VW Golf V GTI DSG 4WD 762whp
Όταν ο Τάσος έκανε στον τελευταίο αγώνα dragster στο Τυμπάκι 9,737sec, με ταχύτητα εξόδου στα 232,25km/h, ξεσηκώθηκε όλο το internet με την επίδοση αυτή, ήταν η αφορμή για να πάρει το VW Vortex φωτιά. Μέσα σε λίγες ώρες, ο Τάσος δέχθηκε δεκάδες αιτήματα φιλίας στο facebook και άλλα τόσα μηνύματα σχετικά με το Golf του. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, το οποίο είχε περάσει ξανά από τις σελίδες μας, μόνο που τότε έβγαζε 400Ps, αλλά παρά το γεγονός αυτό είχε τρελάνει τις οθόνες του V-BOX III και τον Γάκη που βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του. Αν τότε παραμιλούσαμε με τις επιδόσεις του, σήμερα έχουμε χάσει την μιλιά μας…
Ένα project 4 χρονών!
Όταν είδε για πρώτη φορά την 5η γενιά του VW Golf, ο Τάσος το αγόρασε χωρίς δεύτερη σκέψη, αν και αρχικά πήρε το 1.4 TSI GT, το οποίο μετά από λίγο το αντάλλαξε με το 2.0 GTI. Το πρώτο πράγμα που ασχολήθηκε ήταν η εμφάνιση και έτσι το χαμήλωσε και άλλαξε 5 διαφορετικά σετ 19in ζαντών, προκειμένου να αποφασίσει ποιο το αρέσει περισσότερο. Εντάξει, βασικός σκοπός του ήταν εξ αρχής να το βελτιώσει και στα μηχανικά του μέρη, με βασική προϋπόθεση να είναι DSG. Αυτό βέβαια του δημιούργησε ένα πρόβλημα μιας και όταν ξεκίνησε να ετοιμάζει το Golf για να τρέξει στην ΒΤ2, το σασμάν δεν άντεχε την τόση καταπόνηση και έσπαγε. Η λύση βρέθηκε και αυτή τη στιγμή το σασμάν είναι το αγαπημένο κομμάτι του Τάσου. Αλλάζει ταχύτητες δολοφονικά γρήγορα και έχει αντέξει 762wHP χωρίς να πατινάρει! Οι δύο βασικές αλλαγές που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο Golf V αφορούν, πρώτον, το look, ίδιο με αυτό του VW Golf R32, ενώ, δεύτερον, κάτω από το σασί πλέον βρίσκεται η τετρακίνηση από το ίδιο μοντέλο. Αν μπορούσε να γυρίσει πίσω το χρόνο, θα το έφτιαχνε από την αρχή έτσι, χωρίς τα ενδιάμεσα στάδια. Το ίδιο το Golf πάντως δεν σκοπεύει να το αλλάξει, με αυτό θέλει να συνεχίσει να τρέχει σε αγώνες dragster μέχρι τα βαθειά γεράματα. Όνειρό του είναι επίσης μια μέρα να τρέξει σε αγώνα του εξωτερικού. Άλλωστε, κάθε φορά που συμμετέχει σε αγώνα dragster νιώθει τον ίδιο ενθουσιασμό με την πρώτη του φορά. Ειδικά όταν βλέπει το προσωπικό του ρεκόρ να κατεβαίνει και να γίνεται παγκόσμιο! Στο πλευρό του βρίσκεται ο δαιμόνιος Τάκης Παρασκευόπουλος της 0-400 Tune 2 Race, οπότε μπορείτε να φανταστείτε πως το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό.
Δικίνητο? Last year!
