VW Touran 1.6Tsi 409Ps
Τουμπανιασμένο πολυμορφικό
Και τα πολυμορφικά έχουν ψυχή και δεν είναι τυχαίο που συναντάμε stroker kit big turbo σε Touran. Τα κιλά του είναι μπόλικα, η αεροδυναμική μέτρια και, προκειμένου να πάρει τα πόδια του, χρειάζεται και αρκετά άλογα. Ο Κωνσταντίνος, ιδιοκτήτης του Touran, είναι καθηγητής στο επάγγελμα και φανατικός Powerάς και κουβαλάει χρόνια το μικρόβιο της βελτίωσης μέσα του. Όταν τα μέλη της οικογένειάς του άρχισαν να αυξάνονται, αποφάσισε να αντικαταστήσει το παλιό Nissan Sunny (με engine swap, παρακαλώ, από 13άρι σε 16άρι) με ένα VW Touran, που έδειχνε ιδανικό από κάθε άποψη, αφού είχε δύο σειρές καθισμάτων στο πίσω μέρος, χώρο αποσκευών που φτάνει τα 1.800lt και έναν κινητήρα turbo 1,4lt. O Κωνσταντίνος δεν είχε σκοπό να αφήσει τον 1.4TSI σε εργοστασιακή μορφή, αλλά, όπως θα δείτε, το πράγμα ξέφυγε… Η κατάσταση ξέφυγε και το Touran έφτασε σε αυτό το επίπεδο με big turbo, stroker kit και περισσότερα από 400Ps, όταν ο Κωνσταντίνος ήρθε σε επαφή με τον Πέτρο Ταξόπουλο και την R-TMG. Για τον Πέτρο, ο 1.4TSI μπορεί να χαρακτηριστεί σαν παιδί του, με τόσα που έχει κάνει σε αυτό το μοτέρ και το αποδεικνύει χρόνια τώρα σε δρόμο και πίστα. Την περίοδο λοιπόν που η Μαρία Μπαχτσεβανίδου, η γυναίκα του Πέτρου, πετυχαίνει παγκόσμιο ρεκόρ στα 0-402m με το 14άρι Ibiza Cupra της R-TMG, o Κωνσταντίνος ήξερε πολύ καλά που να στραφεί για το δικό του project.
Άγιε Βασίλη, γράφεις?
Δεν υπάρχει κάτοχος 1.4TSI που να έλεγε όχι σε αυτό το setup. Το stroker kit περιλαμβάνει πιστόνια της CP-Carillo, μπιέλες με 20mm πείρο της MahleMotorsport, βίδες από την ARP και καινούριο στρόφαλο. Ο στρόφαλος προέρχεται απο τον ατμοσφαιρικό 1.6FSI του Group και ενισχύεται απο την R-TMG. Το καπάκι των 1.4TSI δεν είναι και από τα πιο ροϊκά σε σύγκριση με άλλα μοτέρ του Group, οπότε η R-TMG άνοιξε τους αυλούς για να γίνει πιο εύκολη και γρήγορη η πλήρωση του αέρα προς τους κυλίνδρους, μιας και το νέο setup έχει περισσότερες απαιτήσεις. Οι εργοστασιακές βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής φυσικά και δεν είχαν θέση σε αυτό το μοτέρ και αντικαταστάθηκαν με aftermarket της MahleMotorsport, όπως και τα ελατήρια των βαλβίδων της R-TMGπου είναι 30% σκληρότερα από τα εργοστασιακά. Οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι αντικαταστάθηκαν από τους stage 2 της R-TMG, ενώ το μοτέρ τοποθετήθηκε πάνω στις ενισχυμένες βάσεις της Powerflex, must σε τέτοια setup γιατί σε κάθε τούρμπισμα το μοτέρ τρώει στην κυριολεξία κλωτσιά μέσα στο engine bay. Για turbo επέλεξαν το GTX2860RGenII της Garrett, ένα σύγχρονο turbo που «σπουλάρει» γρήγορα και βοηθάει πολύ στην πρακτικότητα του αυτοκινήτου, με την carbon εισαγωγή της R-TMG να το τροφοδοτεί με αέρα. Το χταπόδι είναι χειροποίητο από την R-TMG, ενώ η εξάτμιση έχει κατασκευαστεί από την Gialatzis Exhaust, με 76mm downpipe και διάμετρο 70mmέως το διακριτικό τελικό. Μαζί με την εξάτμιση, η Gialatzis Exhaust κατασκεύασε και τις σωληνώσεις για το aftermarket intercooler, με παροχή ικανή για 