Mazda MX-5 1.6 Turbo 535Ps
11 χρόνια πρίν…
...ένα Twilight Blue Mica MX-5 NB 1.6 πόζαρε στη μάντρα μεταχειρισμένων της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης, ευελπιστώντας να προσελκύσει έναν καινούριο ιδιοκτήτη. Ο Χρήστος βρέθηκε εκεί τυχαία με αφορμή την αγορά ενός εταιρικού Nissan Micra και ήταν τότε μόλις 19 ετών, οπότε όπως καταλαβαίνετε …Ο «γάτος» πωλητής του κουνάει τα κλειδιά του Miata, ο νεαρός Χρήστος «τσιμπάει» το δόλωμα, το κάνει μια βόλτα μέσα στη μάντρα και «με τα μυαλά στο μπλέντερ» φεύγει ξεσκέπαστος, πισωκίνητος και «ελαφρύτερος» κατά…18.500€! Δύο χρόνια αργότερα, στα 21 του πια, ο Χρήστος εξακολουθεί να παραμένει πιτσιρικάς και μόλις που αρχίζει να συνέρχεται από την ευρώ - ψυχρολουσία της αγοράς του Miata. Οι επόμενες κινήσεις του είναι προδιαγεγραμμένες με μαθηματική ακρίβεια, έστω και αν ο ίδιος, όπως και όλοι εμείς οι τρελαμένοι Miataκιδες, δεν το συνειδητοποιούμε εκείνη ακριβώς την στιγμή. Ανοίγει, λοιπόν, το κεφάλαιο «βελτίωση Miata», τοποθετώντας αρχικά μια coilover ανάρτηση Tein Super Street και μια 4άδα ελαστικών Toyo Proxes R888... Λογικά και αναμενόμενα, ακολουθεί το light turbo kit της Greddy, με ένα Mitsubishi td04h turbo να «φυσάει» αναγνωριστικά στο 0,7bar (170-190Ps). Σύντομα, η πίεση ανεβαίνει στο 1bar, στη συνέχεια στο 1,3bar και κάπου εκεί στα σκάρτα 300Ps (με κλειστό πάντα μοτέρ) έρχεται η «ανατίναξη» και μια… χαμένη μπιέλα στην εθνική! Δεν μασάμε, προχωράμε. Το μοτέρ γίνεται σφυρήλατο με big turbo setup και Mitsubishi td05 16g από EVO IX, φλερτάρει τα 400Ps, «μασάει» τρία 5άρια σαζμάν και έρχεται η ώρα για κιβώτιο RX-7, παρέα με το upgrade των φρένων με 4πίστονες AP Racing Galfer δαγκάνες μπροστά και αεριζόμενους δίσκους 279mm. Η td05 16g δίνει σχετικά σύντομα τη θέση της σε μια Precision 5431 με παροχή για 450-500Ps και ο μονόδισκος συμπλέκτης σε έναν 3δισκο Tilton με custom βολάν και ενισχυμένο δίχαλο. Το Miata έχει δυναμώσει πολύ, δουλεύει 1,2bar στη μικρή του πίεση, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 400Ps και τώρα «κουρεύει» διαφορικά και ημιαξόνια… Ο Χρήστος παρόλα αυτά επιμένει. Σπάει ακόμα δύο σαζμάν RX-7 και αποφασίζει να βάλει ακόμα μεγαλύτερο turbo, να σηκώσει πίεση, αλλά και να ασχοληθεί για τελευταία φορά με τη μετάδοση. Δια πυρός και σιδήρου στην κυριολεξία, φτάνουμε στην τωρινή μορφή του Miata… Δεν είναι τυχαίο ότι αποφασίσαμε να σας το παρουσιάσουμε τώρα. Γιατί τώρα βρίσκεται στο απόγειο της εξέλιξης του, ένα βήμα πριν γίνει…rotary! OMG!!!