Το ζουμί σε αυτό το αυτοκίνητο βρίσκεται στο σύστημα μετάδοσης. Ξεκινώντας από το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ή όπως το ονομάζει η VW Direkt Schalt Getriebe, που καλύτερα να το πούμε DSG, αλλάχθηκαν τα δισκάκια με αυτά της Dodson Motorsport, τα οποία σταμάτησαν το ανεπιθύμητο πατινάρισμα λόγω της τεράστιας πλέον ροπής. Στην συνέχεια ο Γιάννης Πιτόσογλου της Dynodrome προγραμμάτισε την ECU του DSG με αποτέλεσμα οι αλλαγές να γίνονται πραγματικά ακαριαία και να μην προλαβαίνεις να πάρεις ανάσα με τέρμα γκάζι. Το κιβώτιο έχει ενισχυθεί από την 0-400 tune 2 race προκειμένου να αντέχει την παραπάνω ροπή και ιπποδύναμη, ενώ φυσικά δεν θα μπορούσε να παραμείνει εργοστασιακή και η υπόλοιπη μετάδοση. Ένα VW Golf R32 πρόσφερε με χαρά όλο το σύστημα τετρακίνησής του, δηλαδή τα διαφορικά, τα ημιαξόνια και τον κεντρικό άξονα, και πλέον το Golf του Τάσου δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους τετρακίνητους γιαπωνέζους φίλους του. Πέρα όμως από την τετρακίνηση, το ίδιο R32 έδωσε και το εξωτερικό look, κάνοντας αρκετό κόσμο στο εξωτερικό να νομίζει ότι πρόκειται για R32 και όχι για 2.0 GTI. Στο εσωτερικό αφαιρέθηκε ότι πρόσθετε βάρος, ενώ τοποθετήθηκε ένα roll-cage της Sparco, το οποίο οφείλει να φοράει όποιο αυτοκίνητο παίζει σε τέτοιους χρόνους.
Give me fuel!
Ένα από τα καίρια σημεία σε έναν TFSI είναι η παροχή του με βενζίνη. Ο άμεσος ψεκασμός μπορεί να δημιούργησε προβλήματα και πονοκέφαλο στους βελτιωτές, όμως η λύση βρέθηκε και πλέον έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Ο Τάκης τοποθέτησε μία custom αντλία βενζίνης στο αγωνιστικό ντεπόζιτο της Jaz Products και μία τροποποιημένη αντλία υψηλής πίεσης της APR στην οποία αλλάχθηκε το “ποτηράκι” με rollers και έτσι μπορεί να ανεβάζει άφοβα πίεση μέχρι τα 170bar, χωρίς πρόβλημα φθοράς. Τα μπεκ που ψεκάζουν άμεσα τους κυλίνδρους προέρχονται από Audi RS4 και έχουν παροχή στα 480cc/min. Στην extra μπεκιέρα, που βρίσκεται τοποθετημένη στην πολλαπλή εισαγωγής της Boulekos Dynamics, τοποθετήθηκαν μπεκ της Siemens, τα οποία έχουν παροχή στα 1.000cc/mimκαι δέχονται καύσιμο από μία Bosch 044, η οποία οπλίζει μετά το 1,3barπίεσης και ελέγχεται μαζί με τα μπεκ από μια παράλληλη μονάδα της KMS που έχει προγραμματιστεί και αυτή από την Dynodrome. Η μονάδα αυτή μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι και 8 κυλίνδρους, είναι πολύ μικρή σε μέγεθος, μπορεί να συνδεθεί με extra πίνακα ελέγχου και είναι αρκετά δημοφιλής στις μοτοσυκλέτες, ακριβώς λόγω του μικρού μεγέθους της.
Greeks do it better!
