδομένα όσον αφορά την προσοχή στη λεπτομέρεια, την εξαιρετική της παρουσία και τον τρόπο που προβάλλεται στο κοινό. Οι κεντρικές της εγκαταστάσεις στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης είναι ένα πραγματικό κόσμημα και το Scirocco, που εκτίθεται εκεί, σου κινεί αμέσως την περιέργεια. Το βλέπεις και σου δίνει την εντύπωση ότι έχει ξεπηδήσει μέσα από κάποιο racing simulator, όπως το Gran Turismo ή το Forza Motorsport. Βέβαια όσοι από εσάς λιώνετε στο τελευταίο Forza, δεν αποκλείεται να το έχετε στην κατοχή σας, μιας και το Scirocco GT24 της APR Greece είναι διαθέσιμο στο παιχνίδι!

 

Μία ιδέα γεννήθηκε!

Η ιδέα του να δημιουργηθεί ένα project car για την εταιρεία γεννήθηκε το Νοέμβρη του 2015. Ένας από την ομάδα έριξε την πρόταση στο τραπέζι και αμέσως οι υπόλοιποι είχαν ήδη μία εικόνα στο μυαλό τους. Ένα καθαρά αγωνιστικό αυτοκίνητο, μέσω του οποίου θα προβαλλόταν η υψηλή ποιότητα των βελτιώσεων και η αξιοπιστία που παρέχουν τα προϊόντα της APR. Το αρχικό σχέδιο, που περιελάμβανε ένα VW Beetle, αφέθηκε στην άκρη και αποφάσισαν από κοινού να εξελίξουν ένα πιο εμπορικό μοντέλο. Στόχος ήταν να βρεθεί ένα αυτοκίνητο, που να έχει ήδη καλές πωλήσεις και να κάνει τους ιδιοκτήτες του να ταυτιστούν με αυτό. Έτσι, λοιπόν, αποφάσισαν να βελτιώσουν ένα Scirocco 2.0TSI.

 

Η ιδέα υλοποιήθηκε!

Αφού πλέον είχαν ξεκάθαρο στο νου τους το τι ακριβώς ήθελαν, ξεκίνησε το ψάξιμο για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Μετά από λίγο διάστημα, βρέθηκε ένα Scirocco στη Ναύπακτο και αφού το είδαν από κοντά, το αγόρασαν και το έφεραν στην έδρα της εταιρείας. Η επόμενη μέρα τους βρήκε στο meeting room με τις πρώτες ιδέες να κάνουν την εμφάνισή τους. Η αρχική σκέψη ήταν τετρακίνηση και Stage 3+ ή μήπως κάτι πιο προσγειωμένο και προσιτό στον αγοραστή, προκειμένου το αυτοκίνητο να είναι πιο κοντά στη δύσκολη οικονομικά εποχή?

Το ολοκληρωμένο turbo kit APRStage 3+ περιλαμβάνει και μία Garrett GTX2867R, για τη χρήση, όμως, πίστας το kit APR K04 ήταν πιο σωστό, μιας και απουσιάζουν τα απότομα ξεσπάσματα στις μεσαίες στροφές, ενώ η δύναμη έρχεται νωρίτερα και πιο ομαλά, διατηρώντας ένα ευρύτερο φάσμα ισχύος. Αν και η τετρακίνηση δεν τοποθετήθηκε, έγινε όμως η κατάλληλη προετοιμασία στο αμάξωμα, προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα για μελλοντική τοποθέτηση. Τροποποιήθηκε το αμάξωμα, αφού αφαιρέθηκε ο χώρος της ρεζέρβας, έτσι ούτως ώστε να υπάρξει ο απαραίτητος χώρος για το πίσω διαφορικό.

 

Thebigproject

Μία από τις καλύτερες στιγμές για έναν petrolhead είναι όταν γεμίζει ο χώρος του με κιβώτια γεμάτα ανταλλακτικά και aftermarket για το αυτοκίνητό του. Οι παραλαβές είχαν ξεκινήσει και οι χώροι της APR άρχισαν να γεμίζουν κάθε μέρα με κούτες και κιβώτια, γεμάτα με «καλούδια» για το Scirocco. Και κάπου εκεί ανέβασαν ρυθμούς και άρχισαν να δουλεύουν σε fast-forward, μιας και η όρεξη για δουλειά είχε ήδη ανέβει κατακόρυφα. Στις 19 Μαΐου του 2016 το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο και είχε γίνει ήδη η πρώτη επίσημη φωτογράφισή του. Τότε ήταν που η ομάδα της APR πήρε μια βαθιά ανάσα και η χαρά, που ένιωσαν, όταν είδαν μπροστά τους το Scirocco ολοκληρωμένο, είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να περιγραφεί. Ένα χρόνο μετά και το αυτοκίνητο έχει κάνει άπειρες εμφανίσεις είτε ηλεκτρονικά μέσω φωτογραφιών σε όλον τον κόσμο, όπως για παράδειγμα στο VWvortex, είτε σε διάφορες εκθέσεις στην Ελλάδα, αποσπώντας μόνο θετικά σχόλια και πολύ καλές εντυπώσεις.

