BMW M440i xDrive 374PS

BMW M440i xDrive 374PS

Μία μάσκα, μα ποια μάσκα;

Είναι παραπάνω από φανερό ότι η BMW ήθελε να διαχωρίσει τη νέα 4άρα από την τελευταία σειρά 3. Εναλλακτική επιλογή υπήρχε, καθώς η σειρά 8 είναι κατά γενική ομολογία ένα πολύ sexy αυτοκίνητο. Θα μπορούσαν απλά να βασιστούν στο σχέδιό της και να μικρύνουν τις διαστάσεις, φέρνοντας ένα εξίσου αξιόλογο αποτέλεσμα. Η ριζική σχεδιαστική αλλαγή ήταν μία δύσκολη και ριψοκίνδυνη κίνηση, ιδιαίτερα για μία μάρκα όπως η BMW, όπου οι fans είναι ιδιαίτερα παθιασμένοι και «ένθερμοι». Η μπροστινή όψη διαφοροποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό, με τα νεφρά να «γιγαντώνονται» προς τον κάθετο άξονα, προκαλώντας οργισμένες αντιδράσεις ιδιαίτερα κατά το πρώτο διάστημα της παρουσίασης του μοντέλου. Όπως έγραψα και στη δοκιμή της μοναδικής M4 Competition, συνεχίζω να λέω ότι μπορεί στις φωτογραφίες να προβληματίζει, στην πραγματικότητα όμως η νέα σειρά 4 είναι πολύ όμορφη και συνάμα «διαφορετική» από αυτό που είχαμε συνηθίσει από τα μοντέλα της BMW τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Ιδιαίτερα στο μπλε σκούρο χρώμα της M440i που φοράει το οπτικό πακέτο M Sport και ντύνει τα νεφρά με μαύρο γυαλιστερό χρώμα, το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό. Η M440i είναι φαρδιά (πλάτος 1.852mm), με πληθωρικές διαστάσεις (μήκος 4.770mm και μεταξόνιο 2.851mm), με νεύρα ακριβώς εκεί που πρέπει, χωρίς φλυαρίες και υπερβολές. Τα φουσκωμένα φτερά φιλοξενούν τις ζάντες των 19in, το δυναμικό καπό καταλήγει ιδανικά στη μεγάλη μάσκα, η οροφή κατεβαίνει γλυκά προς την πίσω κολώνα και οι προφυλακτήρες του γενναιόδωρου πακέτου M-Sport βγάζουν μία διακριτική επιθετικότητα. Η M440i είναι κούκλα και ικανοποιεί τόσο τον γιάπη που επιζητά ένα μεγάλο και άνετο Gran Tourer, αλλά και τον petrolhead που θέλει την κορυφαία 4άρα, χωρίς να φτάσει το δυσθεώρητο ποσό της M4 που ξεκινάει από τα 126.300. Και πόσο πάει η κούκλα M440i xDrive έτσι όπως τη βλέπουμε με το κοστούμι M Sport; €78.500. Πολλά χρήματα θα πουν κάποιοι, αλλά ΤΙ αμάξι παίρνεις είναι το θέμα. Και η M440i δεν είναι ένα αυτοκίνητο, είναι ΤΟ αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από ποιότητα και κομψό δυναμισμό.

Upper Upper Class

Ανοίγεις την υπερβολικά μεγάλη πόρτα χωρίς πλαίσιο (πόσο μ' αρέσει αυτό το feature) και βρίσκεσαι σε ένα πολύ γνώριμο εσωτερικό. Σε αντίθεση με το αμάξωμα, το εσωτερικό της 4άρας έχει μεταφερθεί πρακτικά αυτούσιο από την τετράπορτη αδερφή, με μόνη διαφορά τα καθίσματα που φτάνουν λίγο πιο χαμηλά. Μιλώντας για τα καθίσματα, αξίζει να μείνουμε λίγο παραπάνω εδώ. Η BMW έχει καταφέρει στις τελευταίες γενιές να συνδυάσει δύο μοναδικά χαρακτηριστικά που συναντάς πολύ δύσκολα. Πλουσιοπάροχη πλευρική στήριξη και άνεση υψηλού επιπέδου. Τα σπορ καθίσματα της 4άρας, με το M Sport κοστούμι είναι πολύ πιο άνετα από σχεδόν όλα τα μεσαία SUV που υποτίθεται ότι είναι άνετα οικογενειακά!