Πραγματικά χαίρομαι όταν βλέπω ελληνικά αυτοκίνητα να προκαλούν ταραχή στο εξωτερικό, ειδικά όταν φοράνε πράγματα που έχουν κατασκευαστεί εδώ, στην μικρή μας χώρα. Στους Έλληνες κατασκευαστές που έχουν συμβάλει στην βελτίωση του Golf θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω την DP Engine Parts, που κατασκευάζει κορυφαίας ποιότητας προϊόντα που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα αντίστοιχα ξένα. Εδώ χρησιμοποιήθηκαν οι ενισχυμένες μπιέλες της. Η PMC έχει κατασκευάσει την πολλαπλή εξαγωγής, καθώς και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής που έχει διάμετρο στα 80mm, το οποίο αποτελείται από ένα τελικό καζανάκι με διπλή απόληξη. Η ροϊκή εξέλιξη της κυλινδροκεφαλής έχει γίνει στο flow bench της Sevdalis SuperFlow, μιας από τις καλύτερες ελληνικές εταιρίες που βελτιώνουν κυλινδροκεφαλές. Τέλος, η Energie Racing Parts έχει προμηθεύσει τον Τάσο με αρκετά από τα ψαγμένα aftermarket που εισάγει, όπως για παράδειγμα το intercooler διαστάσεων 60x30x10cm, το αγωνιστικό ρεζερβουάρ της Jaz Products, αλλά και την τροφοδοσία για τα παράλληλα μπεκ. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η δουλειά του Γιάννη Πιτόσογλου της Dynodrome στον αναπρογραμματισμό της ΟΕΜ ECU του Golf. Η συγκεκριμένη ECU, αν και εργοστασιακή, συγκαταλέγεται στις καλύτερες που έχουν βγει στην παραγωγή ποτέ. Δίνει πολλά περιθώρια στον ψαγμένο προγραμματιστή, προκειμένου να παίξει με χάρτες ανάφλεξης και πάρα πολλές παραμέτρους, παρά τις όποιες δικλείδες ασφαλείας έχει. Η ECU στέλνει σήμα στους πολλαπλασιαστές που προέρχονται από Audi R8 και στην άκρη τους βρίσκονται τα μπουζί της Bosch, F5.
Tuning at its best
Στον κινητήρα, με κωδικό BWA, έχουν γίνει εκτεταμένες επεμβάσεις από την 0-400 tune 2 race, για να αυξηθεί η αντοχή και η αξιοπιστία του, αλλά και για να αποδώσει την μέγιστη δυνατή ιπποδύναμη και ροπή. Αλλάχθηκαν τα πιστόνια με ελαφρώς μεγαλύτερα και φυσικά σφυρήλατα της CP, φτάνοντας σε διάμετρο τα 83mm και αυξάνοντας ελαφρά τον κυβισμό στα 2.008cc από 1.984cc. Ενισχυμένες πλέον είναι οι βίδες κεφαλής, στροφάλου και μπιελών, ενώ τα τριμεταλλικά κουζινέτα της ACL πήραν τη θέση τους στον στρόφαλο. Το βολάν ελάφρωσε από την 0-400 tune 2 race και οι επεμβάσεις στο μπλοκ είχαν ολοκληρωθεί. Σειρά είχε η κυλινδροκεφαλή, με το valvetrain να αποκτά βαλβίδες Supertech Performance, ενισχυμένα ελατήρια βαλβίδων, retainers και οδηγούς. Οι εκκεντροφόροι είναι οι Stage 3 της Cat Cams και έχουν διάρκεια για την εισαγωγή στις 270ο, με βύθισμα στα 11,75mm και αντίστοιχα για την εξαγωγή στις 263ο, με 11mm βύθισμα.
Η πολλαπλή εισαγωγής είναι κατασκευασμένη από την Boulekos Dynamic και στην άκρη της τοποθετήθηκε μία custom πεταλούδα γκαζιού, με διάμετρο 80mm.
Ένα σαλιγκάρι, ΝΑ!