 

Track-daycar

Το Scirocco σχεδιάστηκε εξ αρχής ως track-day car, επιπλέον όμως του καθαρά εμπορικού σκοπού για τη σωστή προβολή της εταιρείας, στόχος ήταν να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο διασκέδασης. Σκοπός τους είναι να το βλέπουμε όσο το δυνατόν περισσότερες φορές μέσα στις πίστες να γράφει χρόνους. Αυτό άλλωστε είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από το φαρδύτερο αμάξωμα, το roll-cage και την αεροτομή στο πίσω μέρος. Μπαίνοντας στο γυμνό εσωτερικό, κουμπώνεις το σώμα σου στα ΟΜΡ bucket καθίσματα και φοράς τις ζώνες των έξι σημείων. Και ξεκινάς να ιδρώνεις. Ο διζωνικός κλιματισμός κάνει παρέα στο ηχοσύστημα και στο υπόλοιπο εργοστασιακό εσωτερικό σε κάποια αποθήκη της APR Greece. Στόχος είναι η πίστα και η μείωση του βάρους δεν αφήνουν περιθώρια για περιττές πολυτέλειες. Στο εσωτερικό, θα συναντήσουμε ένα custom ταμπλό, το οποίο συνδυάζεται με το τιμόνι Targa της OMP, που έχει κώνο quick release, καθίσματα HTE-R, αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας έξι σημείων και το roll cage, όλα από την racing γκάμα της ΟΜΡ. Στο κέντρο του ταμπλό κατασκευάστηκε μία πλάκα, που πάνω της θα συναντήσουμε διακόπτες για την εκκίνηση, για το ρεύμα και για διάφορες άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ακριβώς στη μέση, τοποθετήθηκε ένα πυρόμετρο, ένα μπαρόμετρο και ένα a/fmeter, από την σειρά EVO της Prosport Performance.  Όλες οι εργοστασιακές επενδύσεις έχουν αφαιρεθεί, όπως άλλωστε και οι μονώσεις και στη θέση τους κατασκευάστηκαν panels από πολυεστέρα. Παράλληλα, αφαιρέθηκαν τα πλαϊνά τζάμια και στη θέση τους τοποθετήθηκαν τζάμια κατασκευασμένα από plexiglass. Αντίστοιχες εργασίες έγιναν και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Αφαιρέθηκαν τα μπροστά και τα πίσω φτερά, τα πλαϊνά spoilers και φυσικά οι προφυλακτήρες, το καπό και η θύρα του χώρου αποσκευών. Αφού πρώτα δέθηκε το αμάξωμα για να αυξηθεί η στρεπτική του ακαμψία, η οποία παράλληλα ενισχύεται και από το roll-cage, τοποθετήθηκε ένα φαρδύ body-kit από carbon, το οποίο περιλαμβάνει ό,τι αφαιρέθηκε και συνδυάστηκε με μία επίσης carbon αεροτομή από την GRT. Στο στήσιμο του αυτοκινήτου, τον κύριο ρόλο παίζουν οι πλήρως ρυθμιζόμενες coilovers αναρτήσεις Tracksport της VWR, που συνδυάστηκαν με τις παχύτερες και κούφιες αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω, της ίδιας εταιρείας. Τέλος, για να κλείσουμε το κεφάλαιο στήσιμο, σειρά είχαν τα φρένα, τα οποία αναβαθμίστηκαν με το kit Monoblock Big Brake Upgrade της VWR, το οποίο περιλαμβάνει πλευστούς χαρακτούς δίσκους διάστασης 360x32mm, εξαπίστονες δαγκάνες και σωληνάκια αεροπορικού τύπου για μπροστά, ενώ πίσω αντικαταστάθηκαν οι εργοστασιακοί δίσκοι με τους αντίστοιχους της VWR, που είναι και αυτοί πλευστοί και χαρακτοί, σε διάσταση 310x22mm.