500Ps. Τα μπεκ είναι μεγαλύτερης παροχής της Bosch, ενώ το Touran δροσίζεται με το water-methanol kit της AEM. Για το κλασσικό θέμα με τις αναθυμιάσεις σε αυτά τα μοτέρ, η R-TMG έχει κατασκευάσει ένα δοχείο αναθυμιάσεων που συναντάμε σχεδόν σε όλα της τα αυτοκίνητα, σιγά μην έλειπε από το Touran. Σειρά είχε η μετάδοση, αφού, με τόσο σκληροπυρηνικό μοτέρ, η εργοστασιακή μετάδοση σίγουρα θα τα έβρισκε σκούρα. Η R-TMG κατασκεύασε έναν custom εξάφτερο δίσκο, ενίσχυσε το πλατό και επίσης πρόσθεσε ένα μπλοκέ διαφορικό της Quaife. Στο εσωτερικό, την περίοδο που κάναμε τη φωτογράφιση, οι μόνες προσθήκες ήταν τα όργανα της Daemon, το wideband της ΑΕΜ και το O-LEDboostcontroller της GReddy. Πλέον έχουν προστεθεί και δύο bucket καθίσματα SparcoEvoIILF. Πρέπει να είναι το μοναδικό Touran στον κόσμο με bucket καθίσματα, stroker και big turbo! Εξωτερικά έχουν προστεθεί -στον μπροστά προφυλακτήρα- το spoiler-lip της SRS-TEC, τα πλαϊνά side-skirts από την ίδια εταιρεία και aftermarket πίσω προφυλακτήρας και ο Κωνσταντίνος θα συνεχίσει να το βελτιώνει όσο βρίσκεται στα χέρια του. Σε ρυθμούς βόλτας, στο εσωτερικό δεν ακούς τίποτα, αν πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι, το turbo ξυπνάει αμέσως και το πρώτο πράγμα που ακούς είναι το external wastegate της TiAL των 38mm να λυσσάει και μετά ακολουθούν τα ελαστικά που σπινιάρουν ακόμα και σε πάτημα από 4η σχέση.
Σκληροπυρινικό setup vs βαριά καρότσα
Ο Κωνσταντίνος είχε σκοπό να φτιάξει -παρέα με την R-TMG- κάτι μοναδικό και αναμφίβολα το κατάφερε, αφού μιλάμε για το πιο εξελιγμένο setup σε αυτό το μοτέρ, που έχουμε δει στις σελίδες του περιοδικού. Το θέμα είναι πόσο επηρεάζει η βαριά καρότσα στους χρόνους, αλλά και η σχετικά κακή αεροδυναμική του οχήματος. Μετά τον προγραμματισμό από τον Πέτρο, το αυτοκίνητο απέδωσε στο δυναμόμετρο της R-TMG 409Ps στις 6.548rpm, με 44,6kgm ροπής, χωρίς να το πιέσουν, αφού ο Κωνσταντίνος από την αρχή είχε ξεκαθαρίσει στον Πέτρο ότι το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να το χρησιμοποιεί καθημερινά ως το κύριο μεταφορικό του μέσο. Στο ένα και μοναδικό πάτημα που κάναμε από στάση μέχρι τα 200km/h, ο χρόνος του στα 402m ήταν 14,6sec, με 6,62sec για το 0-100km/h και σχεδόν 170km/h έξοδο. Πολύ σπινιάρισμα έως την 3η σχέση εξού και τα 3sec για τα πρώτα 18m και αφού είχαμε χώρο, συνεχίσαμε έως τα 200km/h. Στο 100-200km/h, το V-BOX έγραψε 13,52sec και 60-160km/h σε 8,44sec. Σε σύγκριση με το εργοστασιακό Touran, έχουν ένα ταχυδρομικό κώδικα διαφορά στο μεταξύ τους πάτημα, ενώ μεταξύ των supermini 1.4TSI του Group ανταγωνίζεται τη μικρή κατηγορία με περίπου 250-260Ps. Βέβαια, τα κιλά του λειτουργούν σαν άγκυρα, αφού στις μετρήσεις το βάρος του ξεπερνούσε τα 1.700kg, επίσης μην ξεχνάτε και την κακή αεροδυναμική που έχει το σχεδόν τετράγωνο αμάξωμα του Touran. Επιπλέον, για να σας λυθούν οι απορίες, μπορείτε να δείτε τους χρόνους του Ibiza Cupra μερικές σελίδες πιο πριν, με περίπου την ίδια ιπποδύναμη, για να καταλάβετε πόσο κοστίζουν τα παραπανίσια κιλά του Touran.