Στην απέναντι πλευρά της κυλινδροκεφαλής και συγκεκριμένα πάνω στην πολλαπλή εξαγωγής της PMC, έχει τοποθετηθεί το turbo της Precision, με κωδικό PT6466. Με διάμετρο εισαγωγής στα 64mm και φτερωτής στροβίλου στα 66mm, καταλαβαίνετε όλοι πως προκύπτει ο κωδικός. Επίσης, επάνω στην πολλαπλή βρίσκεται και το external wastegate της Turbosmart των 44mm. Χάρη σε αυτό το setup ο κινητήρας απέδωσε, με αγωνιστική βενζίνη, 762wHP στο δυναμόμετρο της Stratis Autosport, χωρίς χρήση μεθανόλης και με σχετικά μικρή σε όγκο εισαγωγή. Τώρα αν εσείς πιστεύετε πως ο Τάσος θα αρκεστεί σε αυτή την ιπποδύναμη, μάλλον λάθος περιοδικό διαβάζετε. Σκοπός είναι να βελτιώσει κι άλλο τον χρόνο του στα 400 μέτρα και θα το αποδείξει στον επόμενο αγώνα dragster που θα γίνει στο Τυμπάκι.
Beast…
Η επιτάχυνση με αυτό το πράμα είναι τρομακτική, αν ψάξετε λίγο στο Youtube θα δείτε πολλά από τα περάσματα του Τάσου και θα καταλάβετε γιατί ακριβώς μιλάμε. Οι αλλαγές γίνονται τόσο γρήγορα, που νομίζεις ότι είναι μονοτάχυτο! Στον τελευταίο αγώνα που έγινε στο Τυμπάκι, ο Τάσος έκανε 9,737sec, με ταχύτητα εξόδου στα 232,25km/h, επίδοση που είναι παγκόσμιο ρεκόρ για αυτοκίνητα κινούμενα με δίλιτρο TFSI κινητήρα. Σε αυτό το πέρασμα χρειάστηκε 1,646sec για τα πρώτα 18 μέτρα, χρησιμοποιώντας Μ/Η Drag Tires σε διαστάσεις 26x8,5x17in. Επίσης σκεφτείτε πως για τα τελευταία 200 μέτρα του περάσματος χρειάστηκε λίγο παραπάνω από 3sec. Θα ήθελα πάρα πολύ να δω τι μπορεί να κάνει αυτό το Golf σε μία πίστα του εξωτερικού, σαν αυτή της SantaPod. Σε δοκιμή που έκανε μόνος του στο δρόμο, χρειάστηκε 4,2sec για να επιταχύνει από τα 100km/h στα 200km/h. Ο Γάκης είχε γράψει στην τότε παρουσίαση, όταν ήταν δηλαδή 400Ps, πως πλησίαζε αρκετά τους χρόνους μίας εργοστασιακής Ferrari F430 ή μίας Porsche 997 Turbo, μιας και είχε χρειαστεί τότε για την ίδια επιτάχυνση 8,57sec και τα δύο supercars 8,4sec. Τώρα καλύτερα να μην σας πω τι μπορεί να κάνει σε αυτά τα δύο supercars, αλλά και σε διάφορα άλλα παρόμοιας τιμής και κύρους αυτοκίνητα…
Many thanks by Tasos
Ο Τάσος θα ήθελε να ευχαριστήσει ιδιαίτερα τον Γιάννη Πιτόσογλου που βρίσκεται στο πλευρό του από την πρώτη μέρα που αγόρασε το αυτοκίνητο, τον Τάκη Παρασκευόπουλο που επιμελήθηκε τον κινητήρα, τον Θοδωρή Περιμένη της Exelixis Motorsport, καθώς και τον Δημήτρη Μπαλτά για την ψυχολογική υποστήριξη!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by Λ. Φυλής 19 Καματερό 2102639990 Λυκαβητού 20 Αιγάλεω 2105441499 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
| |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 1,646 200 6,347 @ 187,01 400 9,737 @ 232,25 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι Ειδικοί της Crosscamp Μετατρέπουν το Opel Zafira Life σε ένα πλήρως εξοπλισμένο τροχόσπιτο, με χώρο ύπνου 4 ατόμων, με τιμή αγοράς που ξεκινάει από...