Πριν δούμε πώς δουλεύει το κάθε διαφορετικό σύστημα φρένων από το πόδι μας μέχρι την επιφάνεια του δρόμου εξάρτημα προς εξάρτημα, πρέπει πρώτα να κατα...
Γιώργος Παύλου
Μία Ferrari 488 Pista κάνει το 0-300 σε 19,2 δευτερόλεπτα. Το ίδιο αυτοκίνητο κάνει το 300-0 σε 7,5 δευτερόλεπτα: ποιο από τα δύο είναι πιο εντυπωσιακ...
Μεταβλητός χρονισμός, μεταβλητό βύθισμα, μεταβλητή γεωμετρία τούρμπο, μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής κτλ. κτλ., όλα αυτά τα «μεταβλητά» ενός μοτέρ μπορ...
Πολλοί βιάζονται να θάψουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης… Πολλοί λένε ότι έφαγε τα ψωμιά του… Πολλοί νομίζουν ότι, αφού οδεύει προς το τέλος του, όπο...
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το C4 Χ βασίζεται στο C4, είναι όμως μεγαλύτερο από αυτό και μέσω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του, «αυτονομείται» μέσα στην γκάμα της Citroen.
Κλείνουμε σήμερα (προς ανακούφιση του Κλιβανόπουλου..!) την επική πολυετή σειρά μας για τα τούρμπο, βλέποντας τις πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές τελ...
Αφού μάθαμε τα πάντα για το πώς και γιατί λειτουργεί ένα ή περισσότερα τούρμπο, καθώς και για την όλη διάταξη και για τα παρελκόμενά του, ένα πράγμα μ...
Με τα παράλληλης διάταξης τούρμπο τον προηγούμενο μήνα δεν μπλέξαμε αρκούντως τα μπούτια μας: ακόμα και σε σειριακή λειτουργία, τα δύο παράλληλα τούρμ...
Ένα τούρμπο είναι καλό, περισσότερα από ένα στο ίδιο μοτέρ, όμως, ακόμα καλύτερα..! Μέχρι τώρα υπερ-αναλύσαμε κάθε πιθανή μεγάλη ή μικρή πτυχή ενός το...
Χρησιμοποιήσαμε πολλές φορές τις φράσεις «anti-lag, μείωση turbo-lag, γρηγορότερο spoolάρισμα κτλ.» κατά τη διάρκεια της σειράς έως τώρα, αλλά κυρίως ...
Είδαμε τον προηγούμενο μήνα τι είδους δουλειά είναι αυτή που βάζουμε τη σκάστρα να κάνει και είδαμε και πώς μέσω της βασικής αρχής λειτουργίας της προ...
Της χαμηλής της πίεσης της φταίει η σκάστρα... ...φώναζε μια φορά κι έναν καιρό στο γραφείο ο Φονσό και όχι άδικα: αυτό το φαινομενικά απλό -σε λειτο...
Είδαμε πώς είναι το παραδοσιακό wastegate, είδαμε πώς είναι και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, αυτό ήταν λοιπόν όσον αφορά το κεφάλαιο «έλεγχος περιστροφή...
Η τσάκα, που κάναμε φύλλο και φτερό τον προηγούμενο μήνα, είναι τα «χτεσινά νέα». Είναι ο καθαρά μηχανικός τρόπος πρωτόγονου ελέγχου της πίεσης και βο...
Είτε μείνουμε με την εσωτερική wastegate είτε κάνουμε την υπέρβαση για εξωτερική, αφού ζυγίσουμε τα τεχνοοικονομικά βάσει των όσων περιγράψαμε τον προ...
Αυτό ακριβώς είναι η wastegate, τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο. Μία πόρτα που είτε ανοίγει και στέλνει υπέρθερμα καυσαέρια κατευθείαν στην εξάτμισ...
Είδαμε τον προηγούμενο μήνα τον πυρήνα του φίλτατου intercooler και τι θέλουμε από μία κυψέλη αέρος-αέρος. Ώρα τώρα να πάμε παραπέρα την κουβέντα περί...