Audi S3 20VT 647WHP
Με ήλιο και κοντομάνικο!
Μια καθημερινή του Απριλίου ξεκινήσαμε από την Αθήνα για τον Πύργο Ηλείας. Ζέστη και ηλιοφάνεια. Φορέσαμε τα κοντομάνικά μας και την κάναμε με τον Γιάννη Κουσκούτη, το νέο αίμα της ομάδας των φωτογράφων του περιοδικού. Καφεδάκι και κουβεντούλα στο αυτοκίνητο, σε μία διαδρομή που δεν θυμάμαι αν είχω ξανακάνει ποτέ. Το σίγουρο είνα ότι νόμιζα πως ήταν πιο κοντά. Ο προορισμός μας, ο Πύργος Ηλείας, είναι μία περιοχή που έχει να δείξει πολλά γρήγορα αυτοκίνητα, όπως θα δείτε και σε επόμενα τεύχη. Κάπου μετά την μέση της διαδρομής, κατακλυσμός. Η βροχή να μην λέει να κόψει και εμείς να έχουμε προβληματιστεί. Λέτε εσείς οι αναγνώστες ότι θέλετε μετρήσεις στις δοκιμές μας. Αμ εμείς δεν θέλουμε νομίζετε? Τηλέφωνο στον Τάκη, τον ιδιοκτήτη του Audi S3 από τον Πύργο. Για να μην μπερδευτείτε, δεν υπάρχει μόνο ένας “Τάκης με S3” στην Ελλάδα. Εγώ ξέρω τουλάχιστον τρεις και μάλιστα με ισάριθμα αυτοκίνητα που βάζουν φωτιά στην άσφαλτο. Ο γνωστός Τάκης 0-400 με το μπλε S3 που γράφει 8άρια, ο Τάκης Βούρος με το S3 του που θα κάνει την μεγάλη έκπληξη πολύ σύντομα στους αγώνες Dragster και αυτός εδώ ο φίλος μας από τον Πύργο, που έχει ήδη γράψει 10,7sec με περίπου 600 άλογα στον στρόφαλο. Κάπου εδώ σηκώνει το τηλέφωνο: «φτάνετε?» με ρωτάει... «Προσπαθούμε», του απαντάω, «απλά ρίχνει καρέκλες». Η απάντησή του με ηρέμησε πολύ. «Εδώ έχει ήλιο και ζέστη», είπε.
Σωθήκαμε!
Ευθείες έχουν καλές εκεί, το ξέρω. Οπότε, θα τελειώναμε και την φωτογράφιση και θα ορμάγαμε με το VBOX να κάνουμε καμιά εκκίνηση να ξεμουδιάσουμε. Το ραντεβού μας είχε δωθεί σε ένα παρατημένο εργοστάσιο, το οποίο είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά μέρη που έχω συναντήσει ποτέ για φωτογράφιση στο περιοδικό μας. Οι φωτογραφίες κάτι θα σας πουν... Το POWER είναι εδώ για όλους, όπως βλέπετε. Στα εξώφυλλά μας, αλλά και στις υπόλοιπες δοκιμές μας, θα δείτε μία τεράστια ποικιλία αυτοκινήτων από όλες τις περιοχές της Ελλάδας και όχι μόνο. Βγήκαμε στο εξώφυλλο με το Peugeot 106 Rallye Turbo το οποίο έσπασε κάθε ρεκόρ της βολτάδικης κατηγορίας του, γράφοντας 9,8sec και σχεδόν 240km/h ταχύτητα εξόδου, στον πρόσφατο αγώνα Dragster στο Πολύκαστρο. Πριν, είχαμε ένα ακριβό αυτοκίνητο για λίγους, το οποίο όμως εκατοντάδες χιλιάδες θαυμάζουν: ένα Nissan GT-R με 1.000 άλογα στους τροχούς. Λίγους μήνες πριν, το Old School Issue που έκανε πάταγο στα περίπτερα, με αυτοκίνητα περασμένων δεκαετιών. Είμαστε εδώ για όλους σας λοιπόν και αυτό, σε αντίθεση με άλλους που ακολουθούν μόνο την μόδα, δεν θα το αλλάξουμε ποτέ! Το κάνουμε εδώ και 16 χρόνια, μην το ξεχνάτε αυτό...