Είναι σχεδόν αδύνατο να εντοπίσεις κάτι μεμπτό στο εσωτερικό της 4άρας ακόμα κι αν το έχεις ξαναδεί σε άλλα μοντέλα της BMW. Η ποιοτική έκφραση είναι παντού, με μεγάλες δόσεις δέρματος, μαλακά πλαστικά, διάφορες επιφάνειες από αλουμίνιο και έντονη ψηφιακή λογική. Πίσω από το M Sport τιμόνι θα συναντήσεις τον ψηφιακό πίνακα με διαγώνιο 12,3in που δεν στερείται πληροφορίες, δεν έχει όμως πολλές επιλογές διαμόρφωσης. Η οθόνη αφής των 10,25in στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας χρησιμοποιεί το τελευταίο iDrive 7 που, αναλογικά με το πλήθος των ρυθμίσεων και των επιλογών που διαθέτει, εντυπωσιάζει με τη χρηστικότητά του και είναι, χωρίς αμφιβολία, το καλύτερο infotainment της αγοράς αυτή τη στιγμή. Φυσικά και διαθέτει φωνητικές εντολές, ενώ με πρόσταγμα «Hey BMW», η Intelligent Personal Assistant παρέχει πληθώρα πληροφοριών. Σε χωροταξικό επίπεδο, οι μπροστινοί απολαμβάνουν παραπάνω από γενναιόδωρη άνεση, με τα πίσω καθίσματα να μπορούν να φιλοξενήσουν δύο επιβάτες μετρίου αναστήματος, χωρίς την παραμικρή κλειστοφοβική αίσθηση.

Six cylinder bullet

Κάτω από το μεγάλο αλουμινένιο καπό θα βρούμε τον κορυφαίο εξακύλινδρο B58. Ο τρίλιτρος straight-six κινητήρας, με το closed-deck μπλοκ, την υψηλή συμπίεση 10,2:1 και το twin-scroll turbo είναι ένα φετιχιστικό σύνολο στην εποχή του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης. Στο πλαίσιο αυτού, οι μηχανικοί της BMW πρόσθεσαν ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από μία μίζα-εναλλάκτη που συνδέεται με τον στρόφαλο μέσω ιμάντα. Στις χαμηλές στροφές λειτουργίας συνεισφέρει στο θερμικό σύνολο 11Ps, τα οποία βοηθούν στη μειωμένη κατανάλωση, αφού η ισχύς αυτή είναι «στραγάλια» για τα 374Ps και την τραπεζοειδή ροπή των 51kgm στο φάσμα 1.900-5.000rpm που αποδίδει από μόνο του το εξακύλινδρο θηρίο. Στην πραγματικότητα είναι πολύ δύσκολο να ζητήσεις κάτι περισσότερο από έναν κινητήρα εν έτει 2021. Παίρνει μπροστά με μία θυμωμένη γκαζιά που καταλήγει στο στακάτο εξακύλινδρο γουργουρητό που όλοι λατρεύουμε. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται από το γνωστό και πάντα εντυπωσιακό σε λειτουργία Steptronic κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς, μέσω του συστήματος xDrive χρησιμοποιώντας πολύδισκο συμπλέκτη. Μάλιστα στον πίσω άξονα βρίσκεται ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, με μπλοκέ διαθέσεις για καλύτερη κατανομή της ροπής και πιο «πισωκίνητη» συμπεριφορά της ουράς.