Point of view
Ο σκοπός που βελτιώνει ο καθένας από εμάς το αυτοκίνητό του και όχι μόνο είναι καθαρά δική του υπόθεση. Ο Κωνσταντίνος ήθελε να κάνει το Touran του να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, να το κάνει μοναδικό σύμφωνα με τα κριτήρια και τους στόχους που ο ίδιος είχε βάλει. Και το πέτυχε 100%! Και ξαναλέω, έχετε ξαναδεί Touran με bucket καθίσματα, stroker kit και Garrett GTX Gen II?
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.599cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 87,3mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
CP σφυρήλατα πιστόνια
Mahle μπιέλες
ARP βίδες στροφάλου
1.6FSI στρόφαλος
R-TMG ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Mahle βαλβίδες
R-TMG διπλά ελατήρια βαλβίδων
R-TMG Stage 2 εκκεντροφόροι
Powerflex βάσεις κινητήρα
Garrett GTX2860R Gen II turbo
TiAL external wastegate 38mm
R-TMG πολλαπλή εξαγωγής
Gialantzis Exhaust σύστημα εξαγωγής
R-TMG intercooler
Gialantzis Exhaust σωληνώσεις intercooler
ΑΕΜ water/methanol injection
Bosch μπεκ καυσίμου
R- ΑΕΜ wideband
GReddy boost controller O-LED
Daemon μπαρόμετρο
Daemon πυρόμετρο
NGK R8 πολλαπλασιαστές
R-TMG αντάπτορας πολλαπλασιαστών
Αutotech αντλία υψηλής,
Front Mount κολάρα σιλικόνης
Powerflex βάση μηχανής
R-TMG σκάστρα ανοιχτού τύπου
R-TMG Carbon Intake
R-TMG δοχείο αναθυμιάσεων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
R-TMG μπλοκέ διαφορικό
R-TMG εξάφτερος δίσκος
R-TMG ενισχυμένο πλατό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
KW Variant 2 coilover kit
Powerflex σινεμπλόκ ψαλιδιών
ΑΜΑΞΩΜΑ
SRS-TEC lip spoiler μπροστινού προφυλακτήρα
SRS-TEC side skirts
SRS-TEC πίσω προφυλακτήρας
ΦΡΕΝΑ
Brembo τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός
Brembo αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι εμπρός
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 7Jx17” ζάντες
Goodyear Eagle F1 235/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,24
0-80 5,38
0-100 6,62
0-120 8,61
0-140 10,34
0-160 12,68
0-180 16,24
0-200 20,14
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,01 @ 44,63
60 5,46 @ 81,39
100 6,99 @ 105,54
200 9,97 @ 136,26
400 14,60 @ 169,46
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,19
60-160 8,44
60-200 15,91
100-200 13,52
Tuned by
R-TMG Performance
Προέκταση Μαιάνδρου 41
Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310 77 88 80
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο compact crossover της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας ακούει στο όνομα Bayon, αποτελεί πλέον το entry level μοντέλο στην SUV οικογένεια της Hy...