Σωθήκαμε, έλεγα...
Όντως, ο ήλιος ήταν εκεί και σε συνδυασμό με το φρέσκο καφεδάκι που μας προσέφεραν τα παιδιά, η δουλειά μας ξεκίνησε. Ο Γιάννης φωτογράφιζε και χάζευε το αυτοκίνητο και εγώ μιλούσα με τον Τάκη γι’ αυτό.
-Έχω σύμμαχό μου τον Παναγιώτη από την Diamantopoulos Performance εδώ στον Πύργο. Έχει αναλάβει την εξέλιξη του αυτοκινήτου μου και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Έχουμε φτιάξει ένα μοτέρ που δεν έχει πάθει το παραμικρό. Οι λύσεις που του έχουμε εφαρμόσει είναι κλασσικές και δοκιμασμένες. Πρώτα-πρώτα, πήραμε ένα στρόφαλο από το 2.0 TFSi ο οποίος, σε συνδυασμό με τα πιστόνια της CP που έχουν διάμετρο 82,5mm, μας δίνει κυβισμό 1.984cc. Είναι δίλιτρο δηλαδή.
-Και με τις μπιέλες τι έχετε κάνει? Δεν μου τις ανέφερες. Δεν πιστεύω να είναι νορμάλ? Φεύγω τώρα όπως είμαι!
-Χα χα... Όχι βρε Γάκη... Carillo είναι φυσικά! Και έχουν βίδες ARP, καλά μέταλλα και το καλύτερο είναι ότι έχουμε βάλει και εκείνη την πλάκα ενίσχυσης του στροφάλου της Integrated Engineering.
-Ναι, σωστή επιλογή. Όταν στροφάρεις πολύ, το μπλοκ ζορίζεται αρκετά. Η πλάκα αυτή, crankshaft girdle στα αγγλικά, έρχεται μαζί με ανθεκτικές βίδες της ARP νομίζω.
-Σωστά. Και μακρύτερη καδένα, μιας και το ύψος του μπλοκ αλλάζει λιγάκι. Η κυλινδροκεφαλή που επιλέξαμε είναι αυτή που έχει κωδικό ADR και την βρίσκεις σε ατμοσφαιρικά Leon, Toledo, A4 κλπ. Έχει μεγαλύτερους αυλούς. Την περιποιήθηκε ο Διαμαντόπουλος και την «γέμισε» με ψαγμένους εκκεντροφόρους της Cat Cams, full valvetrain της Ferrea, φρόντισε να την σφίξει με φαρδύτερα μπουζόνια της ARP, 11mm αντί για 10mm που έχουν τα «μαμά», και για φλάντζα έχουμε βάλει μία νορμάλ. Είναι η καλύτερη επιλογή.
-Η συμπίεση?
-Ναι, σωστά. 9,2:1 είναι. Safe νούμερο. Σε γενικές γραμμές το κυκλοφορώ με 100άρα βενζίνη. Πολύ σπάνια έχω βάλει αγωνιστική. Μία φορά στο δυναμόμετρο αν δεν κάνω λάθος, όπου και έβγαλε 647 στους τροχούς. Είχε κι άλλο, αλλά με την σχεδόν stock μετάδοση δεν ήθελα να έχω θέμα.
-Σχεδόν stock μετάδοση?
