Γιώργος Παύλου

Know How: Φρένα Part II

Know How: Φρένα Part II

Πριν δούμε πώς δουλεύει το κάθε διαφορετικό σύστημα φρένων από το πόδι μας μέχρι την επιφάνεια του δρόμου εξάρτημα προς εξάρτημα, πρέπει πρώτα να κατα...

Know How: Nissan VC-T

Know How: Nissan VC-T

Μεταβλητός χρονισμός, μεταβλητό βύθισμα, μεταβλητή γεωμετρία τούρμπο, μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής κτλ. κτλ., όλα αυτά τα «μεταβλητά» ενός μοτέρ μπορ...

Test: Citroen C4 X 1.2T 130PS EAT8

Test: Citroen C4 X 1.2T 130PS EAT8

Το C4 Χ βασίζεται στο C4, είναι όμως μεγαλύτερο από αυτό και μέσω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του, «αυτονομείται» μέσα στην γκάμα της Citroen.

Know How: Turbo Part XXVI

Know How: Turbo Part XXVI

Κλείνουμε σήμερα (προς ανακούφιση του Κλιβανόπουλου..!) την επική πολυετή σειρά μας για τα τούρμπο, βλέποντας τις πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές τελ...

Know How: Turbo Part XXV

Know How: Turbo Part XXV

Αφού μάθαμε τα πάντα για το πώς και γιατί λειτουργεί ένα ή περισσότερα τούρμπο, καθώς και για την όλη διάταξη και για τα παρελκόμενά του, ένα πράγμα μ...

Know How: Turbo Part XXIV

Know How: Turbo Part XXIV

Με τα παράλληλης διάταξης τούρμπο τον προηγούμενο μήνα δεν μπλέξαμε αρκούντως τα μπούτια μας: ακόμα και σε σειριακή λειτουργία, τα δύο παράλληλα τούρμ...

Know How: Turbo Part XXΙII

Know How: Turbo Part XXΙII

Ένα τούρμπο είναι καλό, περισσότερα από ένα στο ίδιο μοτέρ, όμως, ακόμα καλύτερα..! Μέχρι τώρα υπερ-αναλύσαμε κάθε πιθανή μεγάλη ή μικρή πτυχή ενός το...

Know How: Turbo Part XXΙI

Know How: Turbo Part XXΙI

Χρησιμοποιήσαμε πολλές φορές τις φράσεις «anti-lag, μείωση turbo-lag, γρηγορότερο spoolάρισμα κτλ.» κατά τη διάρκεια της σειράς έως τώρα, αλλά κυρίως ...

Know How: Turbo Part XXXΙ

Know How: Turbo Part XXXΙ

Είδαμε τον προηγούμενο μήνα τι είδους δουλειά είναι αυτή που βάζουμε τη σκάστρα να κάνει και είδαμε και πώς μέσω της βασικής αρχής λειτουργίας της προ...

Know How: Turbo Part XX

Know How: Turbo Part XX

Της χαμηλής της πίεσης της φταίει η σκάστρα... ...φώναζε μια φορά κι έναν καιρό στο γραφείο ο Φονσό και όχι άδικα: αυτό το φαινομενικά απλό -σε λειτο...

Know How: Turbo Part XIX

Know How: Turbo Part XIX

Είδαμε πώς είναι το παραδοσιακό wastegate, είδαμε πώς είναι και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, αυτό ήταν λοιπόν όσον αφορά το κεφάλαιο «έλεγχος περιστροφή...

Know How: Turbo Part XVIII

Know How: Turbo Part XVIII

Η τσάκα, που κάναμε φύλλο και φτερό τον προηγούμενο μήνα, είναι τα «χτεσινά νέα». Είναι ο καθαρά μηχανικός τρόπος πρωτόγονου ελέγχου της πίεσης και βο...

Know How: Turbo Part XVII

Know How: Turbo Part XVII

Είτε μείνουμε με την εσωτερική wastegate είτε κάνουμε την υπέρβαση για εξωτερική, αφού ζυγίσουμε τα τεχνοοικονομικά βάσει των όσων περιγράψαμε τον προ...

Know How: Turbo Part XVI

Know How: Turbo Part XVI

Αυτό ακριβώς είναι η wastegate, τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο. Μία πόρτα που είτε ανοίγει και στέλνει υπέρθερμα καυσαέρια κατευθείαν στην εξάτμισ...

Know How: Turbo Part XV

Know How: Turbo Part XV

Είδαμε τον προηγούμενο μήνα τον πυρήνα του φίλτατου intercooler και τι θέλουμε από μία κυψέλη αέρος-αέρος. Ώρα τώρα να πάμε παραπέρα την κουβέντα περί...