Bigger, Better, Faster

Ξεκινώντας από τον αυτοκινητόδρομο, η M440i είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Είναι πολύ δύσκολο να πιστέψεις το πόσο καλή ποιότητα κύλισης μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο με ζάντες 19in και χαμηλοπρόφιλα λάστιχα. Η εξαιρετικά άκαμπτη πλατφόρμα CLAR συνδυάζεται ιδανικά με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη M Adaptive ανάρτηση, εξασφαλίζοντας μία πραγματικά αξιοζήλευτη αναλογία μεταξύ άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος. Στο προφίλ Comfort γέρνει ελάχιστα και δεν κοπανάει παρά μόνον αν πέσεις σε τάφρο, προσφέροντας άνεση ενός αριστοκρατικού Gran Tourer πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Σε ανοικτά δίκτυα κινείται ταχύτατα, είναι εξαιρετικά σταθερή ακόμα και σε απαγορευτικά χιλιόμετρα (που ξεκινούν από 2..), και αποδεικνύεται πολύ αθόρυβη τόσο από αεροδυναμικούς θορύβους όσο και από τις χαμηλές rpm του μοτέρ λόγω της μακριάς κλιμάκωσης του κιβωτίου. 

Αυτή η 4άρα δεν ξέρει τι είναι τα 180km/h, τα μπερδεύει με τα 120km/h, αφού στην καμπίνα της δεν αντιλαμβάνεσαι την παραμικρή διαφορά. Το οκτατάχυτο κιβώτιο είναι, όπως πάντα, υποδειγματικό και αλλάζει ομαλά και ταχύτατα, είναι πολύ προσαρμόσιμο στην οδήγησή σου και δεν αφήνει ποτέ τον κινητήρα εκτός αποδοτικού φάσματος, όχι ότι με 51kgm στις 1.900rpm είναι δύσκολο task αυτό... Το μακρύ βήμα 2,81:1 δεν είναι αρκετό για να κρύψει τις εκρηκτικές επιδόσεις της M440i. Τα νούμερα που γράψαμε ντροπιάζουν την τελευταία ατμοσφαιρική M3 με τα 420Ps (και με χειροκίνητο κιβώτιο), με τα 100km/h να έρχονται από στάση σε 4,67s (M3 E92: 5,17s), τα 200km/h σε 16,28s (M3:17,61s) και το 400άρι σε 12,77s, με 181km/h (M3:13,28s@175,24km/h)! Με το γκάζι στο πάτωμα, η κατανάλωση σκαρφαλώνει γρήγορα στα 14+lt, με ευγένεια όμως στο δεξί πεντάλ θα δεις εύκολα νούμερα γύρω στα 9-10lt/100km. Αν και με αυτό το μοτέρ κάτω από τις προσταγές σου είναι πρακτικά δύσκολο να συγκρατηθείς.

Όταν θες να αξιοποιήσεις τις ομολογουμένως υψηλές ικανότητες του κινητήρα και του πλαισίου, η M440i σε εκπλήσσει για ακόμα μία φορά. Σε στριφτερό περιβάλλον είναι απολαυστική. Το πολύ υψηλό βάρος είναι αισθητό, χωρίς όμως ποτέ να προβληματίζει, καθώς η επιπλέον δουλειά που έχει γίνει στο σασί από τους μηχανικούς της BMW σε σχέση με την 3-series G20 (μειωμένο κέντρο βάρους κατά 21mm, επιπλέον ενισχύσεις στο χώρο του κινητήρα, στις αρθρώσεις της ανάρτησης και επιπλέον μπάρες μπροστά από την πίσω γέφυρα) έχει πιάσει τόπο. Στρίβεις με το πολύ άμεσο και ακριβές τιμόνι (με επιπλέον αρνητικό camber..) και απορείς με το πού βρίσκονται αυτά τα 1.815kg... Δεν γίνεται ένα τόσο βαρύ αυτοκίνητο να έχει τόσο γρήγορη ανταπόκριση στις εντολές σου. Οι πληροφορίες από τιμόνι, ανάρτηση και μοτέρ φτάνουν πλουσιοπάροχα στον οδηγό, με μόνη ένσταση στο πεντάλ του φρένου. Όχι, ο ρυθμός επιβράδυνσης από τα μεγάλα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά είναι ταχύτατος, όμως η αίσθηση είναι λίγο περίεργη και απαιτεί προσαρμογή. Το πάτημα της M440i είναι σίγουρο ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα, η πρόσφυση σχεδόν ανεξάντλητη και η υποστροφή έρχεται πολύ δύσκολα. Στο πρόγραμμα Sport, η ανάρτηση είναι αισθητά πιο σκληρή, το τιμόνι πιο βαρύ, ο ήχος ανεβάζει dB τόσο από την εξάτμιση όσο και από τα ηχεία και εδώ είναι η στιγμή που επιλέγεις να απενεργοποιήσεις πλήρως το DSC. Με βαθιά πίεση στο γκάζι, η ουρά παίρνει μία γενναιόδωρη γωνία που φτάνει να θυμίσει RWD. Η κατανομή της ροπής από το σύστημα xDrive παρέχει εξαιρετική ισορροπία και άριστο έλεγχο της πλαγιολίσθησης, ενώ το πίσω μπλοκέ διαφορικό κατεβάζει ανελλιπώς τη δύναμη στο δρόμο, συνδυάζοντας τη διασκέδαση με την ουσία. Αυτή είναι η πιο «πισωκίνητη» τετρακίνηση που έχω οδηγήσει. Από την άλλη όταν κυριαρχήσει η λογική, μπορείς να αφήσεις τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα και το προφίλ οδήγησης στο Adaptive για να κινείσαι παντού ταχύτατα και με απόλυτη ασφάλεια.