-Ναι. Ένα δίδισκο συμπλέκτη Helix φοράει και έχει ένα χειροποίητο ατσάλινο βολάν το οποίο βιδώνει στον στρόφαλο με ARP βίδες. Κατά τα άλλα, η μετάδοση είναι νορμάλ. Έχω βάλει μόνο ένα διακοπτάκι στο Haldex για να το χρησιμοποιώ ως μπροστοκίνητο καθημερινά. Μην νομίζεις ότι το ξεκινάω και κάθε λίγο και λιγάκι. Το προσέχω.
-Κοίτα, στις μετρήσεις να μην το λυπηθείς όμως... ε?
Γιάννη, πως πας?
...ρωτάω τον φωτογράφο. Είχε αρκετή δουλειά ακόμα... Συνέχισα την ανάκριση στον Τάκη.
-Και δεν μου λες, με βενζίνη, ECU, μπεκ και λοιπές ιστορίες, τι έχεις κάνει?
-Ο Μαρκόβας εδώ στον Πύργο, αυτός που είχε φτιάξει και την εξάτμιση στο Impreza που είχατε στο εξώφυλλο του POWER, κατασκεύασε ένα δευτερεύον δοχείο καυσίμου από όπου οι δύο αντλίες 044 της Bosch παίρνουν πάντοτε βενζίνη. Έχουν φτιάξει με τον Διαμαντόπουλο καλή κατάσταση και όταν θέλω να βάλω αγωνιστικά καύσιμα δεν χρειάζεται να αδειάζω όλο το ντεπόζιτο κλπ. Τα μπεκ είναι τα χιλιάρια της Injector Dynamics και η ECU είναι η εργοστασιακή. Την έχει αναλάβει ο Σάλιας – DynoDrome. Και έχει τα πάντα: launch control, flat shift… ότι θες. Έχει κάνει τρομερή δουλειά.
-Χαμηλωμένο το βλέπω. Και φρενάκια σωστά, ε?
- Ναι. Φοράει Bilstein PSS9 ρυθμιζόμενη και με τα φρένα έχω κάνει το εξής: έχω βάλει πίσω, τα μαμίσια που φόραγε μπροστά. Μπροστά λοιπόν, έβαλα Brembo τετραπίστονα με μεγάλους δίσκους. Δεν κάνω μισές δουλειές. Θέλω να πηγαίνει σφαίρα, αλλά θέλω να σταματάει κιόλας. Δεν παίζουν με αυτά...
Δεν το πιστεύω!
Αρχίζω να ακούω κάτι που δεν θέλω να πιστέψω ότι είναι αλήθεια. Βρέχει! Και βρέχει δυνατά. Χαλάζι και τέτοιες ιστορίες. Αρχίζω να πιστεύω ότι το concept «μετρήσεις με VBOX» θα πάει περίπατο... Έχουμε μπόλικη δουλειά να κάνουμε ακόμα όμως. Δύο αυτοκίνητα τα οποία θα δείτε σε επόμενα τεύχη. Εύχομαι και... προσεύχομαι να σταματήσει η βροχή μέχρι τότε. Θέλω να δω πως ξεκινάει αυτό το S3! Πράγματι, ύστερα από περίπου τρεις ώρες, η βροχή επιτέλους σταματάει. Η απογοήτευση έρχεται όταν βγαίνουμε έξω από το παρατημένο εργοστάσιο, το οποίο κάναμε studio φωτογράφισης για αρκετές ώρες. Τα πάντα είναι βρεγμένα! Και εκτός αυτού, πεινάμε πολύ! Για να πνίξουμε τον πόνο μας, τσακίσαμε διάφορα φαγώσιμα και το μόνο που μας είχε μείνει, είναι ορισμένες φωτογραφίες με τα αυτοκίνητα να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον, τον δρόμο.
Ατελείωτες ευθείες!