Dogits Outworks…
Ο Χρήστος Σκυλίτσης δεν αφήνει κανέναν να βάλει χέρι στο Miata του, ψάχνεται νύχτα-μέρα, λιώνει στο διάβασμα, καταπιάνεται με τα πάντα, λύνει, δένει, κατασκευάζει, δοκιμάζει και εξελίσσει ό,τι χρειάζεται, όχι σε κάποιο φαντεζί γκαράζ, αλλά στο δρόμο έξω από το σπίτι του, με το Miata, όταν και όποτε απαιτείται, να στέκεται σε τρίποδα. Εξ’ ου και το παρατσούκλι του, «Dogits Outworks». Τερματίζοντας τον Β6ΖΕ, αν εξαιρέσεις τον κορμό και το στρόφαλο, θα πρέπει να αντικαταστήσεις τα εντόσθια του μοτέρ με aftermarket ενισχυμένα και με πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές. Τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών είναι της σειράς Race της ACL, οι μπιέλες και τα πιστόνια είναι σφυρήλατα της Eagle και Wiseco αντίστοιχα, ενώ τα τελευταία έχουν διάμετρο 79mm (από τα 78mm των oem), ανεβάζοντας, έτσι, ελαφρά τη συνολική χωρητικότητα του 4κύλινδρου Β6ΖΕ από τα 1.598cc στα 1.627cc. Η μεταλλική φλάντζα της Cometic έχει πάχος 1mm και η σχέση συμπίεσης (λόγω πιστονιών) έχει ανέβει στο 9,7:1. Έχοντας ιδιαίτερα υψηλές βλέψεις απόδοσης αλλά και περιστροφής του κινητήρα, στην κυλινδροκεφαλή δεν έμεινε τίποτα εργοστασιακό. Μετά τη ροϊκή της εξέλιξη, τοποθετήθηκαν oversize high flow βαλβίδες, διπλά ελατήρια βαλβίδων, titanium retainers, valve lockers και valve lash cups, όλα της Supertech, καθώς και Miataroadster οδηγοί βαλβίδων, Mazdaspeed solid lifters, Kelford custom order εκκεντροφόροι με διάρκεια εισαγωγής 282ο και βύθισμα 11mm, Toda Racing ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων και Gates ιμάντας χρονισμού από kevlar. Τη λίπανση του πολύστροφου πλέον συνόλου, που «γυρίζει» 9άρες, εξασφαλίζει μια αντλία λαδιού της Toda Racing. Ο Χρήστος έχει κατασκευάσει την custom μπεκιέρα, που φιλοξενεί τα EV14 μπέκ της Bosch με παροχή 1500cc/min, καθώς και την custom εισαγωγή με διάμετρο αυλών 44mm και πεταλούδα των 76mm. Υπάρχει ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Aeromotive, όλο το κύκλωμα τροφοδοσίας αποτελείται από σωληνώσεις και συνδέσμους αεροπορικού τύπου, ενώ στο εσωτερικό του ρεζερβουάρ βρίσκονται πλέον δύο Aeromotive Stealth αντλίες βενζίνης με παροχή 330lt/hr έκαστη. Στα ψαγμένα περιφερειακά προσθέστε το swirl pot, τον εξωτερικό θερμοστάτη, την AEM IGBT high output smart coil ανάφλεξη, την military καλωδίωση και