 

Getthepower!

Τον κινητήρα τον άφησα για το τέλος, μιας και σε ένα πιστάδικο αυτοκίνητο περισσότερη σημασία έχει το στήσιμο, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν χρειάζεται και τις αντίστοιχες βελτιώσεις η ιπποδύναμη. Ο κινητήρας δεν είναι άλλος από τον γνωστό ΕΑ888, Gen I με την Κ04. Η APR προσφέρει το turbo upgrade kit APR K04, το οποίο περιλαμβάνει πολλαπλή εξαγωγής, πακέτο με μια αναβαθμισμένη Κ04-64 και ECU remap. Στο turbo έχει γίνει porting στην εισαγωγή του συμπιεστή, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται σημαντικά η ροή του εισερχόμενου αέρα, αφαιρείται ο σιγαστήρας που υπάρχει για τη μείωση του θορύβου, ο οποίος ταυτόχρονα στερεί δύναμη, ενώ καταργείται και η θέση της βαλβίδας PCV. Το turbo προοριζόταν -από την εργοστασιακή του μορφή- για τους κινητήρες γενιάς ΕΑ113, επειδή όμως η PCV βαλβίδα στον ΕΑ888 βρίσκεται σε άλλη θέση, χρειάζεται αυτή η τροποποίηση. Η εργοστασιακή εισαγωγή αντικαταστάθηκε με την αντίστοιχη της APR, η οποία είναι κατασκευασμένη από carbon. Η εισαγωγή αυτή είναι ικανή να παρέχει αέρα για μέχρι και 500Ps, συνδέεται στο εργοστασιακό inlet pipe του turbo και έχει διάμετρο σωληνώσεων στα 80mm. Η εισαγωγή αυτή έχει μειωμένους τους περιορισμούς ροής κατά 50% σε σχέση με την εργοστασιακή, ενώ -σε συνδυασμό με το kit Κ04- έχει παροχή αέρα που φτάνει τα 500CFM, τη στιγμή που η εργοστασιακή παροχή ήταν στα 400CFM. Η ίδια εισαγωγή στο Stage 3+ αποδίδει μέχρι και 600CFM. Το εργοστασιακό intercooler αλλάχθηκε με το αντίστοιχο της APR, το οποίο επαρκεί για μέχρι 500Ps και έχει μεγαλύτερο πάχος κατά μία ίντσα σε σχέση με το εργοστασιακό, με αποτέλεσμα ο κυβισμός του να φτάνει τα 14.379cc, όταν η αντίστοιχη τιμή του νορμάλ είναι στα 8.070cc. H APR συμμετείχε στο Grand AM Continental Tire Sports Car Challenge και είχε παρατηρήσει ότι ο 2.0 TSI είχε θέμα με τα πλευρικά g και τη σωστή λίπανση του κινητήρα, για το λόγο αυτό εξέλιξε ένα kit αναβάθμισης, το οποίο -εκτός από μεγαλύτερη αντλία και σωληνώσεις αεροπορικού τύπου- περιλαμβάνει και διαφράγματα, που τοποθετούνται στο κάρτερ. Το kit αυτό επιλέχθηκε από την APR Greece και φυσικά τοποθετήθηκε στο Scirocco. Στον τομέα της εξαγωγής, τοποθετήθηκε το downpipe της APR με 76mm διάμετρο, το οποίο συνδυάστηκε με ανοξείδωτη cat-back εξάτμιση της Supersprint. Τέλος, αλλάχθηκε η πίσω βάση του κινητήρα, όπως και του κιβωτίου ταχυτήτων με τις αντίστοιχες ενισχυμένες της VWR, η οποία είναι αρκετά σκληρότερη και περιορίζει την άσκοπη μετακίνηση του κινητήρα σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Τελειώσαμε? Φυσικά όχι! Με τόσες βελτιώσεις παντού, είχε μείνει η μετάδοση παραπονεμένη. Για αρχή, αναβαθμίστηκε η TCU του DQ250 μέσω της OBD ΙΙ, επιτρέποντας στο κιβώτιο να κάνει ακόμα πιο γρήγορα τις αλλαγές, κάτι που φαίνεται και στο διάγραμμα επιτάχυνσης, που συναντάμε μία ευθεία γραμμή. Παράλληλα, τοποθετήθηκαν τα ενισχυμένα δισκάκια συμπλέκτη της APR, τα οποία έχουν 13 δίσκους και 15 plates, έναντι των 9 και 11, που έχει στην εργοστασιακή μορφή.