H Μ440i xDrive είναι ένα εξαίρετο driver's car κάτω από όλες τις συνθήκες και αυτό που σου μένει είναι ότι δεν υπάρχει κάτι που να μην κάνει καλά αυτό το αυτοκίνητο. Και λαμβάνοντας αυτό υπόψη, τα 78.500 ευρώ που κοστίζει φαίνονται όχι λίγα, αλλά σίγουρα δικαιολογημένα. Τον συνδυασμό κομψότητας-πολυτέλειας-άνεσης-επιδόσεων-οδηγικής απόλαυσης που σου δίνει η Μ440i xDrive δύσκολα τον βρίσκεις σε αυτά τα λεφτά.

Μας Άρεσε (+)

Απόδοση κινητήρα

Επιδόσεις

Ποιότητα κύλισης

Πολυτέλεια-εξοπλισμός

Οδηγική συμπεριφορά

Σύστημα τετρακίνησης με πισωκίνητα «γούστα»

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Αίσθηση πεντάλ φρένου

Τιμή βασικής έκδοσης 420i 184Ps 8AT: €59.213

Τιμή έκδοσης δοκιμής M440i xDrive 8AT M Sport: €78.500

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός Double Vanos και Valvetronic

ΘΕΣΗ: Εμπρός, διαμήκης

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 2.998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 82 x 94,6

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: 10,2:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου υπετροφοδότης καυσαερίων Twin Scroll

ΒΑΡΟΣ (kg): 1.815

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο με μετατροπέα ροπής Steptronic 8 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ M Sport με τελική σχέση μετάδοσης 2,81:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα McPherson με διπλούς συνδέσμους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Adaptive M Suspension, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Adaptive M Suspension, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ: Τετραπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 374x36mm

ΠΙΣΩ: Μονοπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 345x24mm

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ: 8Jx19in εμπρός, 8,5Jx19in πίσω

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 225/40 εμπρός, 255/35 πίσω

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 374/5.500-6.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 51/1.900-5.000

0-100km/h (sec): 4,5

Τελική ταχύτητα (km/h): 250 (Ηλ. περιορισμένη)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 170-178 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 7,5-7,8 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 11,8

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         2,38

0-80:         3,43

0-100:       4,67

0-120:       5,94

0-140:       7,89

0-160:       9,74

0-180:       12,43

0-200:       16,28

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:      2,25:       57,80

60:      4,18:       92,91

100:    5,54:       116,67

200:    8,35:       144,73

400:    12,77:     181,80

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η:      SEC

50-80:      1,62

80-110:     2,14

 

Αρθρογράφος

 

Το Renault Group στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού

Το Renault Group στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού

Οι Renault, Dacia, Alpine και Mobilize, δίνουν το παρόν στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού με τέσσερα εντυπωσιακά περίπτερα, έκτασης άνω των 3...