την ATI Super Dumper τροχαλία στροφάλου. Στην πολλαπλή εξαγωγής της Harris Exhaust με διάμετρο αυλών 44mm «πατάει» το Precision 5931 turbo με παροχή έως 600Ps. Δίπλα του «πυροβολεί» μία Tial 38mm external, ενώ κατασκευής Dogits Outworks είναι όλο το σύστημα εξαγωγής από το downpipe μέχρι το τελικό, με 76mm διάμετρο σε όλο το μήκος του, τρελό jdm look και εμφανείς μαυρίλες από τα φλογίδια στον πίσω προφυλακτήρα. Το αλουμινένιο ψυγείο νερού της U.K. Performance είναι φυσικά μεγαλύτερο, με χωρητικότητα αντιψυκτικού 6lt, ενώ το intercooler είναι τύπου bar and plate με custom «καβούκια» και διάμετρο σωληνώσεων 60mm από το turbo προς το intercooler και 76mm από το intercooler προς την εισαγωγή. Οι σωληνώσεις, βέβαια, θα μεγαλώσουν και άλλο σε διάμετρο, μιας και δεν καλύπτουν σε παροχή αέρα τον Β6ΖΕ πάνω από τα 2bar…
Θωρακίζοντας τη μετάδοση…
Αχ, αυτή η μετάδοση! Είναι να τη λυπάσαι κάθε φορά, που ο Χρήστος της αμολάει 50+kgm στο «κεφάλι»! Τώρα πια, όμως, αντέχει. Πώς? Έχοντας τοποθετήσει έναν 3δισκο Tilton, ενισχυμένα ρουλεμάν και ενισχυμένο δευτερεύοντα άξονα στο RX-7 FD3S κιβώτιο, custom κεντρικό άξονα κατασκευής Axotechniki και ένα δισκάτο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης από…Toyota Supra (!), παρέα με τα oem ημιαξόνιά του. Τα ημιαξόνια έχουν custom εξωτερικά άκρα, κατασκευής Βαγγέλη Τζανετή (Bad & Drag), προκειμένου να ταιριάξουν στα μουαγιέ του Miata. Κατασκευής Dogits Outworks είναι οι solid βάσεις του κινητήρα, η ενδιάμεση πλάκα, που ενώνει τη χελώνα με το νέο κιβώτιο (φέρνοντας το κιβώτιο μόλις 1cm πιο πίσω στο τούνελ της μετάδοσης, διατηρώντας το τρομπάκι του υδραυλικού συμπλέκτη και το δίχαλο στην εργοστασιακή τους θέση), ολόκληρο το υποπλαίσιο, που δένει το πάτωμα του Miata στηρίζοντας ταυτόχρονα το κιβώτιο με silent block, το πλαίσιο, που δένει την πίσω γέφυρα, αλλά και η στήριξη του νέου διαφορικού. Η πίσω γέφυρα είναι όλη «ραμμένη», με επιπλέον ενισχύσεις στα σημεία προς αύξηση της στρεπτικής της ακαμψίας. Μία τελευταία «πινελιά» και το Miata είναι έτοιμο για…σούζες! Πρόσφυση. Αυτήν εξασφαλίζουν τα θηριώδη (αναλογικά του μεγέθους του Miata) 26άρια Mickey Thompson 235/60/15. Όπως καταλαβαίνετε, ένα fender rolling σε καμία περίπτωση δεν θα ήταν αρκετό, ώστε να χωρέσουν τα «μπαλόνια» στους θόλους του Miata, έπεσε, λοιπόν, ένα «κοψιματάκι» εκεί πίσω...
