VW Golf V GTI 2.0TFSI 600Ps AWD
Η ιδέα για τη δοκιμή έσκασε ένα βράδυ σε ένα μπαράκι, όπου, πίνοντας χαλαρά μια μπύρα, ένας φίλος μου είπε ότι ξέρει ένα παιδί, που έχει ένα Golf Mk V με 600Ps. Η ιδέα έγινε ακόμα καλύτερη, όταν έμαθα ότι αυτό το Golf φοράει πραγματικά τα πάντα και δεν αναφέρομαι μόνο σε μηχανικές βελτιώσεις, συν τις άλλοις δε γράφει και χαμηλά 11άρια στο δρόμο! Βλέπετε είναι και τετρακίνητο και, όπως θα καταλάβατε, η βραδιά απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ο…Χιονούλης!
Αυτό είναι το παρατσούκλι, που έχει το VW Golf GTI AWD στο VW Golf Hellas Club, όπου κάποτε ξεκίνησε την καριέρα του ως ένα απλό υβρίδιο Κ04. Αργότερα, όμως, ο ιδιοκτήτης είχε αγριότερες βλέψεις και έβαλε σα στόχο να βάλει μία GTX3071R και να φτάσει τα 600 άλογα στο στρόφαλο. Κάτι τέτοιο χρειάστηκε αρκετό ψάξιμο και φυσικά πάρα πολλή δουλειά, όχι μόνο στον κινητήρα, αλλά και στη μετάδοση. Το τι ακριβώς έγινε, θα το δούμε παρακάτω, αφού πρώτα πάρετε μία ιδέα για το τι μπορεί να κάνει σε καθημερινή βάση το Golf.
Το πράμα σκοτώνει…
Μονολόγησα την ώρα, που κοίταζα τα αρχεία των μετρήσεων. Μου πήρε αρκετό χρόνο να συνέλθω από την ωμή επιτάχυνση. Οι χρόνοι του Golf είναι εξωπραγματικοί. Καταρχάς, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι διαβολικά γρήγορο και οι πραγματικά ακαριαίες αλλαγές σχέσεων σχεδόν δεν γίνονται αντιληπτές. Η ευθεία των μετρήσεων απλώνεται μπροστά μας και το V-BOX είναι έτοιμο να καταγράψει αριθμούς. Η εκκίνηση θυμίζει εκτόξευση από καταπέλτη αεροπλανοφόρου και, με ελάχιστο σπινιάρισμα, διανύουμε τα πρώτα 18 μέτρα μέσα σε 2,16sec. Σε 7,43sec έχουμε 168,8km/h και περνάμε τα 200 μέτρα και ο καταιγισμός συνεχίζεται στα 11,24sec, όπου περνάμε τα 400 μέτρα με 209,26km/h ταχύτητα εξόδου. Αφήνουμε το θηρίο να κρυώσει και να ηρεμήσει και ψάχνω την οθόνη να δω επιδόσεις. Τα πρώτα 100km/h έρχονται σε 3,45sec, τα 160km/h σε 6,81sec και τα 200km/h σε 10,3sec. Όπως σας είπα και παραπάνω, το αυτοκίνητο σκοτώνει. Το θέμα, βέβαια, δεν είναι ότι το αυτοκίνητο είναι γρήγορο, είναι κάτι αναμενόμενο για ένα Golf με ψαγμένη μετάδοση και 600 άλογα στο στρόφαλο. Το θέμα είναι ότι έτσι ακριβώς, όπως είναι σε αυτήν τη μορφή, είναι ένα πραγματικό, καθημερινό αυτοκίνητο. Με δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα, διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα και με ένα χώρο αποσκευών, που έχει ακόμα και γυαλιστικά για το ταμπλό, καθαριστικά και ό,τι μπορεί να φανταστεί ο νους σας. Πήρατε ανάσα? Φάτε τώρα και τα 6,85sec, που χρειαστήκαμε από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h και μπορείτε πλέον να είστε σίγουροι ότι το Golf, που βλέπετε, είναι διαβολικά γρήγορο. Και καθημερινό.