 

Μετρώντας στο δρόμο!

Ο κινητήρας απέδωσε στο δυναμόμετρο 377Ps στις 5.500 και 54,86kgm ροπής στις 4.400rpm, με ένα πολύ γεμάτο διάγραμμα. Η παρουσία της ροπής φάνηκε στις ρεπρίζ με 3η σχέση, αφού χρειαστήκαμε μόλις 1,93sec από τα 50km/h μέχρι και τα 80km/h και 1,66sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, την ώρα δηλαδή που ο κινητήρας λειτουργούσε στο φάσμα απόδοσης της ροπής. Από στάση αδικήθηκε πάντως, γιατί σπινιάραμε αρκετά, αφού τα πρώτα 18 μέτρα διανύθηκαν σε 2,72sec, με αποτέλεσμα να περιοριστούμε στα 13,31sec για τα 400 μέτρα με 183,6km/h ταχύτητα εξόδου. Σε καλό οδόστρωμα ή ακόμα καλύτερα σε μια πίστα θα μπορεί να γράψει εύκολα κάτω από 13sec, αλλά το ζητούμενο του Scirocco GT24 της APR δεν ήταν να γίνει φονέας στα 402m. Το ζητούμενο ήταν να αποτελέσει το αυτοκίνητο αυτό, μια σημαία, προβάλλοντας τις υψηλές αξίες της εταιρείας, δηλαδή την ολοκληρωμένη, ολιστική και ποιοτική βελτίωση. Το Scirocco GT24 της APR Greece, είναι ένα αυτοκίνητο που χαιρόμαστε να βλέπουμε σε blogs και sites του εξωτερικού, καθώς είναι πανέμορφο και προσεγμένο σε όλα τα σημεία, από μια εταιρεία που ξέρει όχι μόνο να βελτιώνει σωστά, αλλά και να προβάλει σωστά τις βελτιώσεις αυτές.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.984cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 92,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 9:1
APR ECU Upgrade

APR K04 Turbo Kit

APR Carbon fiber κιτ εισαγωγής Stage 1&2

APR Intercooler

APR Oil Protection System

APR Cast Downpipe 76mm με αγωνιστικό καταλύτη

Supersprtint Catback

VWR Uprated Lower Engine Mount

              
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
APR TCU Upgrade

APR Clutch Pack

VWR Uprated DRIVETRAIN Mounts


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Full Wide Carbon Fiber Body-kit

Full Carbon Αεροτομή by GRT

OMP roll cage

OMP HTE-R καθίσματα

OMP 6 σημείων ζώνες ασφαλείας

OMP Targa τιμόνι

OMP quick release τιμονιού

Prosport Performance μπαρόμετρο

Prosport Performance πυρόμετρο

Prosport Performance a/f meter

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

VWR Tracksport coilover kit

VWR Uprated Hollow Adjustable Anti-Roll Bars

VWR Monoblock Big Brake Upgrade εμπρός κιτ φρένων με πλευστούς αεριζόμενους χαρακτούς δίσκους 360x32mm, εξαπίστονες δαγκάνες, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

VWR rear brake disc/rotor conversion, αεριζόμενοι πλευστοί χαρακτοί δίσκοι 310x22mm

 

ΤΡΟΧΟΙ
Vossen CV7 ζάντες 10,5x20in

Vredestain Λάστιχα PS91 285/25

TUNED BY:

APR Greece

Περιοχή Τσιφυλάκη, Σίνδος

ΤΚ 57400

Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 799353

www.goapr.gr

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

 

DYNOTEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Garage

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 377/5.500  

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 54,86/4.400

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 244%

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCKCAR

0-60                 3,34    

0-80                 4,38   

0-100               5,41    

0-120               6,63    

0-140               8,26    
0-160               10,19   

0-180               12,8

0-200               16,23    

 

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,73     @        48,86

60        4,90     @        90,22

100      6,30     @        115,15

200      9,01     @        148,59
400      13,31   @        183,60

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               1,93
80-110             1,66
100-140           2,83

 

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             3,47
60-160             7,22
60-200             13,51
100-200           10,82

 

Αρθρογράφος

 

Επιστρέφει το Fiat Uno;

Επιστρέφει το Fiat Uno;

Η Fiat ετοιμάζει ένα crossover που βασίζεται στο πάτωμα του Mokka και η πιθανή ονομασία του θα είναι το Uno.