Best Greek Turbo Miata…
Το Miata του Dogits έχει στεναχωρήσει πολύ κόσμο στο δρόμο, ενώ τον ξέρουν και οι πέτρες στα dragstrips, όπου εμφανίζεται συχνά πυκνά τα τελευταία χρόνια. Στην πιο πρόσφατη συμμετοχή τους, στο τελευταίο Drag Battle της Θήβας, το διήμερο 7-8 Νοεμβρίου, το χρονόμετρο σταμάτησε στα 12,3sec για το 400άρι, με ταχύτητα εξόδου τα 198km/h. Αυτά, με πίεση 1,4bar. Επιστρέφοντας από τη Θήβα, κανονίσαμε αρχικά τη φωτογράφιση στην Πάρνηθα και κατόπιν τους «στείλαμε» στο dynoworx του Δημήτρη Αλουμανή να σηκώσουν πίεση, να τελειοποιήσουν το πρόγραμμα, να «δούμε» νούμερα και να βγούμε δρόμο για μετρήσεις! Χαροτικό? Πες το και έτσι! Στο 1,8bar, το Miata βγάζει δόντια δείχνοντας 534,7Ps και 52,3kgm ροπής! Με μεγαλύτερη πίεση, η θερμοκρασία εισερχόμενου αέρα ανέβαινε, οπότε -για την ώρα -μένουμε στο 1,8bar. Λίγες μέρες αργότερα, συναντιόμαστε για μετρήσεις. Βράδυ, με κρύο και εξωτερική θερμοκρασία κοντά στους 10ο C. Η Mazdara σκίζει τη βραδυνή σιγή, όπως η ακονισμένη λεπίδα μια κόλλα χαρτί! Ακούγεται να φορτώνει φρικαλέα, με ήχο στριγκό και στροφάρισμα ανατριχιαστικό. Δίχως καλησπέρες και περιττές κουβέντες, ο Χρήστος, με το που φτάνει, ξεστομίζει ένα…1,97bar. Ω ρε μάνα μου, σκέφτομαι … Ένα launch και μερικά φλογίδια αργότερα, το Miata μπαίνει στα 11άρια γράφοντας 400άρι σε 11,81sec με ταχύτητα εξόδου 199,44km/h…Στο ανέβασμα, «χτύπησε» και ένα 6,3sec στο 100 - 200km/h, έτσι για τον χαβαλέ… Ένα Pagani Zonda R με 750Ps θέλει για την αντίστοιχη μέτρηση 6,5sec! Αυτά. I rest my case κύριε πρόεδρε…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.627cc (από 1.598cc) Διάμετρος x Διαδρομή: 79mm x 83,6mm (από 78mm x 83,6mm) Σχέση Συμπίεσης: 9,7:1 | Tuned by: DIY Dogits Outworks |
TUNING SPECS: ACL Race Series μέταλλα στροφάλου/μπιελών Eagle σφυρήλατες μπιέλες Cometic φλάντζα κεφαλής 1mm Dogits outworks ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής Supertech διπλά ελατήρια βαλβίδων Toda Racing ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων Bar and plate custom intercooler Dogits outworks custom πεταλούδα εισαγωγής 76mm Harris exhaust πολλαπλή εξαγωγής με αυλούς 44mm Presicion turbo 5931 CEA Custom fuel rail Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης HKS EVC boost controller Blitz φίλτρο αέρα | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: Tein Super Street coilover, Energy Suspension silent block Πίσω: Tein Super Street coilover, Energy Suspension silent block
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 5τάχυτο κιβώτιο RX-7 FD3S Efiny, 3δισκος Tilton συμπλέκτης, Axotechniki άξονας μετάδοσης, Toyota Supra Mk3 διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, Toyota Supra Mk3 oem ημιαξόνια | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Dogits Outworks butterfly braces Dogits Outworks βάσεις κιβωτίου Dogits Outworks ενίσχυση πίσω γέφυρας Dogits Outworks βάσεις διαφορικού Dogits Outworks roll bar μονής διαγωνίου | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: AP Racing Galfer 4πίστονεςδαγκάνες, Ferodo DS 2500 τακάκια, αεριζόμενοι δίσκοι 279mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής Πίσω: ΟΕΜ δαγκάνες, Ferodo DS Performance τακάκια, ΟΕΜ δίσκοι 251mm
| ΤΡΟΧΟΙ: O.Z Ultraleggera 7Jx15in, ελαστικά Toyo Proxes R888 195/50/15 μπροστά, O.Z Ultraleggera 7Jx16in, ελαστικά Mickey Thompson 235/60/15 πίσω |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 2,86 0-80 4,12 0-100 5,51 0-120 6,3 0-140 7,85 0-160 9,03 0-180 10,32 0-200 11,86 ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,57 @ 52,45 60 4,65 @ 81,46 100 6,12 @ 115,96 200 8,75 @ 155,17 400 11,81 @ 199,44 Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 3,81 60-160 6,55 60-200 9,4 100-200 6,31
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οδηγοί μείωσαν την ταχύτητά τους προκειμένου να κάνουν οικονομία στα καύσιμα.