Η επαρχία το έχει αυτό. Ευθείες... ευθείες... ευθείες! Πετύχαμε μία η οποία ξεκινούσε full βρεγμένη και, ως δια μαγείας, λίγο παρακάτω ήταν σχεδόν στεγνή! Βρε λες? Ο καιρός φαινόταν να είναι μαζί μας. Ένα ουράνιο τόξο είχε εμφανιστεί για να μας το επιβεβαιώσει. Το VBOX παίρνει την θέση του, τα κουβεντιάζει με τους δορυφόρους και όλα δείχνουν έτοιμα για μετρήσεις. Οδηγός του S3, ο βελτιωτής του, Παναγιώτης Διαμαντόπουλος.
-Να σου θυμίσω ότι είμαστε με 100άρα βενζίνη και σκάρτα 2bar. Τα σχεδόν 650 άλογα στους τροχούς, τα έχει βγάλει με 2.5bar περίπου και αγωνιστική βενζίνη. Με λιγότερα άλογα όμως έγραψε το 10,7sec. Για να δούμε...
Το launch control δουλεύει και νιώθω ότι το S3 θα φύγει δυνατά, παρότι φοράει απλά radial λάστιχα. Όντως, η πρώτη του φεύγει δυνατά και το μοτέρ ανεβάζει καλά έως τις 8.500rpm. Το VBOX μου γράφει 2sec για τα πρώτα 18m. Στην πίστα, αυτό θα ήταν γύρω στο 1,8sec το πολύ. Ωραίος χρόνος για νορμάλ ελαστικά. Χέρια και πόδια αλλάζουν γρήγορα σε 2α, αλλά ο συμπλέκτης δεν φαίνεται να συνεργάζεται πλήρως. Η αλλαγή σε 3η έρχεται πολύ γρήγορα και το 0-100km/h είναι σχεδόν «ξερό» 4. Δεν είναι παλαβός χρόνος για S3 με 600 άλογα, αλλά σταθείτε... Ο δρόμος είναι κάπως νωπός, τα λάστιχα δεν είναι για εκκινήσεις και ο συμπλέκτης δεν πολυγουστάρει. Το μοτέρ πάντως, μετά τις 5.000rpm πραγματικά τρελαίνεται.
-Ρε συ Παναγιώτη, τι turbo φοράει? Ξέχασα να ρωτήσω...
Αλλάζει σε 5η και μου λέει: 6262...
Μάλιστα, σκέφτηκα. Γι αυτό spoolάρει έτσι. Οι Precision είναι συμπαθητικά τουρμπινάκια. Τουρμπινάκια...? Τρόπος του λέγειν! Γαϊδούρι στην προκειμένη περίπτωση. Οι αλλαγές σε 4η και 5η έγιναν με δυσκολία. Γι αυτό και γράψαμε «μόλις» 12,2sec και βγήκαμε με περίπου 190km/h. Κάτι τρέχει ρε γαμώτο... Είναι γρήγορο πάντως το αυτοκίνητο και αυτό φάνηκε όταν πατήσαμε την 3η με 50km/h. Χρειάστηκε μόλις 1,5sec για να φτάσουμε τα 80km/h και ούτε 2sec για τo 80-110km/h. Με το προηγούμενο setup του λοιπόν, το αυτοκίνητο αυτό είχε γράψει 10,751sec για το 400άρι και βγήκε με 207km/h. Και αυτό το άφησα για το τέλος, γιατί ίσως κάποιοι να βιαστήκατε να κρίνετε. Λέτε να βάλαμε ένα απλό Audi S3 στο εξώφυλλό μας? Στον επόμενο αγώνα, χειροκροτήστε το. Το αξίζει!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by Diamantopoulos Performance Facebook: DiamantopoulosPerformance |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynojet 4X4 της Stratis Autosport
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 1,92 0-80 3,16 0-100 4,14 0-120 5,86 0-140 7,35 0-200 13,07 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 1,50 100-140 3,26 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,00 @ 62,49 60 3,95 @ 97,18 100 5,33 @ 111,95 200 8,07 @ 150,25 | ROLL με 2α KM/H SEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η εξερεύνηση των δυνατοτήτων της ευέλικτης εργασίας, με ένα Nissan -κινητό γραφείο.