Μία σωστή βάση
Μία σωστή βάση, για να περάσουν και τα 600Ps του κινητήρα στο δρόμο, δεν είναι άλλη από τη μετάδοση. Το κιβώτιο, που επιλέχθηκε, ήταν το δεύτερης γενιάς DSG του 2012, το S-Tronic, που φοράνε τα Audi S3 και τα Golf VI R, μιας και είναι αρκετά πιο γρήγορο στις αλλαγές από τα προηγούμενα, το οποίο ενισχύθηκε με το kit δίσκων της SSP Performance, SidewinderStage 2, που αντέχουν μέχρι και 80kgm ροπής και παράλληλα κόβουν μαχαίρι το πατινάρισμα. Ο Γιάννης Πιτόσογλου της Dynodrome επενέβη στον Mechatronic και έχει προγραμματίσει δύο λειτουργίες, την D για καθημερινή χρήση με λίγο πιο ήπιες αλλαγές και την S για καθαρά σπορ οδήγηση. Η τετρακίνηση, που χρησιμοποιήθηκε, είναι του Golf VI R και προσωρινά έχει τοποθετηθεί το Haldex δεύτερης γενιάς, το οποίο, όμως, σύντομα θα αλλαχθεί με τέταρτης, το οποίο είναι πολύ πιο άμεσο στην απόκριση. Το δεύτερης γενιάς έχει σχεδόν 1sec καθυστέρηση μέχρι να μεταδώσει την κίνηση πίσω, ενώ στο τέταρτης η αλλαγή γίνεται πολύ πιο γρήγορα. Αυτό θα γίνει, όμως, με το budget, που θα διαθέσει την επόμενη χρονιά, παράλληλα με αλλαγή και στο setup του κινητήρα.
Εργοστάσιο παραγωγής δύναμης
Ο κινητήρας διαμάντι του VW Group δεν είναι άλλος από τον 2.0 TFSI με την εκπληκτική ECU, που στα χέρια ενός μάγκα και ψαγμένου προγραμματιστή μπορεί να κάνει θαύματα. Βέβαια, εδώ χρειάζεται και ένας σωστός και δυνατός μηχανικός, τον οποίο βρήκε ο ιδιοκτήτης στην Autotechnica Racing, που ανέλαβε την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Κύριος υπεύθυνος για τη δύναμη του κινητήρα είναι η Garrett, με την GTX3071R, μία από τις πιο διαδεδομένες τουρμπίνες της αγοράς σε κυβισμό 1.6-2lt, με απίστευτη απόδοση, που συνδυάζεται με μία σκάστρα της Forge και με ένα intercooler της APR. Ο κινητήρας διατήρησε τις εργοστασιακές τιμές διαμέτρου και διαδρομής, αν και αλλάχθηκαν τα πιστόνια με σφυρήλατα της CP, καθώς και οι μπιέλες με ενισχυμένες της IntegratedEngineering. Ο στρόφαλος, τα χιτώνια, η φλάντζα κεφαλής, αλλά και η αντλία λαδιού δεν αλλάχθηκαν, μιας και έχουν από το εργοστάσιο πάρα πολύ καλή αντοχή. Σειρά είχε η κυλινδροκεφαλή, στην οποία αλλάχθηκε όλο το valvetrain, δηλαδή ελατήρια βαλβίδων, ωστήρια, retainers και βαλβίδες με τα aftermarket της Supertech Performance και δέθηκε με τον κορμό με βίδες κεφαλής της ARP. Στον κορμό αλλάχθηκε, επιπλέον, η τροχαλία στροφάλου με την ελαφρύτερη αλουμινένια από το kit της Neuspeed. Στην παροχή καυσίμου, πρώτο ρόλο παίζει η αντλία υψηλής της APR, η οποία μπορεί να ανταπεξέλθει στα 600Ps του κινητήρα και στέλνει καύσιμο στα μπεκ καυσίμου, που προέρχονται από Audi RS4. Προσωρινά, έχει τοποθετηθεί ένα πέμπτο μπεκ, το οποίο, όμως, αναμένεται να αντικατασταθεί με οκτάμπεκο σύστημα στην επόμενη αλλαγή set-up του κινητήρα, που θα γίνει το 2017. Όλο το σύστημα εξαγωγής είναι κατασκευασμένο από την NS Racing και περιλαμβάνει downpipe με διάμετρο 80mm, μεσαίο, καθώς και ένα τελικό καζανάκι, το οποίο καταλήγει σε διπλή μπούκα. Ο καταλύτης, που χρησιμοποιήθηκε, είναι μεταλλικός της FOX και έχει 100cpsi. Οι πολλαπλασιαστές της Okada Projects, σε συνδυασμό με την ανάφλεξη power lift, έχουν αναλάβει δράση και παίρνουν εντολές από την εργοστασιακή ECU με τις άπειρες δυνατότητες. Την εργοστασιακή ECU ανέλαβε ο Γιάννης Πιτόσογλου της Dynodrome, ο οποίος έχει παρουσιάσει εξαιρετικά δείγματα με 2.0 TFSI κινητήρες. Το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό με τον κινητήρα να αποδίδει 601,1Ps στις 6.945rpm και 64,94kgm ροπής στις 6.405rpm.
Έχει και άλλα…
Φυσικά, οι βελτιώσεις δεν περιορίστηκαν μόνο στον κινητήρα και τη μετάδοση, αλλά και στα φρένα, όπου τοποθετήθηκε ένα kit της Brembo με εξαπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους τρυπητούς δίσκους, την ανάρτηση, που τοποθετήθηκε το coiloverkit της Bilstein PSS10, ενώ έγιναν και εκτεταμένες επεμβάσεις στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Ο κατάλογος με τα πράγματα, που αφορούν την εμφάνιση, είναι σχεδόν ατελείωτος. Ο Κερκυραίος ιδιοκτήτης έχει μπόλικο μεράκι και αρκετά καλό γούστο. Το body-kit της Oettinger, που περιλαμβάνει εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, αεροτομή και πλαϊνά μαρσπιέ αγρίεψε αρκετά την εμφάνιση και συνδυάζεται με lip spoiler από VW Golf R32. Όλα τα φώτα αλλάχθηκαν με τα αντίστοιχα της Hella, τοποθετήθηκε kit xenon, φιμέ μεμβράνες στα παράθυρα και στο εσωτερικό τα ανακλινόμενα bucket από το R32, καθώς και ένα μπαρόμετρο, ένα βολτόμετρο και ένα πυρόμετρο της New South Performance μαζί με ένα A/Fmeter της AEM και την κεντρική μονάδα διαχείρισης του boost controller OLED της GReddy.
Το ετήσιο budget!
Κάθε χρόνο ο ιδιοκτήτης διαθέτει ένα συγκεκριμένο budget στο αυτοκίνητο, για παράδειγμα, το 2013 έβαλε το body-kit, το 2016 το έκανε τετρακίνητο και του άλλαξε τα φρένα και πάει λέγοντας. Το αποτέλεσμα πάντως είναι ότι πέρασε από τις σελίδες μας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα -σε κάθε τομέα- αυτοκίνητο. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ένα Golf GTI με 600Ps είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση και φυσικά για να παίζει κάποιος στα φανάρια και όχι μόνο. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο θα χάσει λίγο το φιλικό του χαρακτήρα και θα γίνει πιο γρήγορο μεν, αλλά όχι και τόσο χρηστικό για καθημερινή χρήση.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.984cc Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1 | Tuned by Auto technica Racing Επαμεινώνδα 53, Αγία Παρασκευή Τηλ: 210 6000019 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Brembo εξαπίστονες δαγκάνες, Brembo αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι, Ferodo DS2500 τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ BBS CH 8Jx18in ζάντες |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της DynoExelixis Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 601,1/6.945 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 64,94/6.405 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 1,96 0-80 2,66 0-100 3,45 0-120 4,39 0-140 5,51 0-160 6,81 0-180 8,66 0-200 10,30 0-220 12,60 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,16 @ 66,21 60 3,87 @ 109,34 100 5,05 @ 132,65 200 7,43 @ 168,80 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 4,85 60-200 8,34 100-200 6,85 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Πρόκειται για ένα PHEV το οποίο θα βασίζεται στο RAV4 Hybrid.